2008-12-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Erkänt vad?

Fabulerade vad?

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
'jag fick då svaret att hon aldrig hade arbetat där.'

Men...

'Clara sa då att hon också hade arbetat med kläderna där människorna anlände, så så långt stämde det.'

Var i Auschwitz anlände människorna efter augusti 1944?

'Kom i maj 1944 till Auschwitz. Var i åtta månader sysselsatt med arbete vid gaskamrarna. Hade att ta hand om och sortera fångarnas kläder, sedan de fått klä av sig nakna vid inträdet i gaskamrarna.[…]'

Till gaskamrarna i Birkenau?

Citat:
Som sagt, det är lättare att fejka foton än vittnesmål, och sådana finns det mängder av.

Hugg i här nu!!!
Senast redigerad av Erleb 2008-12-11 kl. 17:31.
Citera
2008-12-11, 17:34
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Dessa foton, det är väl ett eller två st har jag för mig, har analyserats noga. Det man kommit fram till i seriösa kretsar, är att foto är taget över just den plats där en massa vittnen uppger att det just skedde likbränningar ute i det fria när den enorma krematoriekapaciteten trots allt inte räckte till av olika skäl.

Man har identifierat staketet, träddungen, huset det fotades från, och det stämmer mycket väl med vittnesmål och flygfoton från spaningsplan på vilka även denna massiva rök tydligt kan ses. Alltså pågick sådan likbränning på den platsen då dessa flygfoton togs.

Dr Tinnitus
Ja, allting stämmer. Men om man vill leka revisionistens ( )advokat så kan man alltid säga:
Hur vet vi att det inte är skådespelare?
Eller, vet vi hur personerna har bragts om livet?
Kanske sjukdom?
Vilka var personerna?
Tyska vakter mördade i en revolt?
Osv osv osv.
Citera
2008-12-11, 17:35
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Försöker du nu dra dessa fåniga fotografier en vända till i Ho£ocau$tmytbönekvarnen, trots den förödande kritik som riktats mot de "bevisen"?

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=1103&highlight=spaghetti
Det fotografiet har man ju sett förut. Även om det är riktiga kroppar bevisar det ju knappast en förintelse. Någon säger en snyfthistoria och sedan visar denne detta fotografiet. Tyvärr faller nog många för det utan att tänka efter.
Citera
2008-12-11, 17:38
Medlem
FritzDaCats avatar
Erleb jag fattar inte vart du vill komma.
Om ett vittnesmål är snurrigt så betyder väl inte det att övriga är falska??
Citera
2008-12-11, 17:42
Medlem
FritzDaCats avatar
Om bilderna.
3 stycken bra och en misslyckad.

http://www.sonderkommando-studien.de/artikel.php?c=fotografie/resistance
Citera
2008-12-11, 17:45
Medlem
Citat:
Erleb jag fattar inte vart du vill komma.
Om ett vittnesmål är snurrigt så betyder väl inte det att övriga är falska??

Tidigare:
Citat:
Som sagt, det är lättare att fejka foton än vittnesmål, och sådana finns det mängder av.

Ta fram ett vittnesmål av dom som det finns mängder av som inte är snurrigt vad gäller gaskamrarna, så kan vi jämföra!

Det är alltid bra att veta hur det gått till när dom förfalskats!

I förfalskningarnas spår för framtids sanningar!!!
Citera
2008-12-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ja, allting stämmer. Men om man vill leka revisionistens ( )advokat så kan man alltid säga:
Hur vet vi att det inte är skådespelare?
Eller, vet vi hur personerna har bragts om livet?
Kanske sjukdom?
Vilka var personerna?
Tyska vakter mördade i en revolt?
Osv osv osv.

Hur vet vi att det är judar som bränner judar?

Det kan vara ryssar efter befrielsen, i likhet med engelsmännen i förarhytterna på de caterpillars som fyllde massgravar med tyfusoffer i Bergen-Belsen et al....

Kanske de brände sopor? Sen har nån fifflat med upplösningen på fotona så att trasorna från barackerna ska se ut som lik?

Citat:

Foton, alltså!!!
Citera
2008-12-11, 18:00
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ta fram ett vittnesmål av dom som det finns mängder av som inte är snurrigt vad gäller gaskamrarna, så kan vi jämföra!
Det finns mängder av vittnesmål rörande hela processen från arresterandet och framåt, men när det gäller själva mördandet finns det ju av naturliga skäl inte lika många.
När jag har studerat tex sonderkommandofångarna Schlomo Venezia eller Henryk Mandelbaum närmare så återkommer jag.
Citera
2008-12-11, 18:05
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Foton, alltså!!!
Ja som du kanske minns så sprack den där belgiskans historia. Det är inte så lätt att vidhålla lögner år efter år utan att bli avslöjad.

Så nu har vi henne och Clara.
Vilka fler?
Citera
2008-12-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ja som du kanske minns så sprack den där belgiskans historia. Det är inte så lätt att vidhålla lögner år efter år utan att bli avslöjad.

Så nu har vi henne och Clara.
Vilka fler?

Kan du inte bjuda till lite grann, och förklara vad det är i Claras vittnesmål som avslöjades som lögn?

Varför kunde hon inte "vidhålla" sitt vittnesmål? P K Garde tog det med hull och hår? Den initierade detaljrikedomen garanterade att det inte kunde var fabricerat? (se inlägg och citat ovan).

Citat:
Det finns mängder av vittnesmål rörande hela processen från arresterandet och framåt, men när det gäller själva mördandet finns det ju av naturliga skäl inte lika många.

Då får man väl vara rädd om dom som finns!!!

Tala om för P K Garde (och oss) varför Clara S fabulerar!
Citera
2008-12-11, 18:50
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Hur vet du att de är pigga och fräscha? De är vid liv helt enkelt.
På vissa resor fanns föda och vätska, och på vissa fanns det mindre av detta, vilket kan vara förödande för t.ex åldringar om de färdas under usla förhållanden en längre tid. Vissa resor tog mycket längre tid än två dygn.
Men snälla Fritz, titta på bilderna. Ska man tro "vittnen" så var resorna en plåga där folk dog, två dygn är en oändligt lång resa om man inte har mat och kan sova ordentligt.
Citat:
Så vad menade du med påståendet om järnvägspåret då?
Jag bara undrar hur du så tvärsäkert kan veta att de är på väg till (den icke-existerande) gaskammaren?
Citat:
Sade man till fångarna att det var avlusning som skulle ske, så ville de nog hoppas att det inte var värre än så.
Det påstås det ja. Din fantasi överträffar en judes!
Citat:
Men läs min replik igen!
Det är ju fortfarande inget svar på frågan. Det är ett faktum att det spreds ett rykte om gasdöd i lägren och jag undrar med vad du backar upp ditt påstående med?
Citat:
Vad undrar du egentligen?
Om det tog en timma, eller två, eller tre??

Jag har hittat några överlevande här:
Israel Orenstein från Tacovo
Istvan Balasza från Tecso
Ella Guttman från Uzhgorod
Magdalena Grunfeld
Daniel Fettman
Lili Berkovits
Herczi Berkovits
Hildegard Taussig

Det finns nog fler personer, och alla dessa har förmodligen försökt finna sina anhöriga i lägret, och delat sina erfarenheter med varandra i den mån det gick.
På vilken bild kan man se att de är uppdelade i tre grupper?

Citat:
Det är fastställd att vissa vittnesberättelser är falska, speciellt de som påstår sig ha bevittnat gaskammare. Du påstår dig ha hitta några överlevare men du bevisar inte att de talat sanning.

Citat:
Du har hittat överlevande?Du skriver ju att de rakades - fast Sonderkommande Mandelbaum säger att det skedde efteråt - och fick fångkläder innan de gasades, vad kan meningen med detta ha varit?

Som vi har talat om tidigare, så väljer man själv vad man vill tro på. Jag tycker att det är osannolikt att mängder av dessa vittnesmål skulle vara falska. Brottslingar som snackar ihop sig om en historia blir ofta avslöjade.

Exakt.
Och på bilderna syns det att man har gjort en uppdelning av människorna i tre grupper.
Människor från de grupper som tvingades till tvångsarbete säger att de inte sett dem från den tredje gruppen sedan selektionen. Jag känner inte heller till något fall där någon avslöjat att dessa personer tvärt emot skulle synts till efter kriget.
Varför tror du att det främst var åldringar och barn som försvann?
Varför går dessa i riktning mot 'bårhusen' på bilderna?
Varför står fyra av personerna utanför Krema IV på en bild?
Varför såg en tysk kvinnlig tandläkare på avstånd en jättebrand i lägret en natt sommaren 1944?
Varför sa dagen därpå en sudettysk SS-man till henne efter några glas konjak att det var för att de brände gasade judar från Ungern och Rumänien?
Varför sa Hitler till Horthy att de judar i Polen som inte kan arbeta måste gå under?

Jag vägrar att tro att du inte kan se sambandet. Jag tror att du spelar ett spel.

Vilka är de som säger det du säger?

Då har du inte läst på Levande Historias hemsida där det finns mängder av människor som inte vill höra av sig:

http://www.levandehistoria.se/forintelsen/dodsdomda/Trovrdigheten
Citera
2008-12-12, 13:52
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ska man tro "vittnen" så var resorna en plåga där folk dog
Men fattar du inte att resan från Karpaterna var en av de kortare resorna? Driver du med oss?
Citat:
Det är ett faktum att det spreds ett rykte om gasdöd i lägren
Vissa av de som utvaldes till arbete fick denna information av medfångar.
Citat:
Du påstår dig ha hitta några överlevare men du bevisar inte att de talat sanning.
Hur ska jag kunna bevisa detta när jag inte var där??? Hur kan du bevisa motsatsen? De säger sig sakna familjemedlemmar. Som jag sade, 100.000-tals människor kan inte leva inkognito.
Citat:
Du har hittat överlevande?Du skriver ju att de rakades - fast Sonderkommande Mandelbaum säger att det skedde efteråt - och fick fångkläder innan de gasades,
De som uttogs till arbete blev rakade ja, och de övriga kanske blev det efter besöken på krematorierna/bårhusen. Och Mandelbaum kanske även talade om fångar som blivit för svaga för arbete, och dessa var naturligtvis iförda fångkläder.
Citat:
Vilka är de som säger det du säger?
En tysk kvinnlig tandläkare, Elise Hainisch-Utner vittnade under Frankfurträttegången att hon på avstånd sett en jättebrand i lägret en natt sommaren 1944?
Dagen därpå sade en sudettysk SS-man till henne efter några glas konjak att det var för att de brände gasade judar från Ungern och Rumänien.

Detta är antecknat av Paul Otto Schmidt, och bekräftat under Nürnbergrättegången av von Ribbentrop:
Hitler sa till Horthy att de judar i Polen som inte kan arbeta måste gå under.

Jag säger detta:
Bildserien visar en uppdelning av människorna i tre kategorier. Två av dessa har fått sina huvuden rakade, fått fångkläder samt står i givakt eller marscherar. En grupp bestående av åldringar, en del kvinnor och barn går i riktning mot krematorierna/bårhusen på översiktsbilderna. (Bårhus är Ezzelinos benämning på krematorierna). Många sitter bland björkarna och väntar på någonting. Fyra av personerna står utanför krematorieret Krema IV.

Det är helt korrekt att fotoalbumet inte innehåller bilder som visar mord eller några övergrepp överhuvudtaget. Men det innehåller bilder på identifierade judiska personer från Karpaterna som av tyskarna fördes till Birkernau.
Varför tror du att de fördes de dit??
Varför tror du att barnen och de äldre människorna saknas?
Senast redigerad av FritzDaCat 2008-12-12 kl. 14:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in