2012-04-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Gaskammaren i Auschwitz 1 Main Camp, där har Dr. F. Piper chefen för Auschwitz museum uttalat, takluckorna på gaskammaren är utförda av Sovjet efter kriget.
Gaskammrarna vid Birkenau II och III, där har Walter Schreiber, som var supervising engineer vid Huta Corporation, som byggde de här lokalerna uttalat, de utförde inga takluckor och fanns inte heller på ritningen. Byggnaderna var enligt W. Schreiber ämnade för bårhus och skyddsrum.
Sedan är det gjort tekniska undersökningar av gaskammrarna, blandannat av Germar Rudolf och de har konstaterat inga takluckor har funnits på gaskammrarna I och II vid Birkenau, även med flygfoton har samma slutsats konstaterats.
Eftersom 4 miljoner människor gasades vid Auschwitz-Birkenau är frågan, hur fördes Cyklon B in i lokalerna.

Här finns det mer fakta om det du pratar om.

Bevisligen så finns det flera bilder som styrker det många vittnen säger, att det fanns luckor/anordningar på taken som användes för att släppa ned Zyklon B i gaskamrarna. Bilder från när det byggdes, flygfoto.

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/intro-columns/

Dessutom finns det inventarielistor där stålnätskollumnerna som stod under dessa luckor finns angivna.
Citera
2012-04-17, 04:53
Medlem
Om det funnits intresse finna ut sanningen om gaskamrarna hade en internationell teknisk utredning gjorts, kanske tillsatts av FN och efter det inget tvivel funnits.
Nu finns det två grupper de troende som nästan alla är och sedan de icke troende(Revisionisterna).
Det är de troende som har makten och förbestämt vad som skett, vilket skyddas av speciella lagar och även med hot och terror.
Citera
2012-04-17, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Går det inte kremeras med detsamma? Varför skulle de förvaras, när det dog 500 /dygn. Bör de då inte kremeras meddetsamma? Varför skulle de förvaras i gaskammaren?
Eftersom det dog ca 100 personer varje dygn vid Auschwitz-Birkenau lägret och ibland med toppar på 500 personer, naturligtvis måste det ha funnits ett bårhus.
Det som byggdes som bårhus och skyddsrum, användes som gaskammare och omklädningsrum.
Därför ställer jag frågan, var fanns bårhuset ?
Citera
2012-04-17, 08:14
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Om det funnits intresse finna ut sanningen om gaskamrarna hade en internationell teknisk utredning gjorts, kanske tillsatts av FN och efter det inget tvivel funnits.
Nu finns det två grupper de troende som nästan alla är och sedan de icke troende(Revisionisterna).
Det är de troende som har makten och förbestämt vad som skett, vilket skyddas av speciella lagar och även med hot och terror.

Visst har det funnits intresse. Från båda hållen har gjorts undersökningar. Fred A. Leuchter gjorde en berömd undersökning. Men hade inte han klantat till sig ordentlig, vilken gjordes en film om du kan se :Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr.
Det är bara en av många. Här i FB, var en rolig tråd att läsa :https://www.flashback.org/t235671 . Där de berättade de gjorde tester med hur det kunde vara med gasa med zyklon B. Tro aldrig de har varit så gott skratt i FB ...

Om vi nu tar andra lägret. Så var det en stor undersökning geologiskt på marken bland reinhardlägren. Med deras instrument kan man läsa om det fanns kroppar nergrävda, enligt de förnekare ska de inte finnas. Men de hittade stora mängder nergrävda kroppar, vilket inte skulle finnas där enligt förnekarna. Nackdelen med dessa undersökningarna är förstås, man inte kan bevisa att de har blivit gasade. Den undersökningen gjordes nyligen. De beräknade det var 800.000 st kroppar i de 3 lägrerna. Den tog vi upp i en av tråderna här på FB.

Som jag nämnde bör du läsa på lite grann. I dessa trådar här i FB.

Vilka terror o hot ??? Jag har aldrig utsatt någon för hot eller terror?
Citera
2012-04-17, 10:02
Medlem
Citat:

Det har redan gjorts flera undersökningar av gaskammare, redan direkt efter kriget, sen minst 1-2 ytterligare på senare tid. I alla dessa undersökningar så har man kunnat bekräfta förekomst av rester av Zyklon B i de lokaler där man ska ha gasar ihjäl människor.

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/chemistry/#iv

Ärligt talat så är jag helt övertygad om att revisionisterna fullständigt skulle skita totalt i vilka som gjort undersökningen, om det så var hela FN eller vad som helst, och bara fortsätta att förneka alla resultat som visar på att gasning faktiskt har förekommit. De skulle bara godkänna sådant som går deras väg i debatten, inget annat. Detta kan vi se som en fet röd tråd genom alla dessa diskussioner överallt på världens forum.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2012-04-17 kl. 10:04.
Citera
2012-04-17, 11:57
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Hade det funnits intresse hade man även utrett Slaget vid Lützen, Slaget vid Poltava, Andra världskriget och alla andra historiska händelser där man saknar obduktionsprotokoll och allt annat ni revisionister vill ha för att tro på en historisk händelse.

Du verkar tro att Förintelsen inte är utredd.
Det är den. Många gånger om.
Den hände. Den går inte att dribbla och tramsa bort hur mycket du än försöker.

/VV
Citera
2012-04-17, 13:11
Medlem
Var fanns bårhuset vid Auschwitz-Birkenau lägret.
Citera
2012-04-18, 09:35
Medlem
felias avatar
Citat:

Det verkar som bårhuset utgick till förmån för en gaskammare. Märklig tystnad bland de troende.
Citera
2012-04-18, 09:46
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Ingen aning.
Kanske molly som är insatt i Auschwitz vet?

/VV

PS Fasen va det började lukta illa. Nästan som om någon som simmat omkring i en septitank i en månad hade hittat hit.
Citera
2012-04-18, 10:01
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Ingen aning.
Kanske molly som är insatt i Auschwitz vet?

/VV

PS Fasen va det började lukta illa. Nästan som om någon som simmat omkring i en septitank i en månad hade hittat hit.

Tyckte jag läste något om att förintelsen var utredd så var är bårhuset?

Btw, du har väl simmat omkring i din tank så länge jag kan minnas vad nu det har med ämnet att göra.
Citera
2012-04-18, 10:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Tyckte jag läste något om att förintelsen var utredd så var är bårhuset?

Btw, du har väl simmat omkring i din tank så länge jag kan minnas vad nu det har med ämnet att göra.

Nej ! Du skojar

Vad ska de med bårhus? Förvara dem till söndag, eller en annan speciell veckodag? Och då bränna dem?

Med så många ugnar igång, du tro inte de brände dem meddetsamma? Jag trodde de brände upp alla som dog i sjukdomar, så de ej skulle spridas vidare. Du vet väl bakterier/virus dör av värme/eld väl? Eller var tyskarna handlingsförlamade?

Nej jag har inget bevis för det, eller har haft korsförhörda vittnesmål. Men visst har du en annan teori, så borde du eller lagro komma med var i så fall var de kunde ha bårhus. I så fall faller min teori och vad jag har läst om.
Citera
2012-04-18, 12:11
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av felia
Det verkar som bårhuset utgick till förmån för en gaskammare. Märklig tystnad bland de troende.

En snabb sökning gav detta, kanske det finns lite mer info om saken här?

http://books.google.se/books?id=mub823JQrdUC&pg=PA200&lpg=PA200&dq=auschw itz+facility+morgues&source=bl&ots=lirya9Vhqf&sig= 1N8za-AjgiccPl_s3n5VHFVGwPA&hl=sv&sa=X&ei=r5COT-jpAbKM4gSF5OiEDw&redir_esc=y#v=onepage&q=auschwitz %20facility%20morgues&f=false

Jag har inte hunnit läsa hela än, men det verkar vara så att man hade möjligheter till att förvara lik som skulle brännas inom det snaraste, och även förvara lik som skulle obduceras eller liknande.

Herr Gutman är väl bekant och verkar ha mer kunnande om saken än de flesta här i tråden vad gäller revisionistern...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in