Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ska man tro "vittnen" så var resorna en plåga där folk dog
Men fattar du inte att resan från Karpaterna var en av de kortare resorna? Driver du med oss?
Citat:
Det är ett faktum att det spreds ett rykte om gasdöd i lägren
Vissa av de som
utvaldes till arbete fick denna information av medfångar.
Citat:
Du påstår dig ha hitta några överlevare men du bevisar inte att de talat sanning.
Hur ska jag kunna bevisa detta när jag inte var där??? Hur kan du bevisa motsatsen? De säger sig sakna familjemedlemmar. Som jag sade, 100.000-tals människor kan inte leva inkognito.
Citat:
Du har hittat överlevande?Du skriver ju att de rakades - fast Sonderkommande Mandelbaum säger att det skedde efteråt - och fick fångkläder innan de gasades,
De som uttogs till arbete blev rakade ja, och de övriga kanske blev det efter besöken på krematorierna/bårhusen. Och Mandelbaum kanske även talade om fångar som blivit för svaga för arbete, och dessa var naturligtvis iförda fångkläder.
Citat:
Vilka är de som säger det du säger?
En
tysk kvinnlig tandläkare, Elise Hainisch-Utner vittnade under Frankfurträttegången att hon på avstånd sett en jättebrand i lägret en natt sommaren 1944?
Dagen därpå sade en sudettysk SS-man till henne efter några glas konjak att det var för att de brände gasade judar från Ungern och Rumänien.
Detta är antecknat av
Paul Otto Schmidt, och bekräftat under Nürnbergrättegången av
von Ribbentrop:
Hitler sa till Horthy att de judar i Polen som inte kan arbeta måste gå under.
Jag säger detta:
Bildserien visar en uppdelning av människorna i tre kategorier. Två av dessa har fått sina huvuden rakade, fått fångkläder samt står i givakt eller marscherar. En grupp bestående av åldringar, en del kvinnor och barn går i riktning mot krematorierna/bårhusen på översiktsbilderna. (Bårhus är Ezzelinos benämning på krematorierna). Många sitter bland björkarna och väntar på någonting. Fyra av personerna står utanför krematorieret Krema IV.
Det är helt korrekt att fotoalbumet inte innehåller bilder som visar mord eller några övergrepp överhuvudtaget. Men det innehåller bilder på identifierade judiska personer från Karpaterna som av tyskarna fördes till Birkernau.
Varför tror
du att de fördes de dit??
Varför tror
du att barnen och de äldre människorna saknas?