2012-01-25, 23:20
Medlem
chibarikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Javisst först så bettar vi pengar, ni säger en summa ni kan betala om jag klarar det..

Sen ger jag mig in i en verstad i några dagar och när jag kommer ut så hämtar jag pengarna som vi slog vad om

Visst hur mycket energi ska du tillsätta och hur mycket energi har du tänkt att få ut för att det ska räknas som godkänt?
Citera
2012-01-26, 09:25
Medlem
Sereenas avatar
Synd att jag inte har nå pengar att slå vad om, då detta vadet är som att slå vad om huruvida stenen man släpper kommer falla till marken eller växa vingar och flyga iväg...
Citera
2012-01-26, 09:45
Medlem
KungPungPats avatar
Det är just det här ni måste förstå bara för att se det:

Att om vi kan bestämma exakt hur mycket energi som vi vill ska genereras i dom här spiralerna, samtidigt som vi kan bestämma motståndet för att vrida hela strukturen genom design, kullager som skulle minska energin som behövs för att vrida hela strukturen.

Om vi kan skapa valfri mängd med elektrisitet samtidigt som vi kan bestämma energin som behövs för att börja om processen. Vad säger erat logiska tänkande då?
Citera
2012-01-26, 09:53
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:

Att om vi kan bestämma exakt hur mycket energi som vi vill ska genereras i dom här spiralerna, samtidigt som vi kan bestämma motståndet för att vrida hela strukturen genom design, kullager som skulle minska energin som behövs för att vrida hela strukturen.

Om vi kan skapa valfri mängd med elektrisitet samtidigt som vi kan bestämma energin som behövs för att börja om processen. Vad säger erat logiska tänkande då?

Jag har förståttt dig nu, som sagt, efter din skiss. Jag pluggar teknisk fysik tredje året, och jag säger att det kommer att fungera. Det var dock lite lurigt, då du verkligen har tänkt utanför ramarna! Bygg din prototyp!
Citera
2012-01-26, 10:09
Medlem
Jag kan se det framför mig TS. Och du har rätt, idag har fi flygande rör i luften uppe i himlen (flygplan) och glödlampor, och telefoner. Ingen trodde att det skulle fundera och massa männskor slog antagligen huvudet i väggen pga detta. Men som någon sa, kan man se det i huvudet kan man göra det till en verklighet. Frågan är då bara HUR.

Eller vid närmare eftertanke så kan jag inte riktigt se det, men om du ser det så tycker jag att du ska försöka förverkligaT. Jag ser en spiral, och bollarna rullar ner men i botten så ser jag inte vad det är som ska orka lyfta upp dem igen. Det måste vara något självförsörjande, som blir försörjt av bollarna i sig. Och jag kan se det framför mig, vet itne vad för slags makapär det är.. Men frågan är väl hur du ska få el i överskott så du kan använda det? All energi kommer ju gå åt till att lyfta upp bollarna igen.
Citera
2012-01-26, 10:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Jag kan se det framför mig TS. Och du har rätt, idag har fi flygande rör i luften uppe i himlen (flygplan) och glödlampor, och telefoner. Ingen trodde att det skulle fundera och massa männskor slog antagligen huvudet i väggen pga detta. Men som någon sa, kan man se det i huvudet kan man göra det till en verklighet. Frågan är då bara HUR.

Eller vid närmare eftertanke så kan jag inte riktigt se det, men om du ser det så tycker jag att du ska försöka förverkligaT. Jag ser en spiral, och bollarna rullar ner men i botten så ser jag inte vad det är som ska orka lyfta upp dem igen. Det måste vara något självförsörjande, som blir försörjt av bollarna i sig. Och jag kan se det framför mig, vet itne vad för slags makapär det är.. Men frågan är väl hur du ska få el i överskott så du kan använda det? All energi kommer ju gå åt till att lyfta upp bollarna igen.

Han tror att om han bara mekar med varven på spiralen eller ändrar vikt/antal på bollarna så kommer han kunna lyfta upp dom och ändå få ett överskott...
Citera
2012-01-26, 10:39
Medlem
Litenklens avatar
Citat:

Jag är omvänd!!!!
Bygg en prototyp NU OMEDELBART!
Nobelpriset nästa!!
Citera
2012-01-26, 10:45
Medlem
Citat:

JAg kommer och tänka på såna där kulor vissa har på sina kontor. Det är som en gungställning med en massa kulor i trådar. Man drar upp en kula och släpper den och när den faller tillbaka slår den till de andra kulorna och den sista kulan på andra sidan flyger då upp och så går det så om och om igen. Flummigt förklarat......... Men du kanske känner igen den? Jag får känslan av att det är exakt så du vill göra. Bara det att den tar väl ändå slut efter en tid, den är inte oändlig?

Iofs. Om du byggde den i en massiv skala så skulle du skapa en jävla massa arbetsmöjligheter. Människor som bar upp dom där bollarna så att säga är ju vad som behövs.

det vore i vilket fall inte en evighetsmaskin. En evighetsmaskin tror jag inte man skapa, för den finns redan och den kallas Livet.
Citera
2012-01-26, 10:58
Medlem
TS är det största geni som någonsin funnits.

det behövs inte ens en prototyp, det är bättre att direkt bygga massor av fabriker som producerar gravitationsgeneratorer som fungerar enligt ritningen...
Citera
2012-01-26, 11:10
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
TS är det största geni som någonsin funnits.

det behövs inte ens en prototyp, det är bättre att direkt bygga massor av fabriker som producerar gravitationsgeneratorer som fungerar enligt ritningen...

äntligen en flashbackare som förstår fysik
Citera
2012-01-26, 11:26
Medlem
Citat:
http://laddauppbilder.se/?di=313275056151

Såg inte ritningen förräns nu! Genialiskt!!!!!!!!

Jag antar alltså att hela makapären ska vara fäst på en vägg och att den roterar när alla ringar åkt ner? Krux dock, du måste ha el eller batteri till de tidsinställda grejjerna. Där kan du iofs använda dig av den tekniks om används för klockor utan batterier. De som får mer energi av att man rör på dem. Iomed att hela makapären rör på sig under ett helt varv, borde det ju innebära att skiten får ny energi då.

Men jag kanske missat något angående klockorna.. Men om det är sant att det finns klockor som man "skakar" till liv, så ser jag det helt klart framför mig. En nobelprisuppfinning. Evighetsmaskin.
Citera
2012-01-26, 14:22
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Och alla undviker att svara på om en cirkel med spiraler skulle göra att den gick å vända enklare om det var jämn vikt runt om. Då lär väl det vara sannt då eftersom ni undviker den.

Om vi kan bestämma hur många varv generator ska snurra innan vikterna ska upp, och om vi sen kan bestämma hur mycket kraft det behövs att vrida spiralen/spiralerna genom material och vikt och uppbyggnad, då borde ni själva kunna förstå att min teori fungerar. Eller?

Om vikten är densamma runt om ditt spiralhjul så kommer ingen kraft att genereras, eftersom inget drar ner överdelen av hjulet.

Du kan inte bestämma hur mycket kraft som behövs för att vrida spiralen. Det är alltid exakt samma kraft som genereras när vikterna rör sig nedåt, oavsett vad de väger eller hur du byggt spiralen. Minus förluster i friktionsvärme och liknande så klart.

Det här är grundläggande fysik, sådant man får lära sig på mellanstadiet. Att du inte begriper det gör inte att dina teorier funkar bättre i praktiken. Men bygg du ett hjul och se vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in