2023-11-20, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Jag får ofta frågor om jag kan låsa upp typ iPhone eller Samsung av personer jag låser upp eller fixar laptops åt.

Jag gissar att jag inte får fråga hur på Fb, så jag frågar bara om det är möjligt? Sålt låsta men många år sedan jag låste upp.

Vet inte hur mycket man får skriva om det, så ett svar på om det går att lära sig eller om säkerheten är för bra nu vore tacksamt åtminstone. Hoppas rätt tråd, ber om ursäkt annars.

Vad gör köparen med dina låsta telefoner? Sätter dit dig?
Citera
2023-11-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Jag får ofta frågor om jag kan låsa upp typ iPhone eller Samsung av personer jag låser upp eller fixar laptops åt.
Att ta bort FRP (Factory Reset Protection) görs i en handvändning på många Samsung-lurar. Går det att ringa SOS-samtal, så går enheten att låsa upp
Citera
2024-10-20, 09:31
Medlem
EltonToilets avatar
Alla bör stsa på att hitta en pixel lur från google...och göra den helt googlerensad med hjälp av Graphene OS ... De har fått allt att funka inklusive bank id och swish...låter som en kul sidogrej att testa...går det såpass bra att man kan kliva över till det os;et helt är det ju guld värt
Citera
2024-10-27, 23:19
Medlem
Hur kommer det sig att det inte går att ringa med en jailbraked iphone? Vilka är det tekniska anledningarna? Jag har jailbrakeat några Iphone 5 och 7 men aldrig fått telefonin att fungera. Man har ju ingen användning av en mobiltelefon som det inte går att ringa med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in