2013-01-05, 11:40
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Varför tror du att den snurrade 2 varv?
Är det för att principen inte fungerar så skulle det vara konstigt..
Hade jag lyckats klistra fast burken 100% rakt så hade inte kulan kommit bort från magneten och den hade snurrat vidare.
För att du satte fart på den medvetet eller omedvetet. Energin kom från din hand.
Citera
2013-01-05, 11:46
Medlem
MilleniumFalcons avatar
Orkar inte leta men har kpp gjort något försök?
Citera
2013-01-05, 11:48
Medlem
KungPungPats avatar
Lyckliga slavar fortfarande?
Jaha..

Då sätter jag mig här och mediterar och väntar in bättre tider utan slaveri..

Det är ni som sätter er själv i skiten nu antar jag genom att acceptera slaveri, eller blunda för slaveri som elbolag står bakom, kanske är bättre ordval...

För att arbeta för att köpa nånting som är gratis att tillverka, det blir väl slaveri?
Eller måste ni bli piskade med läderpiska för att det ska vara slaveri?

Nånting av det jag skriver når lixom inte fram till er, eller allt jag skriver totalt missar eran hjärna..

Jävla skolverket jag borde fan ringa upp dom och ta ett snack med dom, få in lite uppgifter i skolan som får er att använda hjärnan för att lösa problem på egen hand..

Ni måste väl ha en lärare för att förstå det här, en lärare som tvingar er att repetera mina texter som jag skrivit som förklarar vad som händer i videoklippet..

Stackarna.. Men jag finns här sen när ni är redo att hoppa ur buren och lådan som ni sitter i..

KRam
Citera
2013-01-05, 12:03
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Nånting av det jag skriver når lixom inte fram till er, eller allt jag skriver totalt missar eran hjärna..
Fast din beskrivning/förståelse av hur magnetfält ser ut och verkar - som är nyckeln till hela maskinen - är helt fel. Då måste du ju förstå att man blir skeptisk.

Eller har jag bara missuppfattat dig när du säger att magnetfält tar slut vid en viss närmre gräns?
Citera
2013-01-05, 12:18
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Alltså magnetfält tar inte "slut". De avtar exponentiellt, oändligt långt. Och det finns verkligen inte någon närmre gräns. Den kraft som kulan känner av magneten kommer bara öka, hela tiden, ju närmre de kommer varandra. Allra starkast är det när de vidrör varandra.
Är det verkligen exponentiellt avtagande?
Citera
2013-01-05, 12:38
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Fast din beskrivning/förståelse av hur magnetfält ser ut och verkar - som är nyckeln till hela maskinen - är helt fel. Då måste du ju förstå att man blir skeptisk.

Eller har jag bara missuppfattat dig när du säger att magnetfält tar slut vid en viss närmre gräns?

Magneten drar kulan UPPÅT på hjulets sida MEDANS den drar kulan i SIDLED MOT magneten..
Om du har svårt att förstå att magnetfältet KOMMER ATT AVTA NÄR KULAN KOMMIT SÅ PASS NÄRA SÅ DEN KOMMER OVANFÖR MAGNETFÄLTET!!!

Vad menar du händer med kulan om magnetfältet skulle vara lika starkt överallt?
Det skulle inte hända nånting för magneten hade haft makten över kulan hela tiden..

Men är verkligen magnetfältet lika starkt överallt?

Jävla clowner ni förstår ju ingenting om fysik..
Och ni är här och pekar finger på mig som förstår grundfysik som detta..
Senast redigerad av KungPungPat 2013-01-05 kl. 12:40.
Citera
2013-01-05, 12:58
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Magneten drar kulan UPPÅT på hjulets sida MEDANS den drar kulan i SIDLED MOT magneten..
Typ så ja.

Citat:
Om du har svårt att förstå att magnetfältet KOMMER ATT AVTA NÄR KULAN KOMMIT SÅ PASS NÄRA SÅ DEN KOMMER OVANFÖR MAGNETFÄLTET!!!
Nej magnetfältet avtar inte när kulan kommer närmare magneten.

Kulan kommer aldrig ovanför magnetfältet. Kulan befinner sig alltid i magnetfältet och kommer aldrig ovanför det. Varför hävdar du att kulan kommer ovanför magnetfältet?

Citat:
Vad menar du händer med kulan om magnetfältet skulle vara lika starkt överallt?
Tror inte han talar om lika starkt hela tiden. Magnetfältet är inte lika starkt hela tiden. Vad han menar är att magnetfältet aldrig är 0. Det avtar alltså i styrka men man kan aldrig befinna sig utanför fältet.

Citat:
Men är verkligen magnetfältet lika starkt överallt?
Det är nog ingen som har påstått att det är lika starkt hela tiden. Däremot påstår många, även jag, att magnetfältets styrka utanför magneten från en specifik magnet aldrig är 0.
Citera
2013-01-05, 13:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Då sätter jag mig här och mediterar och väntar in bättre tider utan slaveri..
Du kan väl visa en film med din evighetsmaskin istället. Det skulle vi uppskatta.

Eller är det helt enkelt så att du också fattat att den inte fungerar? ;-)
Citera
2013-01-05, 13:18
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Inte? Är det kubiskt?
Citera
2013-01-05, 13:31
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du kan väl visa en film med din evighetsmaskin istället. Det skulle vi uppskatta.

Eller är det helt enkelt så att du också fattat att den inte fungerar? ;-)

hahahahah coonstant clown är tillbaka för att påpeka ännu en gång att han sitter fast i evolutionen och kan inte förstå vad som händer i videon..

Han gillar att skriva att jag inte förstår för att han tror fortfarande inte att jag vet vad jag skriver och att jag testat principen och fått den att fungera..

Låt oss repetera samma inlägg imorgon, samma tid?

Bra hörs imörrn..

MVH
Citera
2013-01-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

avtar 1/x^2 exponentiellt? (OBS: civil ton)
Citera
2013-01-05, 14:24
Medlem
constants avatar
Citat:
hahahahah coonstant clown är tillbaka för att påpeka ännu en gång att han sitter fast i evolutionen och kan inte förstå vad som händer i videon..
Jag har ett flertal gånger förklarat vad som händer i videon.
Citat:
Han gillar att skriva att jag inte förstår för att han tror fortfarande inte att jag vet vad jag skriver och att jag testat principen och fått den att fungera..
Att be dig visa en video där vi får se din evighetsmaskin är inte detsamma som att säga att du inte förstår.

Om någon påstår sig uppfunnit en evighetsmaskin vill jag gärna ha rejält starka belägg för att det verkligen är så, men jag vet att dina krav är betydligt blygsammare än så. Kan det vara för att du väljer att tro på saker som du tycker vore bra om de fungerade, istället för att tro på saker som är rimliga?

Lite som barn som i ganska hög ålder väljer att tro på tomten, trots att de egentligen vet att han inte finns, men: Han ger dom julklappar, och då vore det dumt att inte tro.
Citat:
Låt oss repetera samma inlägg imorgon, samma tid?
Så länge du hävdar att du byggt en evighetsmaskin, så tänker jag be om den av dig utlovade filmen. Korrekt uppfattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in