2011-11-07, 13:43
Medlem
Daktars avatar
Till er som tycker att det visar på statsministerns inkompetens:

Det är inte så. Oavsett om man gillar eller ogillar Fredriks politik så är stadsministerposten inte som era jobb utan enormt krävande och man måste offra något. Reinfeldt har ju offrat tid med sin familj för Sveriges skull. Många som skriver här lever nog i illusionen av att de hade gjort ett bättre jobb på den posten, ofta.
Det finns gott om lysande ekonomer som ändå är värdelösa på att sköta sin egen ekonomi och det finns massor med jättebra lärare som inte klarar av att ha pli på sina egna barn o s v.
Citera
2011-11-07, 13:43
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Din analys av Fredrik Rs uppväxt stämmer inget vidare. Sedermera skilda föräldrar, tidvis ganska små omständigheter ekonomiskt, halvt misslyckad far, helnipprig morsa, boende i sunkiga förorter ligger närmare sanningen. Självfallet har slyngeln Erik växt upp i en överklassmiljö, men knappast hans far i samma utsträckning. Medelklass var snarare det som gällde för Fredrik.

Mamman Filippa däremot kommer från en genuin och ordnad Brommafamilj. Här är det mer befogat att prata om överklass, eller övre medelklass.

Vad dillar du om? Jag pratar om Erik Reinfeldt, inte Fredrik. Det är väl ingen hemlighet att Fredrik haft en ytterst vanliga Stockholmsmedelklassuppväxt?

Man behöver inte vara "blodsadel" idag för att kunna klassas som brat. Kommer du från ekonomisk överklass/övre medelklass (som Erik Reinfeldt) så går det alldeles utmärkt att umgås i de finaste kretsarna. Men dessa fina kretsar är i praktiken som sagt inte särskilt anmärkningsvärda.
Citera
2011-11-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Det heter statsminister. Det spelar därtill ingen roll om pappa är statsminister eller gatsopare - vad gör hans omyndige unge ute i Stockholmsnatten om helgerna?
Till detta kan vi ju föra ynglingens (och hans vänners) inte direkt pk uttalanden om Mona Sahlin på den där fotbollsmatchen (nån har länkat fb-diskussionen tidigare). Jag tycker skandalen ligger där. Vårt lands politiske ledare behöver ta sin son i örat och lära honom lite vett. Beklämmande att inte vara mer eftertänksam - både vad gäller föräldraskap och Erik himself.

Vilken sörja.

true true! det är faktiskt en jävla skandal att en statsministerson skriver så om fd oppisitionsledaren öppet på facebook bland sina 1000+ vänner. Fyfan. Någon media borde ta upp det där. Inte ens Nyheter24 har skrivit om han uttalanden.
Citera
2011-11-07, 13:50
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Någon gång mellan klockan ett och två under natten mot lör*dagen attackerades Reinfeldts son på Stureplan i centrala Stockholm.

Ingen jättekatastrof enligt mig att en sextonåring på höstlovet är ute så sent, men lite på gränsen är det.
Citera
2011-11-07, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Är det bekräftat att Erik har Adhd ? Är det åxo bekräftat att detta bråk har med Eriks politiska åsikter att göra?
Korkad fråga. Hur skulle det kunna vara bekräftat?
Citera
2011-11-07, 14:06
Medlem
Jag bor på landet och den bild jag har haft av Stockholm är att problemen med gäng, överfall och slagsmål finns ute i förorterna i socialt missgynnade grupper. Det som har framkommit här antyder att den kaxiga slagsmålskulturen och de töntiga prestigemarkeringarna återfinns även hos medel- och överklass, ja även ända upp i statsministerns egen familj. Fenomenet i sig borde ju uppmärksammas mer i media. Sedan är jag ytterst förvånad att media av någon slags missriktad hänsyn inte vill skriva om att statsministerns son rör sig i kretsar som förefaller vara präglade av våldsbeteende. Förutom att han utsätter sig själv för risker (jag kan tänka mig att det ger extra status att ha nitat statsministerns son), så kan det i förlängningen innebära icke helt oväsentliga risker för landets säkerhet.
Citera
2011-11-07, 14:09
Medlem
detta är gammal hederlig klasskamp bara..synd att han inte fick mer stryk!
Citera
2011-11-07, 14:19
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Jag bor på landet och den bild jag har haft av Stockholm är att problemen med gäng, överfall och slagsmål finns ute i förorterna i socialt missgynnade grupper. Det som har framkommit här antyder att den kaxiga slagsmålskulturen och de töntiga prestigemarkeringarna återfinns även hos medel- och överklass, ja även ända upp i statsministerns egen familj. Fenomenet i sig borde ju uppmärksammas mer i media. Sedan är jag ytterst förvånad att media av någon slags missriktad hänsyn inte vill skriva om att statsministerns son rör sig i kretsar som förefaller vara präglade av våldsbeteende. Förutom att han utsätter sig själv för risker (jag kan tänka mig att det ger extra status att ha nitat statsministerns son), så kan det i förlängningen innebära icke helt oväsentliga risker för landets säkerhet.

Du bor på landet och är överraskad över att berusade svenska killar gillar att slåss och hävda sig? Du går inte ut så mycket va? Fenomenet är lika gammalt som människan själv. Inse det.
Citera
2011-11-07, 14:28
Medlem
gurka96cools avatar
http://imageshack.us/photo/my-images/830/erikr.png/
Kan det där va någon sorts överklassgäng han är inblandad i? Som vid dödsmisshandeln på Kungsholmen typ. Sorry om någon tagit upp det förut.
Citera
2011-11-07, 14:36
Medlem
Seba*tian Nils*on (telia-sebbe), GM:s blogg:
http://sebastiannilsson.myshowroom.se/
Citera
2011-11-07, 14:37
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpMyStrumpa
detta är gammal hederlig klasskamp bara..synd att han inte fick mer stryk!
Alla inblandade tillhör samma klass, hur menar du?
Citera
2011-11-07, 14:39
Medlem
Om han hade vart lika kaxig mot mig som i youtubefilmerna jag såg så hade han inte fått EN flaska i huvdet, jag hade fan kastat en hel back...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in