Citat:
Ursprungligen postat av Kassamannen
Nu är det ju förvisso långt efter måndag men jag svarar ändå.
Om du hade ersättning till och med 120610 så kommer du att få en påanmälan på den gamla perioden, dvs hoppa på med samma ersättning som tidigare.
Precis det stämde bra. Jag hoppade direkt in i "jobbgarantin för ungdomar" och jag fick sätta ihop en handlingsplan med min handledare vilket resulterade i någon "utbildning" under (tilll att börja med) 6 veckor heltid. Här ska man lära sig hur man skriver cv och göra låtsas intervjuer och skit?
VAD FAN? Det är ju löjeväckande. Och tacka nej kan jag ju inte heller göra för då får jag inget aktivitetsstöd.
Jag är inte helt 100% på vad det är jag egentligen ska göra där, men det är iaf 8h om dagen med start på måndag. Undervisning i klass, dvs feta svettluktande wowspelare i mjukisbyxor, blattar och jag som bara går och väntar på att resten av världen ska börja spendera igen så mitt jobb kan gå upp i skift och jag få tillbaka mitt jobb^^
Hur hade ni gjort? ÄR det verkligen värt att förnedra sig själv för 6800kr/mån (det är så mycket jag får) Jag skäms verkligen ihjäl när jag måste gå dit. Finns det ingen väg runt? kan man inte bara vägra vissa saker? Jag vill ju helst bara "söka jobb"

, men det räknas tydligen inte som en aktivitet. Och en aktivitet MÅSTE man vara med i, annars blire inge cash.