Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-13, 14:09
  #1
Medlem
clobmans avatar
Tjena!

Vet inte om detta ämne har kommit upp förut eller om det ligger på fel ställe, men eftersom alla hela tiden frågar efter ett unlock till iphone 3gs senaste versionerna (efter oktober 2009), tänkte jag posta en ny guide om hur du gör. Och ja, allt funkar om du gör rätt, även med alla andra iphones (förutom 4g eller om du har 4ios installerat.)

Se till att du har firmware 3.1.3 installerat i din iphone.
Ladda ner Spirit Jailbreak och installera till din iphone.
Gå in på cydia och ladda ner Ultrasnow (senaste versionen).
Lås upp ditt sim.

Voila!
Citera
2010-07-17, 20:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clobman
Tjena!

Vet inte om detta ämne har kommit upp förut eller om det ligger på fel ställe, men eftersom alla hela tiden frågar efter ett unlock till iphone 3gs senaste versionerna (efter oktober 2009), tänkte jag posta en ny guide om hur du gör. Och ja, allt funkar om du gör rätt, även med alla andra iphones (förutom 4g eller om du har 4ios installerat.)

Se till att du har firmware 3.1.3 installerat i din iphone.
Ladda ner Spirit Jailbreak och installera till din iphone.
Gå in på cydia och ladda ner Ultrasnow (senaste versionen).
Lås upp ditt sim.

Voila!


Tack!!
Citera
2010-07-29, 21:35
  #3
Medlem
Jailbreak - hur/varför/lagligt/risker

Tjena alla glada människor. Jag har funderat ett tag på det här med jailbreak. Jag äger en iPod touch version 4 32 gb ganska nydligen köpt. Undrar helt enkelt om det är möjligt att jailbreaka denna iPod. Hur man gör, gärna länkar och videor risker m.m. Tack på förhand! Peace
Citera
2010-07-29, 21:38
  #4
Medlem
Med version 4 antar jag att du menar iOS4.0?
Vet inte helt 100 hur det ligger till med det just nu.

Men i princip så jailbreakar du genom att koppla in mobilen till datorn, trycka på en knapp och klart.
Finns inga risker, och det är ju så att säga inte "olagligt". Dock gäller ju inte garantin.
Citera
2010-07-29, 21:46
  #5
Medlem
Så jag kan jailbreaka min iPod v 4? Fick min iPod med v3 sen updatera jag den till 4 genom iTunes. Är inte så het på detta område därför jag frågar så jag vill veta vad jag gör och vad som är sade etc. En "steg quide" vore det ultimata. Mvh nozz
Citera
2010-07-29, 22:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoZzmode
Så jag kan jailbreaka min iPod v 4? Fick min iPod med v3 sen updatera jag den till 4 genom iTunes. Är inte så het på detta område därför jag frågar så jag vill veta vad jag gör och vad som är sade etc. En "steg quide" vore det ultimata. Mvh nozz

Eftersom du uppdaterade till iOS4 så går det inte att jailbreaka vad jag förstått från http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_jailbreaking#Devices

Men det ska komma ett program nu i början av Augusti som klarar av det. Lycka till

BTW en iDevice med jailbreak gör den så sjukt mycket bättre/roligare
Citera
2010-07-29, 22:17
  #7
Medlem
Och det är? Som sagt inte så het på det här ämnet.
Citera
2010-07-29, 22:37
  #8
Medlem
darjeengs avatar
Jag försökte jailbreka med blackrain, tror jag det hette, gjorde allt som jag skulle men var tvungen att återställa den direkt efter processen, det är bara skit och slutar illa. Min kompis som sa att jag skulle göra det har själv varit tvungen att återställa den gång på gång, men vissa kan få det att funka permanent. Tycker dock bara man ska göra det för en anledning och det är att inte ge apple pengar för dem suger och skiter i allt förutom pengar.
Citera
2010-07-29, 23:11
  #9
Medlem
Inte hört talas om det programmet, du kanske valde fel program? :/
Citera
2010-07-29, 23:26
  #10
Medlem
Mer hjälp gärna!!
Citera
2010-07-29, 23:36
  #11
Medlem
David_Villas avatar
Varför jailbreakar man?
Citera
2010-07-30, 00:13
  #12
Medlem
TILL ALLA:


Finns inget jailbreak i dagsläget för 4.0 eller 4.0.1. Ni får helt enkelt vänta.

Blackrain funkar EJ

följ www.blog.dev-team.org samt

twitter.com/musclenerd
/planetbeing
/comex
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback