2011-12-06, 20:56
  #4981
Medlem
DeToXs avatar
Hur aktiverar jag en iphone 3gs med ipad baseband och som ligger på ios 5.01?
Den är låst till telia men när jag stoppar i ett telia sim så fungerar det inte ändå.
Citera
2011-12-07, 17:03
  #4982
Medlem
jag uppdterade från 5.0 till 5.0.1 för nån dag sen och sen dess kan jag inte respringa utan att den hänger sig vid rutan där den färgglada ikonen är smt det ståt att den respringar. jag har semi tether installerad, fubkar inte det till 5.0.1 eller vad kan problemet vara? jobbigt då jag inte äger nån dator.
Citera
2011-12-07, 17:10
  #4983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av im-ats
jag uppdterade från 5.0 till 5.0.1 för nån dag sen och sen dess kan jag inte respringa utan att den hänger sig vid rutan där den färgglada ikonen är smt det ståt att den respringar. jag har semi tether installerad, fubkar inte det till 5.0.1 eller vad kan problemet vara? jobbigt då jag inte äger nån dator.
Detta går inte att fixa utan tillgång till dator...
Citera
2011-12-07, 17:30
  #4984
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im-ats
jag uppdterade från 5.0 till 5.0.1 för nån dag sen och sen dess kan jag inte respringa utan att den hänger sig vid rutan där den färgglada ikonen är smt det ståt att den respringar. jag har semi tether installerad, fubkar inte det till 5.0.1 eller vad kan problemet vara? jobbigt då jag inte äger nån dator.
Boota om telefonen med hjälp av din dator. Funkar inte det, sätt i DFU-läge. Starta.
Semitethered innebär att man inte behöver boota med hjälp av dator utan det går att boota om med skillnaden att efter booten så går bara basapparna (SMS, telefon osv) att använda. För att få tillbaka funktionaliteten på de andra apparna krävs det boot med hjälp av dator.

Till de som har 4.3.3 och lägre. Om ni går i tankar på att skaffa iOS 5...tänk efter noga. Har ni inte SHSH-blobs (med TinyUmbrella eller Cydia) eller sparad signerad IPSW-fil (med iFaith) så är ni fast med iOS 5 och kan inte gå tillbaka. iOS 5 fungerar dåligt med jailbreak.
Citera
2011-12-07, 17:33
  #4985
Medlem
alltså att boota om utan dator vet jag att det inte går, men att köra respring har funkat utmärkt utan dator innan 5.0.1
Citera
2011-12-07, 17:52
  #4986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av im-ats
alltså att boota om utan dator vet jag att det inte går, men att köra respring har funkat utmärkt utan dator innan 5.0.1
Jo, det antog jag att du redan visste. Det jag menade var om den hade hamnat i en s.k respring-loop går det inte att fixa utan tillgång till dator. När du har det så prova att starta om den, om inte det funkar sätt den i DFU-mode och gör en återställning.
Citera
2011-12-07, 18:13
  #4987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Jo, det antog jag att du redan visste. Det jag menade var om den hade hamnat i en s.k respring-loop går det inte att fixa utan tillgång till dator. När du har det så prova att starta om den, om inte det funkar sätt den i DFU-mode och gör en återställning.
okej. det går att boota med dator när det händer, men det jag undrar är varför det blir så i 5.0.1 o inte 5.0.

nu när jag visste vad det kallas så kunde jag googla fram att det möjligtvis kan vaa nåt tweak som orsakat det. finns det något annat som kan påverka? svårt att veta vilket tweak det är isf
Citera
2011-12-08, 06:58
  #4988
Medlem
Skulle behöva lite hjälp.
Sitter på en iphone 4 ios 4.1 (8B117) modemfirmware 02.10.04

Skulle vilja uppdatera den till 4.3.3 men hur gör man?
Vill inte ha ios 5 i dagsläget då jag "måste" ha den jailbreakad.
Citera
2011-12-08, 07:38
  #4989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjimme
Skulle behöva lite hjälp.
Sitter på en iphone 4 ios 4.1 (8B117) modemfirmware 02.10.04

Skulle vilja uppdatera den till 4.3.3 men hur gör man?
Vill inte ha ios 5 i dagsläget då jag "måste" ha den jailbreakad.
Går inte, för att göra det måste du ha sparat SHSH-blobs vilket du inte verkar ha gjort.
Citera
2011-12-08, 11:16
  #4990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Går inte, för att göra det måste du ha sparat SHSH-blobs vilket du inte verkar ha gjort.

enligt cydia så ska jag ha SHSH för ios 4.1, 4.2.1, 4.2~b3, 4.3.3, 4.3.5 vet inte om det stämmer dock.
Citera
2011-12-08, 16:04
  #4991
Medlem
Ode-Ns avatar
Varför blev det aldrig nått untehtered till 4.3.5? Jag tyckte de lät på dom som att dom skulle släppa de i samma veva som ios 5 kom?
Citera
2011-12-08, 16:14
  #4992
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Varför blev det aldrig nått untehtered till 4.3.5? Jag tyckte de lät på dom som att dom skulle släppa de i samma veva som ios 5 kom?
Jo de sade det. Att de kände till ett säkerhetshål i 4.3.5 som skulle möjliggöra untethered jb på 4.3.5 och att skälet att de inte släppte detta var att de inte ville röja för Apple vad hålet var.

Att de inte hittat något hål kan vi konstatera idag, nu är Apple gett ut tre versioner av iOS 5 (beta, 5.0 och 5.0.1). En del tror fortfarande att så snart en optimal version av iOS 5 kommer ut så kommer himlens portar att öppna sig och untethered jb kommer att komma till 4.3.4, 4.3.5 och iOS 5 samtliga versioner.

Deras ursäkt för sina tidigare lögner är att de menar att Apple patchade säkerhetshålet i iOS 5.0 och att de nu måste börja om från början. Att det är en lögn är ju uppenbart för isåfall hade man ju släppt jb till 4.3.4 och 4.3.5.

Jag tror faktiskt inte att det kommer att komma en untethered till iOS, särskilt inte till iPhone 4S. Apple har lärt sig av misstagen och man har också övergett tidigare systemet med SHSH-blobs som möjliggjorde nedgradering.

Sitter man på iOS 4.3.3 eller lägre och inte har SHSH-blobs undansparade så gör man klokast i att tanka hem iFaith och skapa en signerad iOS-fil av sitt nuvarande system (IPSW-fil) så man kan gå tillbaka om man råkat uppdatera till iOS 5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in