2005-01-13, 14:13
Medlem
Retwas avatar
Är det farligt att dricka t-sprit?
Citera
2005-01-13, 15:19
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retwa

Skulle rekommendera att använda forumets sökfunktion, har varit uppe på tapeten x-antal gånger förr..

Men för att ge ett snabbt svar: ja, det går att dricka t-röd..
Citera
2005-01-13, 16:05
Medlem
Escanios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Skulle rekommendera att använda forumets sökfunktion, har varit uppe på tapeten x-antal gånger förr..

Men för att ge ett snabbt svar: ja, det går att dricka t-röd..

var det för svårt att tillägga att han kommer spy som ett svin om han dricker det
Citera
2005-01-13, 16:08
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escanio
var det för svårt att tillägga att han kommer spy som ett svin om han dricker det

Ja..

Lite saker får man väl upptäcka själv också..

Sen frågade han ju faktiskt om det var skadligt, inte om man börjar spy av det. Så finns det ju faktiskt personer (för det mesta a-lagare ) som klarar av att dricka denna ädla dryck utan att vomera..
Citera
2005-01-13, 16:09
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Du får en lite lustig andedräkt, och ännu lustigare utseende.. Lite rödmosig sådär. Skål, broder.
Citera
2005-01-13, 16:11
Bannlyst
Du kommer spy som ett jävla svin, T-sprit har ingredienser som gör att man stöter upp det, eftersom det är så giftigt!
Citera
2005-01-13, 16:22
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Du kommer spy som ett jävla svin, T-sprit har ingredienser som gör att man stöter upp det, eftersom det är så giftigt!

Fel, fel, fel

T-röd har i sig denatureringsmedel för att man ska slippa spritskatten. Inte för att det skulle vara giftigt. T-röd innehåller inte metanol, detta måste märkas på flaskan om så skulle vara fallet.
Citera
2005-01-13, 16:25
Medlem
FetFulElaks avatar
En klassiker (?) är att värma t-röd så att den skummar, OBS ej kokar! Sen tar man bort skummet och kör resten genom aktivt kol.. Voila`! Drickbart..

Men du.. Du gör detta på egen risk, JAG tänker inte ta ansvar för massa ungdomsfylleri.
Citera
2005-01-14, 16:27
Medlem
Retwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
En klassiker (?) är att värma t-röd så att den skummar, OBS ej kokar! Sen tar man bort skummet och kör resten genom aktivt kol.. Voila`! Drickbart..

Men du.. Du gör detta på egen risk, JAG tänker inte ta ansvar för massa ungdomsfylleri.

Har du testat det?

Jag är inte nån ungdom.
Citera
2005-01-14, 16:38
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Har du testat det?

Jag är inte nån ungdom.
Som halvfinne och bekant med en massa finnar så... I min *host* lite jobbigare tonårstid *host* så provades det mesta ja.

Men som sagt.. avråder.
Citera
2005-01-15, 11:25
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:

Dricker man det så finns risken att man få gå med en lång vit käpp resten av livet, dessutom så lär det väl knappast vara speciellt gott.
Citera
2005-01-15, 11:40
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Dricker man det så finns risken att man få gå med en lång vit käpp resten av livet, dessutom så lär det väl knappast vara speciellt gott.
Nej, T-röd innehåller inte metanol.. Bara denaturerad etanol. Du blir alltså inte blind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in