Jag är så trött, trött och trött på deras inkompetenta medarbetare!
För 7 veckor sedan ordnade jag med arbetsgivarintyg för att kunna få ersättning, och inte ett skit har hänt. Ringde in och de berättade för mig att
arbetsgivaren skulle skicka intyget och inte jag. Istället skickar arbetsgivaren intyget till mig så jag får skicka vidare till A-kassan (jaja, arbetsgivarens sketna beslut). Ja, så skickar jag in detta till Unionen, tillsammans med ett brev där jag intygat vad jag gjort under perioden jag ej arbetat enligt instruktioner från den jag pratat med på a-kassan.
Tiden går och det är tyst. Sen får jag en påminnelse på att jag måste skicka med ett intyg på vad jag gjort när jag ej arbetat, intyget jag redan skickat in!

Så jag ringde i förra veckan och då sa en kvinna på telefon att jag ska ringa dagen därpå och prata med min handläggare för att få det muntligt.
Sagt och gjort. Ringde dagen efter och berättade detta. Då svarar den bittra handläggaren att jag minsann inte skickat in något, och jag hör på surjäveln att hon tror jag ljuger. Blir därför irriterad och sen sitter hon knäpptyst och inte vad vad hon ska säga eller göra. För h-vete, du har mer koll än mig! Tänker jag då. Fick då själv fråga om jag kunde göra det muntligt. Och ja, tack och lov fick jag det. Så hon skrev ner allt jag sa och sa att de nu skulle överlägga allt. Bra, jag andas ut och lägger på.
Ringer idag bara för att få veta hur lång tid det kommer ta för dem att fatta beslut. Min handläggare var inte tillgänglig så jag får prata med en annan. Hon går då in på mitt konto/personnummer whatever, och ser allt som gjorts och skrivit. Då säger kärringen, MEN VI SAKNAR FORTFARANDE DITT INTYG!

Så jag får självklart dra hela historien igen.
Till slut tappar jag faktiskt behärskningen och blir förbannad. Säger att de inte veta vad tusan de håller på med och att de verkar sakna rutiner och regler öht! Sen orkar jag inte och slänger bara på luren.
Så ja, vad ska jag göra nu? Allt jag gör verkar ju vara lönlöst eftersom alla jag pratat med säger helt olika saker. Hur går jag vidare med detta? Jag blir så less