2012-08-29, 10:29
Medlem
protectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Som jag förstår det så är ni väldigt snabba med att ifrågasätta mina kunskaper om fysik och magnetism.. Men hur mycket kunskaper har ni egentligen lärt er om hur kulor i hjul betér sig om man attrahear dom från utsidan med en magnet? i skolorna på lektionerna menar jag..

Ni är så bergsäkra på att era trosbaserade kunskaper om vad som händer med kulan i videoklippet är sanningen medans det som kklippet visar är osannt och jag har fel på mina teorier jag tror bara , helt enkelt. Och det enda jag har är en förstelse vad som händer med kulan i hjulet med magnet utanför och det är exakt vad som händer i videklippet, en kula som ser ut satt snurra på samma punkt medans nånting skapar röresleenergi i hjulet, förslagsvis gravitationen eftersom magneten inte kan påverka hjulet direkt, enbart när kul häftats fast av magneten får hjulet sin obalans i vikt..

Det här är inte raketvetenskap men visst känner jag mig ganska smart när ni trilskas med att videon är en bluff när videon bevisar en princip som fungerar i verkligheten..

Jag har goda nyheter hur som helst, jag har hittat perfekta delar till ett hjul och ett järnkula eller järnrör får plats jag får se. har datafläkt som generator för att bevisa att el produceras..

MVH

Efterlys gummiankan!

Du kommer snart inse att du har gjort dig till åtlöje i den här tråden, evighetsmaskiner har ju människan försökt skapa i tusentals år utan att lyckas, just för att det inte går

Förväntar mig en offentlig avbön, samt att du avgår som riksdagsledamot i miljöpartiet

Vilka av dessa tror du fungerar, eller är det bara "din" maskin...

http://www.google.se/search?hl=sv&q=perpetuum+mobile&bav=on.2,or.r_gc.r _pw.r_qf.&biw=1920&bih=1023&pdl=300&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=WNE9UI2vEcTb4Q SNq4DIBQ
Citera
2012-08-29, 11:09
Medlem
BigBrutuss avatar
Citat:
1. Kulan rör sig först, sen hjulet, kulan komer ALLTID dras till den lilla punkten som är närmst magneten. Punkten är väldigt liten. När magneten häftast fast kulan på den punkten det är exakt då som magneten vill och kan skapa balans i hjulet genom att dra både kula och hjuletet som kulan sitter fast i, i sidled bara en liten bit innan magneten drar kulan upp till samma punkt, närmast magneten. Där händer samma sak igen och sen så repeteras det snabbt om och om igen.

Det är en missuppfattning att magneten som har kontakt med metall 1-2 cm bort "orkar" stå emot gravitationens kraft när den vill balansera vikten ihjulet. Kontakten som magneten har med kulan är som mest och minst starkast på vägen upp till punkten och när den häftats fast.

2. Skulle vi sätta fast kulan istället föör att magneten får häfta fast kulan vid punkten som jag pratar om, då skulle det vara ganska lönlöst. Men det går bra att förhindra kulan att lämna magnetens fält, UNDERIFRÅN kan man hålla kulan i klippet för att sätta både magnet och kulan på exakt rätt plats för att skapa "punkten" som jag beskrivit. Som alltid är där magnetens kant pekar. (även där magnetens fält tar slut) (kulan har till hälften lämnat magnetfältet vid punkten)

3. Enligt gummiankan som jag lyssnar på för jag vet att han också vet det jag vet som ni tror att vi tror så drar magneten på övre delen av kulan mer än undre .. Därför den snurrar. Det kan stämma Även fast gravitationen är det som skapar rörelseenergin I HJULET genom viktutjämning-"försök".

4. Ok , men den här principen är oslagbar för du kan annvända cylindrar och rör, kulor och hjul.. Det spelar ingen roll för principen fungerar fortfarande.
Som Einstein sa, det ska vara så enkelt som möjligt men inte för enkelt så det inte fungerar.
Kom ihåg att jag redan kommit på flera andra uppfinningar som gör graviation till rörelseenergi, det är lixom ingen nyhet att gravitation kan skapa rörelseenergi , jag fick bevis för det när jag tappade kulan och den fick rörelseenergi ner till golvet..

Fortfarande ganska extremt att det är 2 personer som kan se det vad som händer i videoklippet och hur krafterna arbetar. Ni har fått kunskapstillfällen varje dag i hela erat liv att lära er om gravitation, magnetism och hjul bara genom små iaktagelser i vardagen. Detta bör alla kunna se eftersom hjulet snurrar åt det hållet som det gör OCH att kulan ser ut som att snurra vid KANTEN på magneten/"punkten" förutom vid en liten sekvens i filmen då hjulet skapar vridkraft där kan man se att kulan "juckar" vridkraft genom att häftas fast av magnet i hjulet och sen åka med hjulet i sidled tillbaks in i magnetens fält där det naturliga är att kulan dras mot PUNKTEN igen.

Nu ser ni jag har sovit fram tålamod som gummiankan, ispirerande killa faktist jag har lärt mig mycket av gummiankan Hitils och jag hoppas nån av er alla lär er nått från mig, för jag gör det för kunskapen och vetenskapen, kärleken inte pengarna.

MVH

Det jag menar med 1 och 2 är att du måste bryta isär problemet och titta på varje del för sig för att förstå vad det är som gör att hjulet rör på sig.

Magneten kommer inte dra kulan i någon punkt. Om kulan är asymetrisk så kommer den tillslut hitta ett balanserat läge, dvs. den kommer att ligga still i magnetfältet.

Jag har själv haft möjligheten att leka med supraledare, en sån liten kub som man kan få "sväva" på en superkyld magnet. Även denna, trotts att den ligger och "svävar" slutar snurra efter ett tag. All rörelse kostar energi.

Vad gäller Einsteins citat så håller jag med, det är svårt att görna något svårt enkelt med det är lätt att göra något enkelt svårt.

Vidare så är det flera som har frågat efter dina beräkningar, men den frågan undviker du flitigt. Visa dina beräkningar och rita upp hur alla krafter och motkrafter verkar på maskinen. Visar du inte matematiskt hur du tänker kommer jag att avfärda dig som troll.

Det är så det fungerar, iaf i den akademiska värden. Kan man inte bevisa sina teorier så avfärdas dom som inte sanna. Sticker man ut hakan så får man vara beredd att försvara sina argument (då med trovärdiga källor, modeller både matematiska och mekaniska). Än har jag inte sett ett vettigt argument i form av beräkningar eller modeller.

Citat:
Ni har fått kunskapstillfällen varje dag i hela erat liv att lära er om gravitation, magnetism och hjul bara genom små iaktagelser i vardagen. Detta bör alla kunna se eftersom hjulet snurrar åt det hållet som det gör OCH att kulan ser ut som att snurra vid KANTEN på magneten/"punkten" förutom vid en liten sekvens i filmen då hjulet skapar vridkraft där kan man se att kulan "juckar" vridkraft genom att häftas fast av magnet i hjulet och sen åka med hjulet i sidled tillbaks in i magnetens fält där det naturliga är att kulan dras mot PUNKTEN igen.

Iaktagelser utan rellevant kunskap är inget annat än amatörmässiga gissningar. Känner man inte till teorin så kan man inte dra vetenskapliga slutsatser.

Så bevisa vad du har lärt dig genom att bevisa att detta fungerar matematiskt.

Magnetism och dess påverkan på material händer starkt ihop med massa. Samma sak som gravitation, mindre massa ger mindre potensiell energi. Alltså om kulan är assymetrisk så kommer det vara masscentrum som kommer hamna närmast magneten.

Hat du överhuvud taget tänkt på vilket varvtal kulan måste ha för att få hjulet att snurra 1rpm? Kulan ser ut att ha en omkrets som är ~50ggr mindre än hjulet, dvs kulan måste hålla 50 rpm för att hjulet ska hålla 1rpm.

Sen kan jag bar hålla med den som skrev att hjulet borde fortsätta att accelerera om det är som du säger. Annars så fungerar den inte iaf, då friktionen blir för stor.

Och appropå friktion, hur ska du kyla kula? Ponera att exprimentet fungerar, hjulet börjar snurra (utan yttre inverkan) och kula rullar och accelererat i oändligheten, mellan kulan och hjulet så uppstår det friktion, denna kommer att yttra sig som värme. Högre rpm ger alltså större uppbyggnad av värme, tillslut kommer Al-hjulet att deformeras av värmen, och allt havererar. Detta förutsatt att du har noll friktion i lagret till hjulet annars kommer det hända samma sak där.

Men som jag sa tidigare visa beräkningar och rita upp alla krafter, annars avfärdar jag dig som troll.
Citera
2012-08-29, 11:41
Medlem
Det har nu ett flertal gånger förklarats varför det TS påstår inte fungerar. Vi kan väl därför enas om att inte argumentera mer med TS och hans ev anhängare då för den nye läsaren det ger ett falskt sken av att det fortfarande finns ett diskussionsunderlag!

Precis som andra har påpekat så vill även jag se en offentlig avbön från TS när han upptäcker att hans maskin är rena fantasier.

För er som tycker det är spännande att fundera på det här med evighetsmaskiner så råder jag er till att istället lägga er tankekraft på annat. Evighetsmaskiner finns helt enkelt inte, PUNKT!

/ekonomi3
Citera
2012-08-29, 12:17
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
För er som tycker det är spännande att fundera på det här med evighetsmaskiner så råder jag er till att istället lägga er tankekraft på annat. Evighetsmaskiner finns helt enkelt inte, PUNKT!

Du har uppenbarligen aldrig hört talas om studielån...
Citera
2012-08-29, 13:17
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Jag tror din polare guummianka dragit sig ur för han kom underfund med att detta inte funkar

Jag tror ni har kidnappat honom för han vela ha pengarna men förstod inte innebörden av kunskapen..

Eller så förstod han vad den här simpla principen betyder och köpte en elbil och stack på en tur jorden runt .. gratis..

Ni är alla bevisförnekare och ni sitter och skriver att jag inte har alla indianer i kanoten..

För att ni inte läst om bevisen i en skolbok eller hört om det på Tv.. Det är ganska bra anledningar för att totalt ignorera bevis, och även skriva fult mot dom som kan se bevisen och inte bryr sig om böcker eller teorier..
Citera
2012-08-29, 13:36
Medlem
BigBrutuss avatar
Citat:
Jag tror ni har kidnappat honom för han vela ha pengarna men förstod inte innebörden av kunskapen..

Eller så förstod han vad den här simpla principen betyder och köpte en elbil och stack på en tur jorden runt .. gratis..

Ni är alla bevisförnekare och ni sitter och skriver att jag inte har alla indianer i kanoten..

För att ni inte läst om bevisen i en skolbok eller hört om det på Tv.. Det är ganska bra anledningar för att totalt ignorera bevis, och även skriva fult mot dom som kan se bevisen och inte bryr sig om böcker eller teorier..

Bevisbördan ligger på dig. Du har inte presenterat ett enda bevis i tråden. Du har en film som hänvisat till en sida där det tydligt står att filmen är fejk. Du säger att du har beräkningar men du vägrar få dom granskade.

Bevis finns sällan i skolböcker, däremot så finns det metoder som man kan använda sig av för att skapa bevis. Som någon tidigare påpekat, förstår man grunderna kan man applicera dem på specifika fall.

Som sagt visa dina beräkninga, om du nu har några vilket jag har börjat tvivla på!
Citera
2012-08-29, 13:52
Medlem
KungPungPats avatar
Ok jag ska försöka förklara matematiskt eftersom ni inte kan se bevisen än även fast 1 bevisfilm på principen finns..

När magneten dragit kulan i hjulet upp till stället där magetens hörn pekar med cirka 70% dragkraft från magneten så är magnetens häftkraft på kulan i hjulet 100% av magnetens kraft där magnetens hörn pekar i hjulet och i sidled är det 5% kraft som håller kulan kvar..
Eftersom magnetens kraft häftat fast kulan har det blivit en obalans i vikt i hjulet, gravitationen använder då 100% av sin kraft för att vrida hjulet med kulan i och magnetens kraft i sidled är 5% av magnetens..

Magnetens häftar fast kulan, gravitationen snurrar, magnetens punkt flyttas och magneten drar upp kulan igen.. Detta händer i videon och alla ken se bevisen ingen kan tro på.. Eller vågar tro på..
Folks största rädsla är trots allt att andra människor skrattar åt mig när jag gör fel..

Det som skapar rörelseenergin är allltså tack vare att magneten skapar ojämn vikt i hjulet genom att häfta fast kulan i hjulet konstant..

Och det är där ni tycker att era teorier är bättre än filmbeviset framför er för filmebeviset är inte bevis det är ett skämt av en människa som tog patent för 190 år sedan för att lura oss idag.. Ja tror det eller ej men sanninen är att han tog patent på en osynlig motor och principen som bevisas i filmen fungerar egentligen inte.. TS är helt enkelt ute och cyklar medans dom som förnekar bevis gång på gång är dom som är normala..

Självklart ska jag bevisa principen i mängder av olika filmer med olika storlekar på hjul, rör och kulor..
För jag får väl lov att forska själv ävan fast jag är luspank och inte har en verkstad så..

Jag har kameratelefon och ska bygga hjul av burkar ikväll bara i hopp om att få några fler med mig att undersöka veteskapen bakom principen... Större kula , större hjul = mer kraft.. det är mitt antagande.. Mer acceleration ju närmare mittstrecket man håller magneten och kulan..
Senast redigerad av KungPungPat 2012-08-29 kl. 14:08.
Citera
2012-08-29, 13:54
Medlem
Citat:

Vet du att jag aldrig nånsin tidigare engagerat mig i detta ämne, när jag såg denna länken och började läsa dina påståenden och alla andra kommentarer började jag läsa, om termodynamik, absolut kraft/attraktion, kraft centrum och energiprincipen..

Sen började jag försöka se logiskt på det och tänka mig vad det är för grejer vi egentligen har att göra med. Och det är ju uppenbart varför det inte funkar, magnet och gravitation är en attraktor ENDAST, dom attraherar energier, kan aldrig skapa. Du måste tillföra yttre laddningar till ett slutet system annars absorberas den rörelseenergi som systemet har genom , motkompensation,friktion och energiurladdning. Dessa 3 krafter uppstår i SAMMA ögonblick du skickar in energi nånstans, som genom att knuffa igång hjulet.

Magneten eller gravitationen kan aldrig knuffa in mer energi, bara få den att pendla mellan, för att sen bli nedbruten av dessa 3 regler.

Detta handlar inte om att vi sitter som fikusar och litar blint på vad som står på nätet, men man måste du vidga sina områden för att förstå verkligheten. Du kan inte på fullaste allvar lita på ditt sinne när du inte har vare sig förståelse eller kunskap, när man inte har nått av dessa så ser man ju lösningar hela tiden vare sig som är äkta eller falska.

Vi kan ta exempel, en person som ska arbeta med människor, vem gör det bäst, nån som kollat på serier hela livet, eller nån som haft ett aktivt liv och som vart inblandad i mycket när det handlar om just denna sak? Du menar att detta är ignorans att man litar på det som folk säger och ritar i papper, som att man inte har eget förnuft och knyter egna trådar. Om du tar in det folk säger och försöker läsa mer i ämnet, lär dig om vad energiprincipen säger och termodynamiken så kan du sen säga att det är bluff och båg och skit som man skriver bara "för att".

mvh

Citat:
Ok jag ska försöka förklara matematiskt eftersom ni inte kan se bevisen än även fast 1 bevisfilm på principen finns..

När magneten dragit kulan i hjulet upp till stället där magetens hörn pekar med cirka 70% dragkraft från magneten så är magnetens häftkraft på kulan i hjulet 100% av magnetens kraft där magnetens

FEL du fattar ju inte. Du kan aldrig få 100% om du inte stänger av gravitationen helt, du hamnar på ett underskott DIREKT, magneten kan aldrig dra upp kulan med 100% hur kan du inte se det??

Gravitationen har alltid 100% grepp på både kulan och hjulet, magneten gör ett överskott och snor kulan med kanske 70%, gravitationen ligger kvar med sina 100% och kulan får ännu mindre fart tillbaka kanske 50% ju längre från magneten kraftcentra kommer så kommer MINDRE av magnetens potens att påverka kulan. detta är en lag som inte går att böja på.

Det du missar också är att gravitationen inte bara drar i hjulet med 100% utan även kulan, den försöker få kulan och hjulet att välta, inte rulla...
Hur kan du blinda för att hjulet är eldrivet? Det står klart och tydligt på SIDAN.

edit: Med tanke på att du ser den där videon sm bevis är det väl du som tror på det du ser och läser utan att själv forska i det. inte vi.
Senast redigerad av wessla 2012-08-29 kl. 14:10.
Citera
2012-08-29, 14:06
Medlem
BigBrutuss avatar
Citat:

När magneten dragit kulan i hjulet upp till stället där magetens hörn pekar med cirka 70% dragkraft från magneten så är magnetens häftkraft på kulan i hjulet 100% av magnetens kraft där magnetens hörn pekar i hjulet och i sidled är det 5% kraft som håller kulan kvar..
Eftersom magnetens kraft häftat fast kulan har det blivit en obalans i vikt i hjulet, gravitationen använder då 100% av sin kraft för att vrida hjulet med kulan i och magnetens kraft i sidled är 5% av magnetens..

Magnetens häftar fast kulan, gravitationen snurrar, magnetens punkt flyttas och magneten drar upp kulan igen.. Detta händer i videon och alla ken se bevisen ingen kan tro på.. Eller vågar tro på..
Folks största rädsla är trots allt att andra människor skrattar åt mig när jag gör fel..

Det som skapar rörelseenergin är allltså tack vare att magneten skapar ojämn vikt i hjulet genom att häfta fast kulan i hjulet konstant..

Och det är där ni tycker att era teorier är bättre än filmbeviset framför er för filmebeviset är inte bevis det är ett skämt av en människa som tog patent för 190 år sedan för att lura oss idag.. Ja tror det eller ej men sanninen är att han tog patent på en osynlig motor och principen som bevisas i filmen fungerar egentligen inte.. TS är helt enkelt ute och cyklar medans dom som förnekar bevis gång på gång är dom som är normala..

Skulle det där vara ett mattematiskt bevis? Isåfall saknar du helt kunskaper innom mekanik och matematik. Rita upp en schematisk skiss och visa alla vektorer och visa beräkningarna på dessa.

Bara för Ett patent är inte ett bevis för att något fungerar, speciellt inte ett 190 år gammalt.

Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Vet du att jag aldrig nånsin tidigare engagerat mig i detta ämne, när jag såg denna länken och började läsa dina påståenden och alla andra kommentarer började jag läsa, om termodynamik, absolut kraft/attraktion, kraft centrum och energiprincipen..

Sen började jag försöka se logiskt på det och tänka mig vad det är för grejer vi egentligen har att göra med. Och det är ju uppenbart varför det inte funkar, magnet och gravitation är en attraktor ENDAST, dom attraherar energier, kan aldrig skapa. Du måste tillföra yttre laddningar till ett slutet system annars absorberas den rörelseenergi som systemet har genom , motkompensation,friktion och energiurladdning. Dessa 3 krafter uppstår i SAMMA ögonblick du skickar in energi nånstans, som genom att knuffa igång hjulet.

Magneten eller gravitationen kan aldrig knuffa in mer energi, bara få den att pendla mellan, för att sen bli nedbruten av dessa 3 regler.

Detta handlar inte om att vi sitter som fikusar och litar blint på vad som står på nätet, men man måste du vidga sina områden för att förstå verklighetenDu kan inte på fullaste allvar lita på ditt sinne när du inte har vare sig förståelse eller kunskap, när man inte har nått av dessa så ser man ju lösningar hela tiden vare sig som är äkta eller falska..

Vi kan ta exempel, en person som ska arbeta med människor, vem gör det bäst, nån som kollat på serier hela livet, eller nån som haft ett aktivt liv och som vart inblandad i mycket när det handlar om just denna sak? Du menar att detta är ignorans att man litar på det som folk säger och ritar i papper, som att man inte har eget förnuft och knyter egna trådar. Om du tar in det folk säger och försöker läsa mer i ämnet, lär dig om vad energiprincipen säger och termodynamiken så kan du sen säga att det är bluff och båg och skit som man skriver bara "för att".

Exakt, utan tillräcklig kunskap innom området så kan man inte förklara det fullt ut. Kolla bara på flogiston teorin, man hittade helt enkelt på något för att det skulle passa med verkligheten, man hade helt enkelt inte tillräcklig kunskap.

Det är samma sak här, vi som avfärdar det som bluff känner till principerna bakom och inser att kulan inte kan driva hjulet på det viset, och därför används det med stor sannolikhet en motor.
Citera
2012-08-29, 14:07
Medlem
flipdotcoms avatar
Citat:

För det första så är det där inte matematik utan bara en massa babbel.
För det andra så tycker jag att du på allvar nu, och detta är inte menat att nedvärdera dig på något sätt, ska sätta dig ner och läsa några böcker inom fysik och mekanik för jag tror att du skulle uppskatta det!
Citera
2012-08-29, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipdotcom
För det första så är det där inte matematik utan bara en massa babbel.
För det andra så tycker jag att du på allvar nu, och detta är inte menat att nedvärdera dig på något sätt, ska sätta dig ner och läsa några böcker inom fysik och mekanik för jag tror att du skulle uppskatta det!

Han vill inte lära sig, han vill sitta och röka sin majja och kolla på när sina plantor växer under hans HPS lampor som drivs av hans energifria elagregat.
Citera
2012-08-29, 14:32
Medlem
jaxops avatar
nice <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in