Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
A-kassa ska du gå med i! efter 6 månader, får du betalt om du säger upp dig från ditt jobb.
Men då måste jag ha ett jobb i minst 6 månader eller?
Samt vad kostar A-kassa osv? Menar, i längden lär jag väl förlora på att gå med i A-kassan på denna korta periodjobbet?
På senaste skolan/kurserna jag gick så var dom väldigt kritiska mot A-kassan, var väldigt många arbetslösa där (något sk-t via AF) och påstod att A-kassan hjälper inte de långtidsarbetslösa m.m (som jag då antar att jag är, då jag varit utan riktig skola/utbildning på snart 2 år samt inget jobb heller, förutom snart då.
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Det är nog meningslöst att gå med i A-kassan om du bara ska jobba i 1.5 månad. Annars ska man alltid gå med.
15000 i lön kommer ge ca 12000-13000 på kontot. Beror på var du bor, om du är med i kyrkan osv.
Aha okej.
Jo, osäker riktigt. Skattetabellen jag är med i enligt Swedbank var troligen 36, enligt vad dom trodde. Tyvärr hade skatteverket stängt där jag bor så inte kommit i kontakt om mer information om skatten.
Med i kyrkan antar jag att jag är, då jag inte då gått ur kyrkan. Funderar dock om det är någon idé att vara med i kyrkan ö.h.t. Menar, jag går aldrig dit och jag skiter i att bli begraven när jag väl dör m.m.