2012-08-26, 22:48
Medlem
Lycurguss avatar
Hahahahaha! Jag gjorde en snabb modell med pantburk och inköpt magnet och kula, satt och moddade lite i garaget.

Woila burken roterade sjukt fort efter en stund. Imorn ska jag till järnhandeln och senare imorgonkväll eller senast övermorgon så ska ni få se filmen.

Fortsätt för all del att förklara varför den inte fungerar, nu börjar era kommentarer förvandlas ifrån halvseriösa att man nästan tvivlade ett tag, till skrattretande.

Ska bli kul att se hur ni tystnar när filmen kommer upp.
Citera
2012-08-26, 22:49
Medlem
chibarikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donjulio
Intressant och väldigt roligt om det fungerar. Det jag kan tänka mig att det skulle kunna fungera till är små små lampor. Led finns och drar inte mycket. Kanske ladda mobilen.
Men.. Allt strävar efter jämvikt. Om man däremot tillför en knuff då och då bör det gå alldeles utmärkt. Tyvärr är det lite jobbigt att ha koll på när den väl stannar.
Hör av dig med ett PM när du fått den till och gå i ett dygn utan stopp.

Problemet är ändå att du måste tillföra lika mycket energi som du förbrukar med din led. Så du har egentligen två alternativ "ta i jättemycket få gånger eller ta i lite fler gånger" så du kan lika gärna och sitta och trampa med en dynamo.

Citat:
Ursprungligen postat av Lycurgus
Hahahahaha! Jag gjorde en snabb modell med pantburk och inköpt magnet och kula, satt och moddade lite i garaget.

Woila burken roterade sjukt fort efter en stund. Imorn ska jag till järnhandeln och senare imorgonkväll eller senast övermorgon så ska ni få se filmen.

Fortsätt för all del att förklara varför den inte fungerar, nu börjar era kommentarer förvandlas ifrån halvseriösa att man nästan tvivlade ett tag, till skrattretande.

Ja ska verkligen bli kul att se tystnaden här inne, vi får se vilka som blir tysta.

Glöm inte att bygga en konstruktion där man inte kan dölja några kablar bara,
Citera
2012-08-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibariku
Problemet är ändå att du måste tillföra lika mycket energi som du förbrukar med din led. Så du har egentligen två alternativ "ta i jättemycket få gånger eller ta i lite fler gånger" så du kan lika gärna och sitta och trampa med en dynamo.

Ja naturligtvis. Det är inte lika roligt bara. Om den bara fungerar..
Citera
2012-08-26, 23:12
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Varför filmade du inte din fantastiska prestation du gjorde nyss då? Film eller har det inte hänt. Så enkelt är det.
Citera
2012-08-26, 23:59
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Varför filmade du inte din fantastiska prestation du gjorde nyss då? Film eller har det inte hänt. Så enkelt är det.

Ge mig en film på när du förlorade oskulden. Annars är du fortfarande oskuld. film eller har det inte hänt, så enkelt är det.
Citera
2012-08-27, 00:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ge mig en film på när du förlorade oskulden. Annars är du fortfarande oskuld. film eller har det inte hänt, så enkelt är det.
Svara på frågan tönt!
Citera
2012-08-27, 00:35
Medlem
Citat:

Så länge skunkjobb inte bröt mot energiprincipen när han/hon blev av med oskulden så väljer jag att tro på det utan videobevis. Förstår inte heller vad det har med saken att göra, han/hon har aldrig ens hävdat sig vara icke-oskuld. Det är TS idé som diskuteras och det är upp till TS eller andra som tror på detta att bevisa att det fungerar. Något som tyvärr aldrig kommer att ske.
Denna tråd har dock underhållit mig otroligt mycket och det tackar jag för.

Sen kan jag inte låta bli att förundras över att så många tror att en magnets styrka avtar med tiden dvs "förbrukas" eller omvandlas. Anledning till detta är helt enkelt att en magnet inte innehåller någon energi och kan således inte "ta slut" genom normal användning. Endast fysisk misshandel eller stora temperaturändringar av magneten kan förstöra ordningen och magnetfältets riktning/styrka.
Citera
2012-08-27, 01:25
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Svara på frågan tönt!

Haha vafan.. nej men nu får du skärpa dig skunken. Sådär säger man inte till människor. Först får du be mig om ursäkt för att du kallade mig för tönt, sen måste du lägga upp filmen på när du förlorade din oskuld, så att vi vet om du har förlorat den eller inte, då detta ju är ett av dina påhittad argument om saker hänt eller inte.

Sen efter vi sett dig In action så att säga, så lovar jag att lägga up min film =)

deal?
Citera
2012-08-27, 01:41
Moderator
Humbugs avatar
Jag förstår inte riktigt var den gratis energin i filmen i TS kommer ifrån. Så vitt jag ser är det en magnet där. Det går att få saker att snurra med hjälp av magneter, men detta är INTE gratis energi.

Så vad är det egentligen jag missar i denna tråd. Försöker läsa så grundligt jag kan, men ni lost me there nånstans på vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Nej det är det inte. Motorn kostar att bygga, och värmen som krävs måste komma någonstans ifrån. En sterlingmotor som drivs av soljus tex. är ganska värdelös eftersom verkningsgraden är dålig och solen på en sådan yta är ganska effektlös. Bensin eller olja innehåller mycket mer energi för mycket mindre jobb. Tamejfan att elda ved i en ångpanna är effektivare än en sterlingmotor.

Där måste jag få rätta dig. Verkningsgraden på kockums soldrivna motorer är på 30%. Ett sådant verk på 25kw kan driva två skånevillor.
Dessa stirlingverk sägs av många vara framtiden.
Senast redigerad av Humbug 2012-08-27 kl. 02:23.
Citera
2012-08-27, 03:12
Medlem
KungPungPats avatar
Eyy grabbar!
En järnpinne eller stång skulle fungera mycket bättre i en burk , för kula rullar ju åt sidan.
Se till att magnetens fält fångar upp stången även om det hamnar i viloläget bara så spinner den.

Ok låt mig säga också att nån i tråden redan erbjudit 3 miljoner för att se bevisfilm så det borde egenltligen vara ett race till 3 miljoner och CSN-pengar, ja tror jag hinner först dock för ni tror att det här inte är sanning än..

MVH
Senast redigerad av KungPungPat 2012-08-27 kl. 03:21.
Citera
2012-08-27, 06:27
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Eyy grabbar!
En järnpinne eller stång skulle fungera mycket bättre i en burk , för kula rullar ju åt sidan.
Se till att magnetens fält fångar upp stången även om det hamnar i viloläget bara så spinner den.

Ok låt mig säga också att nån i tråden redan erbjudit 3 miljoner för att se bevisfilm så det borde egenltligen vara ett race till 3 miljoner och CSN-pengar, ja tror jag hinner först dock för ni tror att det här inte är sanning än..

MVH

Ska försöka slå dig. Det låter som mkt bra förslag detta.

Ska vi säga så att den som blir först skänker pengarna till välgörenhet? Typ energiforskning, ser ut som att ingenjörerna kan behöva skolas om lite, så dom lär behöva pengarna mer än oss.

Trodde nästan inte att det fungerade först men detta är fanimej framtiden. Du kommer bli känd som en stor man om du nu vill kopplas ihop med dit nick.

Detta är bara för bra för att vara sant enligt mig, bort med all smutsig olja!
Citera
2012-08-27, 06:53
Medlem
KungPungPats avatar
Ah jag har ingen vinsthunger så jag skulle inte ta emot några miljoner om jag blir först. Får se om gummiankan fixar det innan mig. Blir det jag blir det inga miljoner för någon så skyyll inte på mig senare helt enkelt haha för jag har en hunger att undersöka hur mycket kraft jag kan skapa med principen..

Tips på hjul är fortfarande välkommen, annars kör jag på en burk till men med stång inuti och 2 magneter fastsatta på nånting stabilt..

Men en aluminiumcylinder som hänger i luften och kan snnurra skulle varra bäst.. och ett ganska tjockt järnrör. Om vi säger att magneterna drar 7 kilo per magnet med 2 cm stort magnetfält. Om vi då kör med ett järnrör som väger 5 kilo så skulle röret kunna ligga i viloläga mitt i hjulet och magneten drar den konstant upp en bit på hjulets sida , medans gravitationen försöker ställa vikten i hjulet till "viloläget" igen.. Obalansen i vikten är då 5 kilo x 2cm upp på vänter sida.. (Matematiken ni frågande efter.) Och magnetens kraft som den häftar fast kulan 2 cm upp på ena sidan hela tiden är 14 kilo. Slutsatsen blir att kulan häftas fast i hjulet cm upp på vänster sida medans magneten aldrig kan påverka hjulet utan bara gravitationen försöker ställa viktbalansen till rätta genom att vrida till viloläget..

Om ni då säger att magneten skulle vara den dominerande kraften så är det en missuppfattning eftersom magneten håller bara kulan på plats vid en liten punkt hela tiden och det är inte på viloläget. Om du flyttar magneten 2 cm högr upp på hjulet och släppte kulan/röret där skulle graviationen försöka att skapa jämnvikt mycket snabbare än om du föröker attrahera kulan från viloläget och 2 cm upp på hjulets kant. Därför skapas det mer accelerering ju högre upp kulan och magneten är på hjulet.
Det är mycket möjligt att göra en motor som accelererar genom att hålla magneten och kulan på dom rätta ställerna mellan klockan 6 och klocken 9 på hjulet för att skapa olika mycket accelerering genom att gravitationen kan skapa mer rörelseenergi ju näsramre mittsträcket du håller magneten och attraherar kulan. Gravitationen är fortfarande det enda som påverkar hjulet och kulan som sätts fast i hjulet vid en punk hela tiden.

Jag fortsätter försöka förklara lite annorlunda för att ge er olika perspektiv på principen.

MVH

MVH
Senast redigerad av KungPungPat 2012-08-27 kl. 06:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in