2022-08-13, 13:14
Medlem
Imbazs avatar
En fråga bara. Drack en mun full med 95% igår, rent.

Inget konstigt har hänt men mår lite tung i kroppen idag, det var inget hb eller etanol utan ren sprit köpt utomlands.

Kan man vara lugn vid detta lagret eller kan komplikationer uppstå senare ?
Citera
2022-08-13, 13:35
Medlem
Wadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cp-Listan
Första inlägg på Flashback på 12-13 år, då väljer jag såklart denna eminenta tråden.

Lång historia kort, slut med kärringen mkt dynga osv så har fått krascha på en soffa hos en vän lååångt ut i skogen, utan bil dessutom.

Iaf så fick jag reda på diverse dynga sent igårkväll som gjorde att jag behövde nån sorts lugnande, eller iaf alkohol.. Sagt och gjort hittade diverse handspriter och liknande för både boskap och människor, efter att läst innehållsförteckningen på mängder av flaskor, tuber och skit så kom jag fram till att DAX 85% var det lämpligaste.

Innehållet var etanol 68% samt propan-2-ol som var 13% av innehållet i 150ml flaskan.

Jag hade inga större förhoppningar men det var bössan eller den så kunde lika gärna pröva liksom.

Och jag blev enormt överraskad av den lilla flaskan alltså, jag blev full. På ett skönare sätt en en normalfylla..

Jag drack det rent ( skruvade av korken och drack rent), så den rekommenderas varmt.

Nåt att skölja ned klunkarna med rekomenderas dock, jag tog en smutt äppeljuice efter.
En fråga dyker osökt upp: Tror du supa gift kommer att lösa dina problem?
Citera
2022-08-31, 18:50
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
En fråga bara. Drack en mun full med 95% igår, rent.

Inget konstigt har hänt men mår lite tung i kroppen idag, det var inget hb eller etanol utan ren sprit köpt utomlands.

Kan man vara lugn vid detta lagret eller kan komplikationer uppstå senare ?

Det var väl just etanol det var precis som i hembränt. Det är METANOL du ska akta dig för!

Du har nog märkt nu att du överlevde utan men.
Citera
2022-08-31, 18:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag föreställer mig att det inte är hälsosamt att dricka industrisprit, framförallt när tillverkaren vidtagit åtgärder avsedda för att just försvåra konsumtion.

Notera att det inte står på T-rödflaskan att den är farlig att förtära vilket det står på tex lacknafta och thinnerflaskorna.

All konsumtion av alkohol ökar risken för cancer, inte bara T-röd
Citera
2022-10-16, 03:37
Medlem
theshades avatar
I en lite desperat släng av ångest slog nu mitt i natten visade det sig att jag hade en slatt vin som jag klunkade i mig. Men jag kom inte så långt på det.

Jag har i mina mörkaste stunder druckit handsprit vid ett fåtal tillfällen, vilket jag funnit väldigt motbjudande så det har varit i nödfall.

Nu kom jag på att jag hade en slatt T-röd och jag har ju hört att det ska vara i princip odrickbart men med min ångest så tänkte jag att det var värt att undersöka åtminstone. Och jag minns ett legendariskt klipp där ett par flashbackare visar hur man dricker T-röd med hjälp av Piggelin.

Luktade ju starkt och jag hade Zingo redo men jag blev förvånad över hur lättdrucket det var. Det var mest alkoholkoncentrationen som brände och kändes ohälsosam i mun och svalg så nästa lilla shot (jag tog ett par centiliter per försök) så blandade jag till hälften med Zingo så det blev mer som vanlig sprit, ca 40%, och hade ändå mer Zingo redo att skölja ner med, vilket jag gjorde. Inga problem.

Handsprit är ju mycket värre att dricka tycker jag, men antar att det är poppis mest för att man kan sno en flaska lätt gratis på sjukhus, där man kanske ofta befinner sig när man är i sjukdomens slutskede och standarden det som dricks är icke existerande utöver alkoholhalt.

Jag blev lite orolig för mig själv direkt när jag insåg hur lätt det var att dricka "T-dojja", då jag annars hållt mig nykter flera månaders, börjat gymma osv. Och jag brukar hålla mig till öl för att ha nån kontroll på intaget när jag väl tar återfall, vill trappa ner osv.

Nu känns det som jag hittat en källa till väldigt billig sprit helt plötsligt, som inte var alls så svår att dricka som jag trodde!

Gillar man gil och tonic så tål man en T-röd med Zingo tänkte jag haha.

Ska försöka att trappa ner och sluta dricka helt ändå, men för den som kanske har nytta av min erfarenhet så har ni nu fått den.
Citera
2022-10-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
En fråga dyker osökt upp: Tror du supa gift kommer att lösa dina problem?
Tror du att inte supa kommer att få någon med problem som inte går att lösa att må bättre, eller rekommenderar du honom bössan rakt av.?
Citera
2022-11-05, 00:00
Medlem
LazyWigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
I en lite desperat släng av ångest slog nu mitt i natten visade det sig att jag hade en slatt vin som jag klunkade i mig. Men jag kom inte så långt på det.

Jag har i mina mörkaste stunder druckit handsprit vid ett fåtal tillfällen, vilket jag funnit väldigt motbjudande så det har varit i nödfall.

Nu kom jag på att jag hade en slatt T-röd och jag har ju hört att det ska vara i princip odrickbart men med min ångest så tänkte jag att det var värt att undersöka åtminstone. Och jag minns ett legendariskt klipp där ett par flashbackare visar hur man dricker T-röd med hjälp av Piggelin.

Luktade ju starkt och jag hade Zingo redo men jag blev förvånad över hur lättdrucket det var. Det var mest alkoholkoncentrationen som brände och kändes ohälsosam i mun och svalg så nästa lilla shot (jag tog ett par centiliter per försök) så blandade jag till hälften med Zingo så det blev mer som vanlig sprit, ca 40%, och hade ändå mer Zingo redo att skölja ner med, vilket jag gjorde. Inga problem.

Handsprit är ju mycket värre att dricka tycker jag, men antar att det är poppis mest för att man kan sno en flaska lätt gratis på sjukhus, där man kanske ofta befinner sig när man är i sjukdomens slutskede och standarden det som dricks är icke existerande utöver alkoholhalt.

Jag blev lite orolig för mig själv direkt när jag insåg hur lätt det var att dricka "T-dojja", då jag annars hållt mig nykter flera månaders, börjat gymma osv. Och jag brukar hålla mig till öl för att ha nån kontroll på intaget när jag väl tar återfall, vill trappa ner osv.

Nu känns det som jag hittat en källa till väldigt billig sprit helt plötsligt, som inte var alls så svår att dricka som jag trodde!

Gillar man gil och tonic så tål man en T-röd med Zingo tänkte jag haha.

Ska försöka att trappa ner och sluta dricka helt ändå, men för den som kanske har nytta av min erfarenhet så har ni nu fått den.
Hjärnan hittar på alla möjliga förklaringar och historier när man är torsk. Icke sant?
Citera
2023-11-25, 14:47
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Skaffat lite kemetyl t röd idag, men alltså, det finns ju ingen innehållsförteckning?

Är det inte längre möjligt att dricka skiten? Vill inte få i mig massa isopropyl (2-propranolol)..

Googlade o hittade deras infoblad men där finns heller ingen innehållsförteckning.
Citera
2023-11-26, 11:42
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Skaffat lite kemetyl t röd idag, men alltså, det finns ju ingen innehållsförteckning?

Är det inte längre möjligt att dricka skiten? Vill inte få i mig massa isopropyl (2-propranolol)..

Googlade o hittade deras infoblad men där finns heller ingen innehållsförteckning.
I säkerhetsbladet står väl innehåll:

https://app.ecoonline.com//documents...2/22805240.pdf

Ska visst innehålla lite isopropanol, men det är i så små mängder .

(Isopropanol är inte så toxiskt som man kan tro, tror LD50 är över en liter ren isopropanol för en man som är 85 kg tung)
Senast redigerad av sk0gen 2023-11-26 kl. 11:55.
Citera
2023-11-26, 12:13
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Tack!!
Fy helvete vad äckligt det var. Värre än jag trodde. På gränsen till helt odrickbart. O då är jag ändå alkis sen 20 år tillbaka. Blev kanske 8cl totalt. O massa öl som vanligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in