2008-06-06, 22:58
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Vilken "massutrotningsutrustning" är förresten din personliga favorit i din politiskt korrekta trosövertygelse? Något annat än en trosövertygelse är det nämligen inte frågan om - alla historiska eller tekniska belägg för någon typ av "massutrotningsutrustning" i Hitlertyskland saknas.

Jag räknar kammare för gasning, massavrättningar medels skjutvapen följt av kremering till dessa. "Avlusning" = talk to the butt.
Citera
2008-06-06, 23:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
När härjade tyfusepedemierna som värst?

Du får väl forska om saken, om dessa interners öden (åtminstone de judiska) intresserar dig så. Augusti 1942 verkar ha varit en av de värre perioderna i arbetslägret Auschwitz-Birkenau, med upp mot 300 döda per dygn:

http://www.vho.org/GB/Books/anf/Mattogno.html

Citat:
"---
The decision to build three more crematories at Birkenau was made on 19 August 1942 (p. 49), after Himmler, during his inspection of Auschwitz on 17 and 18 July 1942, had ordered that the actual forecast for the KGL (prisoner of war camp) at Birkenau be increased from 125,000 to 200,000 prisoners (p. 44). It also came during the terrible typhus epidemic in the summer of 1942, which caused decimation in the Auschwitz-Birkenau camp: In the male sector alone, from 1 to 19 August, 4,113 deaths were registered, [24] on the average 216 per day. In the third trimester of 1942, the mortality was 20.5% of the average camp population, [25] which did not exceed 25,000 units. The capacity of the crematories was therefore quite adequate for the camp population established by Himmler, and provided for a possible future typhus epidemic.

---But 19 August is also a date on which a terrible typhus epidemic raged at Auschwitz-Birkenau that decimated the prisoners of the camp.

Pressac himself admits that:

la pression de l’épidemie de typhus, avec chaque jour ses 250 à 300 morts parmi les détenus, ainsi que les civils et SS les accompagnant dans l’au-delà, conjuguée aux incessantes arrivées de convois juifs, poussa Bischoff, sur demande de Höss, à précipiter la réalisation du programme crématoire et à le doubler. (p. 50)

[the pressure of the typhus epidemic, with its 250 to 300 deaths among the prisoners each day, as well as the civilians and SS accompanying them to the hereafter, plus the incessant arrivals of Jewish convoys, pushed Bischoff, on Höss’s orders, to expedite the crematory program.]

Actually, the decision to construct four crematories at Birkenau depended exclusively on the terror which the typhus epidemic provoked in the SS, [63] in light of the proposed expansion of the camp’s population by about ten times.

Pressac shows that the installations and the precautions of the SS, which were aimed at halting the typhus epidemic, bore the designation special (Sonder-) in the SS terminology.

Doctor Wirths:

prévoyait un retour du typhus si des ‹mesures spéciales› (Sondermassnahmen) pour améliorer la situation sanitaire n’étaient pas prises d’urgence. (p. 82, our italics)

[foresaw a return of the typhus if some ‘special measures’ (Sondermassnahmen) to improve the sanitary situation were not taken urgently.]

Pressac explains correctly that:

les termes ‹mesures spéciales/Sondermassnahmen› et ‹mesures de construction spéciales/Sonderbaumassnahmen› désignent des dispositions liées aux questions sanitaires ou aux bâtiments s’y rapportant (par exemple, alimentation en eau, mesures d’hygiène appliquées aux détenus, etc. (p. 107, note 256, our italics)

[the terms ‘special measures/Sondermassnahmen’ and ‘special measures of construction/Sonderbaumassnahmen’ designate the dispositions relating to the sanitary issues or to the buildings if involved (for example, water supply, hygienic measures applied to the prisoners, etc.]---"
Citera
2008-06-06, 23:09
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Jag räknar kammare för gasning, massavrättningar medels skjutvapen följt av kremering till dessa. "Avlusning" = talk to the butt.
Var det inte i Litauen, förresten, som nassarna sparade både ammunition och gas genom att låta en antisemitisk pöbelmobb slå ihjäl judar med påkar på ett torg?

Och vad gjorde nazisterna? Gick de in och bröt "matchen"? ... Nej, de stod brevid och betraktade "skådespelet", uppenbarligen rätt tillfreds med att både spara materiel och det "stackars" manskapets nerver!
Citera
2008-06-06, 23:12
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
/.../ alla historiska eller tekniska belägg för någon typ av "massutrotningsutrustning" i Hitlertyskland saknas.
Försöker du gardera dig, din f-n!?

Som de flesta något så när insatta vet så bedrev nazisterna inte Förintelsen (alltså dess praktiska aspekter) på riskstysk mark utan i Generalguvernementet (i Polen).

Edit: Eh, jag höll ju på att glömma Einsatzkommandona (och pöbelmördarna), så det rätta ska vara öster om Tyskland! Dock icke i själva Tyskland.
Senast redigerad av d00rkey 2008-06-06 kl. 23:14.
Citera
2008-06-06, 23:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Jag räknar kammare för gasning

Som det alltså saknas varje faktiskt belägg för (liksom de elchocksbassänger och vacuumkammare som tidigare figurerade i mytbildningen).

Citat:
massavrättningar medels skjutvapen

Var ägde det rum, påstår du? Var finns massgravarna eller spåren av massgravarna efter sådana "massavrättningar av judar"?

Citat:
"Avlusning" = talk to the butt.

Fantastiskt. Du förstår verkligen inte hur väldokumenterade avlusningsprocesserna var, och vilka mängder liv som sparades genom dessa desinfektionsprocesser där smittbärande ohyra likviderades?

http://www.vho.org/aaargh/engl/FaurisArch/RF9103xx1.html
Citera
2008-06-06, 23:44
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Du får väl forska om saken, om dessa interners öden (åtminstone de judiska) intresserar dig så. Augusti 1942 verkar ha varit en av de värre perioderna i arbetslägret Auschwitz-Birkenau, med upp mot 300 döda per dygn:

Finns det någon av alla dessa 'tusentals' arbetare i Auschwitz som vittnat om detta?
Finns det några obduktionsprotokoll?

/VV
Citera
2008-06-06, 23:59
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Var det inte i Litauen, förresten, som nassarna sparade både ammunition och gas genom att låta en antisemitisk pöbelmobb slå ihjäl judar med påkar på ett torg?

Och vad gjorde nazisterna? Gick de in och bröt "matchen"? ... Nej, de stod brevid och betraktade "skådespelet", uppenbarligen rätt tillfreds med att både spara materiel och det "stackars" manskapets nerver!

Det blev väl en chock när arkiven i de baltiska staterna öppnades och det visade sig hur 300.000 judar "försvunnit".

Har en jättebra referens på det, bl.a. berättelser från ett kompani soldater som utförde dåden, med avrättning medels gevär, men måste sondera hjärnans vindlingar för att komma på titeln.

Annars finns böcker som t.ex. "De baltiska judarna".
Citera
2008-06-07, 00:14
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Som det alltså saknas varje faktiskt belägg för (liksom de elchocksbassänger och vacuumkammare som tidigare figurerade i mytbildningen).

Nja...just vakuumkammare och elchocksbassänger anser jag inte som fastställda metoder för den storskaliga avrättningen av judar. Det handlar väl isf mer om medicinska experiment i mycket mindre skala, med ändock lika vidriga.

Men..du menar alltså på fullt allvar att de förintelsen inte existerat och att lägerkommendanterna och vakterna var så jättesnälla att de avlusade fångarna för att de inte skulle må dåligt av kliande bett.

När det gäller tyfus, var det t.ex. en av åtalspunkterna under doktorsrättegången i Nurnberg där fångar i Buchenwald medvetet infekterats med tyfus i syfte att testa effekten av vaccin.
Senast redigerad av Castafiore 2008-06-07 kl. 00:30.
Citera
2008-06-07, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jaha ja! En enda rättegång i Israel var det.. Jag antar att det är Eichmannprocessen du menar.

Har du då missat alla de andra rättegångarna? Nürnbergprocessen? Einsatzkommandorättegången? Auschwitzrättegången i Frankfurt? Treblinkaprocessen? Majdanekprocessen? (Jag vet inte om listan ska göras längre..)

Och om du verkligen vill ha "bevisning" presenterad så är det bara att börja studera de båda trådar som handlar om just detta:
Indicier som talar för Förintelse? och Bevis FÖR förintelsen? *

Men jag ber dig då i så fall (i all vänskaplig ödmjukhet) att läsa trådarna utan skygglappar för ögonen. Uteslut inte allting som talar för att Förintelsen verkligen ägde rum bara för att du (kanske?) inte tycker om att den (hypotetiskt?) skulle ha ägt rum...
(Jag skulle förvisso kunna skriva att du inte bör ha några skygglappar åt andra hållet heller så klart, men det hoppas jag att du ändå förstår att jag innerst inne faktiskt tycker.)

*) Den första tråden (Indicie-tråden) är än så länge relativt åskådlig fast den kommenteras (så klart) inte så mycket av "revisionist"sidan!
Den andra tråden (Bevis FÖR-tråden) däremot...
Well, där har du lite sysselsättning ett bra tag framöver, skulle jag väl kunna säga..

En tråd för "indicier" är inte vad jag vill ha om jag vill ha bevis.
Den andra tråden innehåller faktiskt inte ett enda godtagbart bevis heller.
Det är bara spekulationer. Nån skrev "var är bevisen", nån kontrade med "tja, 6 milijoner gasade judar är beviset" etc. Childish level allover.
Jag menar, det är ju i alla fall "bevisat" att det var först 6, sen inte 6 utan 4, sen inte 4 utan 2,5-3 miljoner som gasades ihjäl. Dvs ca en fjärdedel av sveriges befolkning vanished bara sådär. Koncentrationslägren var inte operativa lika länga som krigsåren, dvs 39-45. När folkräkningen visade sig vara icke överensstämmande med jud...förlåt, "mitt folks" utsagor så reviderades alltså siffran ner med hälften. Är detta bevis eller retroaktiva reviderade lögner, välj själva.

Jag hävdar att alltihop är skitsnack. Och tills bevisen kommer...så gör jag och varenda person med lite kritiskt tänkande just så.
Citera
2008-06-07, 01:16
Bannlyst
Citat:
upp mot 300 döda per dygn

Vem skall man skylla denna massdöd av oskyldiga civila på?
Citera
2008-06-07, 06:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Vem skall man skylla denna massdöd av oskyldiga civila på?

De som till varje pris ville ha ett världskrig, förslagsvis. Dvs. de kretsar i London, Paris, Washington och N.Y.C. som ivrigast verkade för att frambringa ett sinnesrubbat destruktivt anglo-amerikanskt korståg i allians med Sovjetbolsjevismen mot de nationella regimerna i Europa. "Oskyldiga civila" är i detta sammanhang förresten ett propagandabegrepp - individer i koncentrations-och arbetsläger var ofta kriminella på ett eller annat sätt, inga små söndagsskolebarn och offerlamm.
Citera
2008-06-07, 07:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Det blev väl en chock när arkiven i de baltiska staterna öppnades och det visade sig hur 300.000 judar "försvunnit".

Hur många av dessa flydde undan de baltiska nationalisternas vedergällningar för bolsjevikterrorn, in i Sovjetunionen (där en del av dem säkert kom att rekryteras i någon arbetsbataljon i GULAG)? Hur många emigrerade (ofta på slingriga vägar) efter kriget? Hur många av dessa "300.000 försvunna baltiska judar" har påträffats i någon massgrav som tyskarna ansvarade för?
Och - varför är deras öden så jävla intressanta överhuvudtaget, för en icke-jude?

Citat:
Har en jättebra referens på det, bl.a. berättelser från ett kompani soldater som utförde dåden, med avrättning medels gevär, men måste sondera hjärnans vindlingar för att komma på titeln.

Skulle tro att det är den gamla (av revisionister dissekerade och avfärdade) godingen Ordinary Men av shabbez gojen Christopher Browning du lurar på.

Citat:
Annars finns böcker som t.ex. "De baltiska judarna".

Skriven av en svensk jude, Ingvar Lundin, som inte kan hänvisa till en enda dokumenterade massgrav för att styrka sina förvirrade och barocka propagandafloskler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in