2006-07-04, 20:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Kanske läge att börja läsa på inför TV4:s julisatsning: dokumentärserien Auschwitz.

Auschwitz
start 11 juli sänds tisdagar 20.55
Brittisk dokumentärserie från 2005. Om koncentrationslägret Auschwitz. Programmet följer utvecklingen från det som började som ett fängelse för polska fångar till en fabrik för massmord. Det blir intervjuer med överlevande från lägren och genom arkivfoton och dramatiseringen rekonstruerar man några av de viktigaste händelserna.

Det bör vara den här serien som ska visas, i original döpt till Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution':
http://www.imdb.com/title/tt0446610/

Ja, den "dokumentärserien" måste man förstås följa - och förhoppningsvis diskutera på FB, om "de små gneten" och kvarkarna står pall för ännu en rond av sluggerfest. Det finns trådar på The Revisionist Forum om den Shoahindoktrinerande BBC-serien, exempelvis denna:

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=1688&highlight=auschwitz+bbc
Citera
2006-07-04, 20:45
Medlem
Herr Lindholms avatar
Jag har ingen teve. Jag vill inte titta på teve. Alltså finns det inga teveprogram.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-07-04, 21:02
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Jag har ingen teve. Jag vill inte titta på teve. Alltså finns det inga teveprogram.

Din argumentationsniva nar standigt nya hojder. Har du inte fatt slut pa halm an?
Citera
2006-07-04, 21:47
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Din argumentationsniva nar standigt nya hojder. Har du inte fatt slut pa halm an?
Jag vill inte läsa ditt senaste inlägg. Alltså har du inte skrivit något.

Vad är det med dig? Är du så överbegåvad att du bara kan läsa Ezzelinos svindlande copypaste och massa obskyra pdf:er? Kan du inte hantera det eleganta formatet? Och så säger man att utbil...bild...att läsa massa böcker fostrar finess...
Citera
2006-07-05, 01:10
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Jag vill inte läsa ditt senaste inlägg. Alltså har du inte skrivit något.

Vad är det med dig? Är du så överbegåvad att du bara kan läsa Ezzelinos svindlande copypaste och massa obskyra pdf:er? Kan du inte hantera det eleganta formatet? Och så säger man att utbil...bild...att läsa massa böcker fostrar finess...

Vilket "elegant format"?

Jag har last de flesta av de mest essentiella verken fran bagge sidor i debatten, nagot jag misstanker du inte gjort...

Har du sett BBC:s dokumentarserie forresten? Nagra asikter om den?
Citera
2006-07-05, 09:22
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Jag har last de flesta av de mest essentiella verken fran bagge sidor i debatten, nagot jag misstanker du inte gjort...
Det har du rätt i. Jag föredrar att inte läsa en bok framför att läsa den med det mer eller mindre uttalade syftet att missförstå den eller att läsa den bara för att bekräfta vad jag redan "vet". I synnerhet som du och dina fränder är motsvarigheten till "alternativmedicinare". (Om någon kur från djungeln fungerar så är det medicin. Om kungliga vetenskapsakademinen försöker prångla ut färgat vatten så är det inte medicin.) Det finns bara historia och ickehistoria. Det finns ingen alternativ historia. Det är samma beviskrav för er som för alla andra. Det är bara att sätta igång och leverera. Ni har haft 60 år på er, men blir gång efter gång totalollade. Och efterssom ni vet att frontalanfall aldrig kommer att fungera, så satsar ni på mediautspel och rent fusk.

Citat:
Har du sett BBC:s dokumentarserie forresten? Nagra asikter om den?
Men den finns ju inte. Och den kommer inte att finnas heller, för jag har ingen teve.

/Herr Lindholm
Citera
2006-07-06, 22:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Det finns bara historia och ickehistoria.

Det finns historisk sanning, och det finns, dessvärre, något som kan kallas politisk eller pseudoreligiös sanning. Historisk sanning om Auschwitz skrivs av män som Stäglich, Faurisson, Rudolf, Mattogno, martyrlegendernas travesti på "sanning" förkunnas av allmänt vördade idioter som Elie Wiesel, Claude Lanzmann och de sju judedvärgsyskonen som lattjade med doktor Mengele:

http://www.vho.org/aaargh/engl/thion/SThtpt1.html

http://www.vho.org/Authors/Carlo_Mattogno.html

http://www.vho.org/tr/2003/1/Faurisson17-23.html
Citera
2006-07-06, 23:50
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det finns historisk sanning, och det finns, dessvärre, något som kan kallas politisk eller pseudoreligiös sanning. Historisk sanning om Auschwitz skrivs av män som Stäglich, Faurisson, Rudolf, Mattogno, martyrlegendernas travesti på "sanning" förkunnas av allmänt vördade idioter som Elie Wiesel, Claude Lanzmann och de sju judedvärgsyskonen som lattjade med doktor Mengele:

http://www.vho.org/aaargh/engl/thion/SThtpt1.html

http://www.vho.org/Authors/Carlo_Mattogno.html

http://www.vho.org/tr/2003/1/Faurisson17-23.html
Enligt er postmodernister så finns det olika sorters sanning. Men nu talar jag om det traditionella sanningsbegreppet. Du och de andra har exakt samma regler att följa och exakt samma resurser att tillgå som alla andra. Varken mer eller mindre. Ändå så misslyckas ni gång efter annan just för att ni fuskar. Och om Germar Rudolf ertappas med att använda sig av flera olika pseudonymer, ibland två samtidigt, så heter det att ni är så förföljda och motarbetade.

Håhåjaja. Om du nu är hälften så bildad som du ger intryck av att vara, och inte någon Ellsworth Toohey-nisse som suger åt dig allt du kan läsa utan att för den skull kunna formulera en självständig tanke. - Då borde du fatta att det finns folk inom universitetsvärlden som pysslar med klart kontroversiella saker som de kanske inte trumpetar allt om på bjudningar. Det kan du ha en hel serie debattprogram om utan att det blir tråkigt.

En annan grej som man förmodligen måste ha bombat sönder skallen med massa idiotböcker med är för att inte fråga sig är hur det kommer sig att Sovjetunionen klarade av att upprätthålla samma bluff som västmakterna gjorde? Efter kriget så var de ju på varsin sida i ett bittert kallt krig. Även om de hade hållit god min i över 20 år efter kriget så hade de definitivt avslöjat bluffen 1967. Det hade varit en enkel och fantastisk propagandaseger för Sovjet som inte had kostat dom något.

Din älskade konspiration blir större och större och innefattar snart hela jordens befolkning. Sorry, det hade varit enklare att faktiskt döda judarna än att försöka trolla bort dom.

/Herr Lindholm
Citera
2006-07-07, 02:32
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Efter kriget så var de ju på varsin sida i ett bittert kallt krig. Även om de hade hållit god min i över 20 år efter kriget så hade de definitivt avslöjat bluffen 1967. Det hade varit en enkel och fantastisk propagandaseger för Sovjet som inte had kostat dom något.
Visst hade det kostat dem. Då hade de fått erkänna själva att de har ljugit de senaste åren om nazister och deras läger. Dessutom genom att få bort anklagelser på eventuella krigsbrott, vilka är det nu som står för de flesta och värsta krigsbrotten? Varför ändra på något att man stred på de godas sida i ett av europas största krig?
Citera
2006-07-11, 18:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Hej, jag heter Fredrik och är postmodernist och konspirationstroende. Jag gillar lättfotade judar och lättförtjänta pengar mer än något annat i livet förutom kärlek.

Om du lägger ner dina grundlösa påståenden om vad jag är och vad jag tror kanske jag slutar driva med dig, Freddy.

Historierevisionister som inriktar sig på att blottlägga den absurda sionistiska Shoahbluffen förföljs och förtalas systematiskt och gement, och de överhetslojala rättsinstanserna på kontinenten utvidgar ständigt sina inskränkningar av yttrandefriheten just för att stävja detta folkupplysande glada budskap om "inga gaskammare, inga miljontals mördade judar".

Nu klockan 20:55 i kväll inleds då BBC:s propagandaserie om Auschwitz i sex delar på TV4: något att titta på för alla som vill lära sig tänka kritiskt och självständigt även om kontroversiella frågor.
Citera
2006-07-11, 22:03
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Det nämndes precis i början av programmet något om att serien bl.a. baserades på dokument/arkivmaterial som fram till alldeles nyligen varit otillgängliga/oupptäckta (minns inte exakt hur det framlades). Serien gjordes under 2005 och var förmodligen under produktion även 2004 och kanske ännu tidigare. Någon som vet vilka dokument/arkiv som åsyftas?
Citera
2006-07-11, 22:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Det nämndes precis i början av programmet något om att serien bl.a. baserades på dokument/arkivmaterial som fram till alldeles nyligen varit otillgängliga/oupptäckta (minns inte exakt hur det framlades). Serien gjordes under 2005 och var förmodligen under produktion även 2004 och kanske ännu tidigare. Någon som vet vilka dokument/arkiv som åsyftas?

Nej, och jag tror knappast det var en slump att männen bakom denna rätt sluga och suggestiva dokumentär inte specificerade vilka dokument de menade - om det funnits något i arkiven som bekräftat "massgasning av judar" skulle hela världen med jubelbasuner och klezmeroväsen fått reda på det snabbare än Ariel Sharon i sin krafts brutala dagar kunde stöta fram ordet "terrrrrorrrrr".

I programmet förekom en jude vid namn Valdeman som "vittnade" om "utrotningen" på en plats som hette Ostrog - frågan jag ställer mig är om det finns något som stödjer hans påståenden? en dokumenterad, undersökt massgrav till exempel? Mannen vid namn Hans Friedrich, tydligen delaktig i likvideringsoperationer av bolsjeviker, känner jag inte heller till - i vilken enhet påstås han ha tjänstgjort, vad fick han för straff efter kriget?

"Rekonstruktionerna" av arbetslägret Auschwitz tidiga historia är givetvis delvis korrekt, och föga dramatisk, men så snart de slirar in på gasningsfantasierna finns det inget material som verifierar amsagorna...

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=1995&highlight=hans+friedrich

Citat:
"---Franciszek Piper (in “Die Zahl der Opfer von Auschwitz, aufgrund der Quellen und der Erträge der Forschung 1945 bis 1990” Verlag staatliches Museum in Oswiecim, 1993; p.82-91) listed the witnesses who produced declarations concerning the number of people killed at Auschwitz. Here are the data that he collected:

(1) Henryk Tauber
stated number of victims: 4,000,000
source: not mentioned

(2) Szlama Dragon
stated number of victims: more than 4,000,000
source: own calculations, made when member of the Sonderkommando

(3) Henryk Mandelbaum
stated number of victims: 4,500,000
source: not mentioned

(4) Kazimierz Smolen
stated number of victims: 2,800,000
source: own calculations

(5) Erwin Olszowka
stated number of victims: 4,500,000 (at least 4,000,000)
source: the witness could see reports with the numbers of people killed when working at the camp administration

(6) Hans Roth
stated number of victims: about 4,000,000
source: this number was ‘common knowledge’

(7) Kazimierz Czyszewski
stated number of victims: between 4,000,000 and 5,000,000
source: own calculations

(8) Stanislawa Rachwalowa
stated number of victims:between 4,000,000 and 5,000,000
source: the witness could follow conversations among SS-people when working in the camp administration

(9) Witold Kula
stated number of victims: about 4,000,000
source: not mentioned, but according to Piper this witness was very knowledgable concerning the ‘Gesamtkomplex der Fragen des Konzentrationslagers’.

(10) Bernard Czardybon
stated number of victims: 5,000,000 to 5,500,000
source: derived from the number of possessions of the victims, that the witness had to sort in the camp (Canada)

Piper mentions also five SS witnesses:

(11) Wlodzimierz Bilan:
stated number of victims: 5,000,000

(12) Pery Broad:
stated number of victims: 2,000,000 to 3,000,000

(13) Friedrich Entress
stated number of victims: 2,000,000 to 2,500,000

(14) Maximilian Grabner
stated number of victims: (at least) 3,000,000

(15) Wilhelm Boger
stated number of victims: over 4,000,000

So we have 15 independent witnesses, both prisoners and SS people. They used independent and complementary counting methods and arrived at very coherent figures. The mean of the victim totals given by the 15 witnesses is 3,92 million. For the 15 estimates offered by the witnesses, the t-test produces a 95% interval from 3,42 million to 4,41 million. This means that, according to the witnesses, the total number of victims cannot possibly be 1,100,000 or 1,500,000 as is stated in a number of publications.---"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in