Citat:
Ursprungligen postat av
vitamintablett
Akassan är förskräckligt låg när jag blev arbetslös hade precis tagit körkort och köpt bil skaffat lägenhet o köpt grejjer till. Fick börja dra in på allt och har sedan dess (1år) saknat pengar råkat få böter 2 gånger så fick ställa av bilen så fått gå eller åka med vänner.har varit ute en gång på krogen har inte haft råd mer sen så har tappat kontakten med typ alla. Min motivation är noll jag har snart slut på dagar vilket var mitt mål var så förbannad när jag fick första utbetalning så jag svor att suga ut varenda krona innan jag jobbar igen. Fick nästan exakt halva min lön när allt jag hört var att man får 80%.fuck you jävla bedragare!
Hur kan det innebära bedrägeri att du inte beviljas högre ersättning än den högsta angivna ersättningsnivån? Du har ju själv valt att teckna försäkringen, och innan dess tagit reda på vad den kostar och hur hög ersättning du kan beviljas vid eventuell arbetslöshet, eller?
Vad gäller lägenhet, bil osv, så är det ju knappast a-kassans fel att du drar på dig kostnader av diverse slag, kostnader som du uppenbarligen inte räknat på hur du ska kunna bära om du drabbas av arbetslöshet.