Så var det dags att dyka djupare. Fungerar inte detta? Vem sa det? Förklaringen till att det inte fungerar är? Någon som kan hjälpa mig förstå varför det inte fungerar?
Matrixen... haha ja visst kan man se det så, lite larvit utryck enligt mig, men jaja alla ser det som dom vill.
Om jag gick en utbildning i en annan värld, där man kommit överens om att två legobitar kan inte sättas ihop. Om jag började denna utbildning och läraren sa till mig.
Två legobitar går inte att sätta ihop, alla visste detta ifrån födseln i princip, då dom testat det och det fungerade inte, alla sa ju att det inte gick. Så dom flesta skulle aldrig ens försökt. Det är ett dåligt exempel för oss då detta är något så självklart för oss alla, vi vet att det går att sätta ihop två legobitar men det bygger ur samma princip.
Om jag sa till läraren i klassrummet, och gick emot, det går visst att sätta ihop två legobitar. Alla skulle skratta åt mig. Förlöjliga mig. Det går inte alls, hur hade du tänkt att detta skulle ske?
-Man sätter bara ihop dom.
Svaren jag hade mötts av skulle bli, jaha men hur ska du göra detta då? Det är fysiskt omöjligt, och sen skulle dom förklara för mig hur dom lärt sig att detta inte var möjligt. Dom vet om att det inte går.
Jag hade kanske trott på dom, och inte ens försökt min teori. Alla andra säger att det inte går, så det måste vara sant. Vågar jag ens försöka själv? Törs jag?
Om jag skulle vågat lita på vad jag trodde, hade jag bara satt ihop legobitarna inför klassen, skrattat åt läraren och sagt, jaha nu då? Vad säger du nu? Du ser ju att det gick.
Först kanske han skulle tro att det var fake, att jag bara lurades, att legobitarna var ett fejkat trolleritrick? Till slut hade han ändrat vad han trodde och insett att han och alla andra hela tiden haft fel. Jag hade rätt, det gick att sätta ihop legobitarna.
Samma sak sker just nu här, går det att skapa en sån här maskin? Tror ni att det går? Kan man skapa den? Vågar ni testa? Eller kommer ni tänka att så många säger att det inte går, så det går inte.
Vet ni att det går? Är ni säkra på att det går? Kan man skapa detta? Tror ni att det går, kanske? Eller VET ni att det går?
Vågar ni försöka? Jag lovar att det fungerar, jag har nämligen testat själv, det krävs dock att man vågar testa först. Denna energikälla bygger på enkla principer.
Kulan dras emot magneten, till skillnad ifrån era dåliga jämförelser som att man ser magnetismen som ett snöre som drar i kulan så fungerar magnetismens dragningskraft annorlunda än ett snöre som drar. Snöret skulle hålla fast kulan emot kanten så att den "stannade". Magnetismen påverkar kulan i en dragning som inte är konstant på det sättet som ett snöre skulle dra den. Utan för att förklara på bebisspråk så drar den kulan samtidigt som den inte drar i kulan, av på av på av på. Detta gör att kulan inte stannar utan skapar två motsatta rörelser. Där hjulet börjar snurra neråt av att kulan dras uppåt emot magneten, enkelt förklarat. Friktionen som skapas av kulan emot hjulet när den dras av magnetismen skapar en kraft som får hjulet att rulla. Väldigt simpelt.
För att förtydliga, snöret hade hållit fast kulan ifrån att kunna snurra runt sin egen axel. Med magnetismen så sitter inte kulan "fast". Utan kan rulla runt sig själv, och på så sätt fungerar denna otroliga manick. Magi eller? Knappast
Inga regler kan ändra detta. Inga utbildningar eller energiprinciper kan få detta att bli fel. Hur många ingengörer som kommer in här och vill att det ska vara som dom lärt sig på sina utbildningar kan ändra detta simpla faktum. Detta är vad som händer om man skapar denna maskin. Om ni inte tror mig så är det bara att ni testar själva.
Mirakel kanske vissa kommer tycka, för andra så är det väldigt simpelt.
Att sätta ihop två legobitar är inte så svårt alls. Testa själv så får du se.