2012-11-05, 00:51
Medlem
ttp://www.rikareliv.info/Fri%20energi.htm

Alla borde väl förstå att det finns väldig starka krafter som vill stoppa Fri energi (Free Energy). Och sluta använd tal om patent och lagar för att Ta diskussionen bort från kärnan. Tror ni på allvar att dom som styr skulle tillåta fri energi? Tror krafterna att hindra detta varit starkare än möjligheten att få ut detta till allmänheten. Bara TÄNK efter och skaffa lite riktig kunskap och den kan vara svår att hitta men det mesta som sägs i traditionella media är knappast sanning. Konstigt att inte fler förstår detta.

http://www.thrivemovement.com

se hela filmen om du kan tänka en aning kritiskt till systemet.
Citera
2012-11-05, 00:55
Medlem
ttp://www.rikareliv.info/Fri%20energi.htm

Alla borde väl förstå att det finns väldig starka krafter som vill stoppa Fri energi (Free Energy). Och sluta använd tal om patent och lagar för att Ta diskussionen bort från kärnan. Tror ni på allvar att dom som styr skulle tillåta fri energi? Tror krafterna att hindra detta varit starkare än möjligheten att få ut detta till allmänheten. Bara TÄNK efter och skaffa lite riktig kunskap och den kan vara svår att hitta men det mesta som sägs i traditionella media är knappast sanning. Konstigt att inte fler förstår detta.

http://www.thrivemovement.com

se hela filmen om du kan tänka en aning kritiskt till systemet

Svar i en annan tråd men måste skriva här också.
Citera
2012-11-05, 02:15
Medlem
KungPungPats avatar
hahah Thrive-aktivisten agerar aktivist i min tråd när jag försöker köra gravitations-aktivism

förskräckligt, sluta trolla börja besvara min väl ställda frågor som ingen av er nånsin kan bevisa elelr förklara , för det kan helt enkelt inte uppstå nått läge där hela hjulet och kulan inte får kineisk energi på grund av vikten /gravitationen som skapas på kulan när den nått en viss punkt närmast magneten..

MVh
Citera
2012-11-05, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Jo ny tekniks artikel är nog en skröna, trots att principen bekräftats tre oberoende gånger. Har inte tid just nu, men återkommer med svar på ditt svammel.

jo, jag har nog räknat fel.

i fall 2 kommer hälften av energin som fartvindsgeneratorn ger från motvinden och resten från fartvinden...
Citera
2012-11-05, 13:16
Medlem
KungPungPats avatar
oj vad tyst det blev..

anledningen till tystnaden är att kulan påverkas vågrätt av magneten och lodrätt av gravitationen..
Och ni har inte förstått det än utan ni tror fortfarande att jag trollar..

Om enda hållet gravitationen kan påverka kulan är neråt, hur skulle det kunna undvika att uppstå vikt i kulan då?

Vi är alla överens om att kulan kommer attrahera sig till stället som är närmast magneten i hjulet för dragningkraften är starkast där alltid. för ju närmare ju starkare..

Och i eran värld, enligt era energiteorier som skolorna lär ut..
Då skulle helt plötsligt kulan bli viktlös när den når den punkten som är närmast magneten..

Och enligt mig så går det inte att undvika att kulan blir vikt i hjulet när den når den punkten.
det är då hjulet börjar få kinetisk energi från vikten av kulan som betyder att:

Gravitationen skapar kinetisk energi i hjulet tack vare kulan och magneten..

Gravitation går helt enkelt att använda precis som vindkraftverk och skapa kinetisk energi i ett hjul istället för i en propeller.. 2 olika krafter, lika enkla att generera ifrån..

Vart håller inte det jag beskriver menar ni?

MVh
Citera
2012-11-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
oj vad tyst det blev..

anledningen till tystnaden är att kulan påverkas vågrätt av magneten och lodrätt av gravitationen..
Och ni har inte förstått det än utan ni tror fortfarande att jag trollar..

Om enda hållet gravitationen kan påverka kulan är neråt, hur skulle det kunna undvika att uppstå vikt i kulan då?

Vi är alla överens om att kulan kommer attrahera sig till stället som är närmast magneten i hjulet för dragningkraften är starkast där alltid. för ju närmare ju starkare..

Och i eran värld, enligt era energiteorier som skolorna lär ut..
Då skulle helt plötsligt kulan bli viktlös när den når den punkten som är närmast magneten..

Och enligt mig så går det inte att undvika att kulan blir vikt i hjulet när den når den punkten.
det är då hjulet börjar få kinetisk energi från vikten av kulan som betyder att:

Gravitationen skapar kinetisk energi i hjulet tack vare kulan och magneten..

Gravitation går helt enkelt att använda precis som vindkraftverk och skapa kinetisk energi i ett hjul istället för i en propeller.. 2 olika krafter, lika enkla att generera ifrån..

MVh

Det håller inte nånstans. Fattar du inte att gravitationen påverkar hela maskinen? När kulan hamnar på sidan av hjulet påverkar gravitationen kulan så den lutar mot hjulet, vilket i sin tur får hjulet att vilja luta, vilket i sin tur får maskinen att vilja luta. Och den effekten du har fått är som att stoppa en kil under ena sidan av maskinen så den lutar..

Det blir tyst för att ingen lyckas nysta upp ditt svammel.

http://imageshack.us/photo/my-images/842/shitdix.jpg/
Senast redigerad av wessla 2012-11-05 kl. 14:17.
Citera
2012-11-05, 15:40
Medlem
Citat:
jag vet inte. jag bryr mig inte om hur det är tänkt att fungera, jag är bara intresserad att se dig bygga maskinen och lägga upp den på youtube så att vi kan alla se det. när du har gjort maskinen kan vi alla skriva teorier om hur den fungerar.
Citera
2012-11-05, 21:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Det håller inte nånstans. Fattar du inte att gravitationen påverkar hela maskinen? När kulan hamnar på sidan av hjulet påverkar gravitationen kulan så den lutar mot hjulet, vilket i sin tur får hjulet att vilja luta, vilket i sin tur får maskinen att vilja luta. Och den effekten du har fått är som att stoppa en kil under ena sidan av maskinen så den lutar..

Det blir tyst för att ingen lyckas nysta upp ditt svammel.

http://imageshack.us/photo/my-images/842/shitdix.jpg/

Ja det var ett roligt skäämt men jag var allvarlig med frågan..

För jag hoppas du förstår att ett hjul inte kan luta, utan bara ha ojämn vikt som kompenseras genom att snurra hjulet åt hålllet där viloläget är..

Magneten sätter aldrig fast kulan i hjulet.. För det drar vågrätt så det blir en omöjlighet att den kan sätta fast kulan i hjulet. Gravitationen kommer att trycka ner kulan dock såfort den bli påverkbar av gravitationen som den alltid blir där kulan stannar.. Närmast magneten..

Ja varför lära sig att snurra ett hjul gratis när ni kan tjata och hoppas på att jag hittar ett hjul eller får en kompanjon med pengar till hjul, för att sen kunna bevisa det för er en extra gång eftersom nån sa gömd motor i den första videon så nu väljer vi att ignorera alla dina förklaringar tills vi har sett det en gång till hahahahah

zz
Citera
2012-11-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ja det var ett roligt skäämt men jag var allvarlig med frågan..

För jag hoppas du förstår att ett hjul inte kan luta, utan bara ha ojämn vikt som kompenseras genom att snurra hjulet åt hålllet där viloläget är..

Magneten sätter aldrig fast kulan i hjulet.. För det drar vågrätt så det blir en omöjlighet att den kan sätta fast kulan i hjulet. Gravitationen kommer att trycka ner kulan dock såfort den bli påverkbar av gravitationen som den alltid blir där kulan stannar.. Närmast magneten..

Ja varför lära sig att snurra ett hjul gratis när ni kan tjata och hoppas på att jag hittar ett hjul eller får en kompanjon med pengar till hjul, för att sen kunna bevisa det för er en extra gång eftersom nån sa gömd motor i den första videon så nu väljer vi att ignorera alla dina förklaringar tills vi har sett det en gång till hahahahah

zz

Nej hjulet sitter fast i mitten av anordningen, så belastningen på hjulet kommer därifrån, inte från kulan!!! Det vill säga anordningen lutar!!

Det var inte "nån" som sa, det finns i beskrivningen på hemsidan videon kommer ifrån.

Edit: Men du.. Du säger att hjulet bara kan snurra för att kompensera? Varför skulle då inte en kula som sitter med en gummisnodd funka lika bra? Vad exakt är skillnaden menar du??
Senast redigerad av wessla 2012-11-05 kl. 21:27.
Citera
2012-11-05, 22:35
Medlem
KungPungPats avatar
så ska jag förklara skillnaden mellan en gummisnodd och magnet eller vad är det frågan om?

en gummisnodd skulle garanterat hålla fast hela kulan och hjulet om snoddens kraft ska utnyttjas..

du vet nog själv (kanske) att det skulle stanna ganska direkt om snodden var för spänd eller för lös så hur menar du egentligen, trams-nisse..

en magnet kan inte sätta fast kulan när den ligger i ett hjul och magneten drar i vågrät riktning.. tack vare vinkeln på hjulets vägg mellan magnet och kula,,
Gravitationen kan bara tynga ner kulan såfort kulan kommit utanför magnetens fält vilket det alltid kommer göra med den vinkeln som hjulets sida har mellan magnet och kula..

Kulan attraheras av magneten, när den når punkten som är närmast magneten i hjulet och stannar så bildas vikt i hjulet som då börjar skapa kinetisk energi i hjulet..
När hjulet och kulan snurrat lite tack vare gravitationen som ger kinetisk energi genom att trycka ner kulan på aluminiumhjulet.. då har helt plötsligt magneten kommit bort ifrån kulan vilket den inte tillåter och därför drar den tillbaka kulan till punkten där gravitation skapar kinetisk energi i hjulet igen..

OSV..
Senast redigerad av KungPungPat 2012-11-05 kl. 22:41.
Citera
2012-11-05, 23:35
Medlem
rumpmannens avatar
Herr KungPungPat, jag ska inte försöka bevisa något, för omväxlings skull.
Men jag undrar om du kan svara på några enkla frågor, så vi vet vad din utgångspunkt är.

1: Tror du att energi kan skapas?

2: Tror du att gravitationens "kraft" blir större på ett föremål ju längre bort från jordens yta det befinner sig?

3: Tror du att magneter innehåller energi?

4: Tror du att gravitation innehåller energi?

Tja, det var väl det jag kom på nu.
Citera
2012-11-05, 23:52
Medlem
KungPungPats avatar
1,2,3,4: Om universum består av enbart energier. Magnetism och olika former av vågor..
då skulle allt vara energier..

Om en atom eller molekyl består av 99,9% tommrumm så är det bara energi som kan hålla upp allt i universum.. Och man kan se det på dom minsta nivåerna i våran värld.. Mikroskop..

Jag vet att det inte går emot energilagarna eller vad dom smarta har sagt , men i själva principen att jag kan använda gravitationens kraft för att skapa kontinuerlig vridkraft i ett hjul är från et annat perspektiv att framställa gratis energi ur luften eftersom vi inte kan se gravitationen eller magnetism..

Det förbränns dock ingen energi nånsin antar jag den omvandlas bara hit och dit och gravitation går lika bra att göra till kinetisk energi i ett hjul som vinden går att göra i en propeller..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in