Citat:
Ursprungligen postat av gummiankafb
Jo jag förstår, men du har fel.
Magnetiska fält är inte statiska, kan inte vara det. En konstant fältstyrka är inte heller statiskt, det har bara lika mycket rörelse (laddning) hela tiden.
Om elektriskt laddade partiklar, som i sig är i rörelse (laddning är rörelse), ska skapa ett magnetiskt fält, så kan det självklart aldrig vara statiskt, även din "konstanta fältstyrka" fluktuerar.
Den konstanta fältstyrkan du pratar om finns ju inte, den varierar beroende på avstånd.
Partikalrna som skapar magnetfältet rör sig lika mycket och på samma sätt hela tiden och därmed får man ett statiskt fält med en konstant fältstyrka, som beror på avståndet. Med konstant menas alltså att fältstyrkan inte varierar över tiden.
Citat:
Dom behöver inte samverka, dom ska inte samverka.
Om de inte samverkar så motverkar de varandra vilket skulle leda till en lägre uteffekt...
Citat:
För att dom ska ta ut varandra så måste dom vara identiska vid ett givet tillfälle, och dessutom måste kulan i det läget vara exakt i mitten, och dessutom helt still (annars utnyttjar den sin rörelseenergi och fortsätter i sin riktning)
Det handlar ju inte om "över tid", det här händer konstant, hela tiden.
Nej, för att fluktueringar skall ta ut varandra måste de inte vara identiska vid ett givet tillfälle, utan det räcker att de över en viss tid (som i några bråkdelar av e nsekund) jämnar ut varandra.
Det verkar inte som att du kan få mig förstå via ord och logiska resonemang, kanske är jag för trög helt enkelt? 【・_・?】
Kanske får du helt enkelt bygga en prototyp och visa för mig, så att jag kan förstå att du faktiskt har rätt...