2011-05-24, 17:35
Medlem
PunkPinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyfresh
tjenare,
har försökt hitta Installous i cydia men får upp nada, vad gör jag för fel?
mvh Fly

Du måste först lägga till en ny källa i cydia ; "cydia.hackulo.us" sedan skall det nog inte vara några problem att hitta installous..

Citat:
Ursprungligen postat av seiMo
Okej, så jag ska vänta på det bästa eller?

Ja vi får nog bara vänta tills servern kommer upp igen =)

Citat:
Ursprungligen postat av seiMo
Jag får också Fel: POSIX: Operation timed out. Där man uppdaterar, längst upp på iphone skärmen inne i cydia.

Jag får samma problem just nu. Funkade bra tidigare idag. Prova om en stund igen
Citera
2011-05-24, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PunkPink
Du måste först lägga till en ny källa i cydia ; "cydia.hackulo.us" sedan skall det nog inte vara några problem att hitta installous..

Ja vi får nog bara vänta tills servern kommer upp igen =)

Jag får samma problem just nu. Funkade bra tidigare idag. Prova om en stund igen

hoppas på det =)

Jag har alltid fått för mig att allt var gratis i appstore när man hade jailbreakat, har jag helt fel eller?
Citera
2011-05-24, 17:53
Medlem
[quote=PunkPink]Du måste först lägga till en ny källa i cydia ; "cydia.hackulo.us" sedan skall det nog inte vara några problem att hitta installous.. [quote=PunkPink/]

Hur gör man det? är väldigt grön på det hela

mvh fly

*Edit
Kom på hur man gjorde,gick in under mappen sköta på cydia.och där fanns det källor

mvh fly
Citera
2011-05-24, 18:54
Medlem
hejsan. Någon som vet om man kan använda gevey simkorten på mer än en telefon? dvs kan man köpa ett sådant begagnad
Citera
2011-05-24, 19:02
Medlem
Nu är fly igång och hackar sönder sin telefon, men har stött på problem med YourTube 2.det fungerar bra när man laddar hem klippet men sen när man ska titta på det så hamnar man ute på springborden igen. Testade även det första YourTube men där så laddar den ingenting.
Har en Iphone 3gs 32gb om det hjälper

mvh fly
Citera
2011-05-24, 19:55
Medlem
Tänkte jailbreaka min Iphone 4 för o tanka hem lite roligare teman o grejer. Har hört att redsn0w är att föredra. Grejen är bara att det känns ju rätt oseriöst om man inte ens hittar en fungerande länk att ladda hem det till Os X ifrån? Varken på deras hemsida eller här på flashback. Någon som har länk? Lol alltså...
Citera
2011-05-24, 20:01
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fobp
Tänkte jailbreaka min Iphone 4 för o tanka hem lite roligare teman o grejer. Har hört att redsn0w är att föredra. Grejen är bara att det känns ju rätt oseriöst om man inte ens hittar en fungerande länk att ladda hem det till Os X ifrån? Varken på deras hemsida eller här på flashback. Någon som har länk? Lol alltså...
Om du inte har version 4.3.3 så uppdatera till den och klicka sedan på länken i min signatur för en guide. Där finns det länkar till OSX.
Citera
2011-05-24, 20:03
Medlem
Jag ska jailbreak min Iphone 3G nu.

Är detta en bra guide att följa steg för steg? Eller finns det bättre/enklare/säkarare?
Där står att jag ska uppdatera den, vilket jag fått besked om att jag inte ska göra tidigare i denna tråden. Vilket stämmer?

http://www.redmondpie.com/jailbreak-ios-4.2.1-iphone-4-3gs-3g-ipad-ipod-touch-with-redsn0w-0.9.6b4-guide/

/A.P
Citera
2011-05-24, 20:17
Medlem
Mr_currys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyfresh
Nu är fly igång och hackar sönder sin telefon, men har stött på problem med YourTube 2.det fungerar bra när man laddar hem klippet men sen när man ska titta på det så hamnar man ute på springborden igen. Testade även det första YourTube men där så laddar den ingenting.
Har en Iphone 3gs 32gb om det hjälper

mvh fly
Pröva trycka på pilen sedan "Add to iPod library"
Citera
2011-05-24, 21:01
Medlem
Spyers avatar
Hej!
Min telefon startar inte iphone 4, veriasion 4.2.1, den är jailbrakad jag föröker reboota den med redsn0w. Jag kommer dit där man ska hålla in power knappen 10 sek, home+power 10 sek osv. Men den hittar inte telefonen när jag gör det, någon som vet vad felet är?

Tack på förhand
Citera
2011-05-24, 21:03
Medlem
Det fungerade inte heller.fler idér?
Citera
2011-05-24, 21:39
Medlem
Skugges avatar
Har en jailbreakad 4.2.1 iPhone 3G nu, som är galet seg, fast jag har tagit bort en massa LaunchDaemons, språkpaket, inaktiverat spotlight, gjort två hard resets. Finns det några andra grejer man kan prova? Skulle gärna nedgradera den till 3.x men det går väl inte antar jag då jag inte sparade några ssh blobs när jag jailbreakade den och har modemfirmwaren som togs från iPad (tror jag) då 4.2.1 precis hade släppts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in