Jag fattar det som att de återigen informerar om den förhöjda avgiften som infördes 1 jan 2007.
Andra stycket handlar om vad som händer om man inte betalar/betalt denna förhöjda avgift. Då kan du alltså bli skyldig för de eventuella uteblivna avgifter för hela 2007.
Har du varit ordentlig och betalat dina fakturor så är det nog inget du behöver oroa dig över.
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwi
Fick en lapp från handels nu på morgonen..
"Medlemmar i a-kassan ska betala en förhöjd finansieringsavgift på 251 kr i månaden.
De som har fått arbetlöshets- eller aktivititetsstöd under månaden befrias från den förhöjda avgiften, om de inte har arbetat eller haft rätt till lön under någon del av månanden.
Regeringen har meddelat att skulden för den förhöjda finansieringsavgiften kan komma att överlämnas till inkasso. Beslut om detta kommer senast 1 Januari 2008 och kan gälla för hela 2007."
Hur ska man tolka detta.
Går min avgift upp från 520kr till 741kr + att jag ska betala retroaktivt för hela 2007?
(Jag är inte bara med i a-kassan utan facket ochså, dock har jag inte fått någon a-kassa då jag jobbar)