2011-08-27, 18:47
  #4369
Medlem
madmaxzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Tveksamt om det ens kommer, iOS 5 kommer ju trots allt snart.
Då får man helt enkelt vänta på jailbreak till iOS 5?
Citera
2011-08-27, 20:55
  #4370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Alright,naeh jag kör över wifi och fortfarande får api error..

http://hitoriblog.com/apt/ <-- Denna funkade för mig
Citera
2011-08-27, 22:02
  #4371
Medlem
lorebfs avatar
Jag har en fråga... VARFÖR går det att jailbreaka?
Är det en medveten lucka från Apple? Och borde det inte vara lätt för dem att täppa till luckorna vid uppdateringarna?
Apple verkar ju inte vilja att man jailbreakar (garantin försvinner ju) så borde de inte vilja lägga ner mer krut på o stoppa det?
Citera
2011-08-27, 22:03
  #4372
Medlem
Milkcrates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Jag har en fråga... VARFÖR går det att jailbreaka?
Är det en medveten lucka från Apple? Och borde det inte vara lätt för dem att täppa till luckorna vid uppdateringarna?
Apple verkar ju inte vilja att man jailbreakar (garantin försvinner ju) så borde de inte vilja lägga ner mer krut på o stoppa det?

Det finns alltid hackers som lyckas hitta luckor, men jailbreaket är ju annars en anledning för många att ens köpa telefonen
Citera
2011-08-27, 22:04
  #4373
Medlem
Deometrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Jag har en fråga... VARFÖR går det att jailbreaka?
Är det en medveten lucka från Apple? Och borde det inte vara lätt för dem att täppa till luckorna vid uppdateringarna?
Apple verkar ju inte vilja att man jailbreakar (garantin försvinner ju) så borde de inte vilja lägga ner mer krut på o stoppa det?

Det är ju det uppdateringarna är till för, delvis. Men med nya funktioner kommer nya hål.
Citera
2011-08-27, 22:14
  #4374
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkcrate
Det finns alltid hackers som lyckas hitta luckor, men jailbreaket är ju annars en anledning för många att ens köpa telefonen
Jo.. Det är som med ps3.. Jag hade aldrig köpt en om det inte fanns jailbreak för den
Men sony täppte ju till det ganska effektivt vid senaste uppdateringen..

Citat:
Ursprungligen postat av Deometric
Det är ju det uppdateringarna är till för, delvis. Men med nya funktioner kommer nya hål.
Det är nån verkligt smart kille som hittar alla hål kan man ju lugnt säga
Verkar ju läcka som ett såll....
Det är väl som för nintendo... hackers har redan hittat en massa hål, och nintendo täpper till ett i taget, men då kommer det direkt ett nytt hack...
Citera
2011-08-28, 10:23
  #4375
Medlem
Smidvarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmaxzz
nån som vet när jailbreak 4.3.5 untethered kmr ut?

Det kommer inget untethered till 4.3.5 eftersom det enda den uppdateringen gjorde var att täppa till ett hål. Därför kan man lika gärna stanna på 4.3.3 .
Citera
2011-08-28, 13:39
  #4376
Medlem
SjooSandstroms avatar
Vill någon vänlig skäl beskriva enkelt (med länkar och allt som behövs) hur jag ska jailbreaka min iPod Touch verision 4.3.5?

Är det ens möjligt att jailbreaka denna förresten?
Citera
2011-08-28, 14:57
  #4377
Medlem
Hur sparar jag mina sms jag har på min iPhone 4?
För jag vill kunna föra över dem till en annan iphone 4 senare tex??

Tacksam för all hjälp
Citera
2011-08-28, 16:07
  #4378
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidvark
Det kommer inget untethered till 4.3.5 eftersom det enda den uppdateringen gjorde var att täppa till ett hål. Därför kan man lika gärna stanna på 4.3.3 .
Det var väl 4.3.4 som täppte till säkerhetshålet som gjorde att man kunde jailbreaka med jailbreakme.com??

Citat:
Ursprungligen postat av SjooSandstrom
Vill någon vänlig skäl beskriva enkelt (med länkar och allt som behövs) hur jag ska jailbreaka min iPod Touch verision 4.3.5?

Är det ens möjligt att jailbreaka denna förresten?
Se min signatur för guide hur du jailbreakar. Men du måste vara medveten om att detta jailbreak är tethered (dvs du måste använda dig av en dator varje gång du ska starta om enheten.)
Citera
2011-08-28, 16:16
  #4379
Medlem
SjooSandstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det var väl 4.3.4 som täppte till säkerhetshålet som gjorde att man kunde jailbreaka med jailbreakme.com??


Se min signatur för guide hur du jailbreakar. Men du måste vara medveten om att detta jailbreak är tethered (dvs du måste använda dig av en dator varje gång du ska starta om enheten.)

Det jag vill göra är att ladda ner apparat gratis. Kommer det att fungera? Dessutom, om jag inte stoppar in den i datorn varje gång jag startar upp den, kommer jag då fortfarande kunna använda apparna som jag så har laddat ner gratis eller måste enheten vara jailbreakad hela tiden för att detta ska fungera?

Som ni säkert märker är jag fullständig nybörjare på detta ämnet.

Tacksam för svar!
Citera
2011-08-28, 16:37
  #4380
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjooSandstrom
Det jag vill göra är att ladda ner apparat gratis. Kommer det att fungera? Dessutom, om jag inte stoppar in den i datorn varje gång jag startar upp den, kommer jag då fortfarande kunna använda apparna som jag så har laddat ner gratis eller måste enheten vara jailbreakad hela tiden för att detta ska fungera?

Som ni säkert märker är jag fullständig nybörjare på detta ämnet.

Tacksam för svar!
apparat?? Du menar appar??
Självklart kan du ladda ner crackade appar, men du vet om att de flesta apparna inte kostar speciellt mycket i App Store och det är väl alltid trevligt att stödja spelutvecklarna?? Du kommer inte ens att komma in i iPoden om du inte kopplar in den i datorn (du måste även använda dig av jailbreakprogrammet). Enheten måste vara jailbreakad för att du ska kunna använda crackade appar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in