2007-12-14, 11:51
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillybilly
hur är det med etanolen bilar tankar med? kan man tanka sig själv för 10kr/litern ?

Nej, det kan man inte.
Citera
2007-12-14, 12:14
Medlem
Höll på med t-röd på jobbet i några timmar och kände mig smått berusad efter det trots att jag intehade druckit nåt. Så jag tror även man kan inandas för effekt.

Fanns en alkisgubbe här som dog för längesedan, men iallafall han brukade dricka t-röd utanför ica butiken i min ungdom.

Har aldrig prövat denna dryck själv men är lite smått sugen.

/kassikistan
Citera
2007-12-14, 12:36
Moderator
vfs avatar
Citat:
hur är det med etanolen bilar tankar med? kan man tanka sig själv för 10kr/litern ?

Testa vet ja!

Den innehåller 15% bensin, mao en dålig ide´.
Citera
2007-12-14, 12:55
Bannlyst
Bäst du inte tar o dricker det, inte speciellt hälsosamt. köp dig ett ba folkisar om du nu bara är 18 elr dra in på systemet så kan du no hitta något som smakar gott också
Citera
2007-12-14, 13:07
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najgor
Bäst du inte tar o dricker det, inte speciellt hälsosamt. köp dig ett ba folkisar om du nu bara är 18 elr dra in på systemet så kan du no hitta något som smakar gott också

Grejen med T-röd är ju att det är väldigt billigt om man jämnför med spriten på Systembolaget.

Och faktiskt, jag tror inte att T-röd är så mycket mindre hälsosamt än spriten som säljs på systemet.
Citera
2007-12-16, 16:39
Medlem
Ok jag drack den så här
7cl t-röd och 14cl vatten den sköljde jag ner med ett glas vatten och 1 fishermans friend.

Jag döpte groggen till LD50 Bögbödeln 6.
Fick ner 4 sånna och har en 3 timmars stor lucka men jag spydde inte så 6 stycken sånna borde va farligt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rödsprit läs längst ner anledningen till att den heter ld50 och 6 är för att den dödliga dosen för 50% av försöksdjuren är 1,2g per kg så efter 7 stycken sånna så borde en 100kg kanin vara död
Citera
2007-12-16, 19:12
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Ok jag drack den så här
7cl t-röd och 14cl vatten den sköljde jag ner med ett glas vatten och 1 fishermans friend.

Jag döpte groggen till LD50 Bögbödeln 6.
Fick ner 4 sånna och har en 3 timmars stor lucka men jag spydde inte så 6 stycken sånna borde va farligt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rödsprit läs längst ner anledningen till att den heter ld50 och 6 är för att den dödliga dosen för 50% av försöksdjuren är 1,2g per kg så efter 7 stycken sånna så borde en 100kg kanin vara död

Kommer du att fortsätta att berusa dig med T-röd fortsättningsvis också?
Citera
2007-12-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Kommer du att fortsätta att berusa dig med T-röd fortsättningsvis också?
Nej de tror jag inte.
Om jag är ute och hälsar på nån kompis i nån annan del av landet kanske jag dricker de men jag har bra tillgång på hemkört annars så.

De är för jobbigt när man känner bitrex smaker i utandingsluften en dag efter.
Men för att vara ett ¨kräkmedel¨ så smakar de inte så illa faktiskt.
Fast om ja tänker efter har jag aldrig varit mer dragen utan att må jävligt illa och spytt eller haft de jobbigt med att inte spy.
Citera
2007-12-17, 15:23
Medlem
Citat:

Efterfest på statoil med dubbel express cheeseburgare och allsång vid etanolpumpen med slangen i käften.
Citera
2008-01-06, 01:38
Medlem
hohners avatar
Jag lovade i t-röd tråden som blev låst att prova att kola dojja och återkomma med resultatet. Detta är nu avklarat och jag kör det i den här tråden eftersom den gamla är borta.
Det enda som hände är att färgen försvann. Smaken och lukten är precis likadan. Nu vet ni.
Citera
2008-01-06, 03:01
Medlem
tjaboooos avatar
Bränna då ?
Citera
2008-01-06, 17:54
Medlem
hohners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Bränna då ?

Jag läste någonstans att bitrex kokpunkt ligger så nära alkoholens så att det ska vara näsintill omöjligt att separera ämnena via destillation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in