2011-11-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Anser det relevant att visa sonens ställning till denna tråden då det kan hjälpa några att få en uppfattning av som hänt / inte hänt.

Detta statusmedelande gjorde han på sin facebook för 4 timmar sedan (kl 4am)
Ja, på nåt sätt måste han ju försöka rädda sig ur den här situationen.. tråkigt bara att han forsätter spela allan och inte inser att det är dags att börja tagga ned...
Citera
2011-11-07, 11:46
Medlem
Tallkottens avatar
Hoppas inte detta är för mycket off topic:

VEM gör den första videon/låten/remixen av "Laserturkskvalitet" ang denna historia?

Dvs klippa ihop ljushuvudets texter från Facebook, "den fina videon" (med psykbrytet) och annat för att göra en skapelse i nivå med tex: Denna (men det finns oändligt många)

...tar fram popcornen och väntar...
Senast redigerad av Tallkotten 2011-11-07 kl. 11:48.
Citera
2011-11-07, 11:57
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Kan ta gift på att alla inblandade i den här soppan är 100% moderater så teorierna om att ER skulle blivit påhoppad p.g.a. att han är moderat kan vi liksom droppa direkt.

Erik Reinfeldt är en klassisk brat med framgångsrik pappa (och mamma) och har enorm ångest för kraven som han har hängandes över sig. Hur ska han överträffa sin far liksom?

Detta fenomen är givetvis extremt vanligt bland tonårskillar i överklassen. Har personligen bevittnat det tillräckligt många gånger för att veta vad jag pratar om. Såväl i Sverige som utomlands. Antar att många andra här har gjort detsamma. Det är väl bara de mest indoktrinerade blattehatarna här på FB som fortfarande tror att det bara är blattar som slåss på helgerna...

Det som är bra med denna incident är att vanliga kälkborgare får lite insyn i hur "perfekt" överklassvärlden är egentligen. Fest, fylla, droger och frånvarande föräldrar varje helg bäddar för detta.

OBS! Mina blå politiska åsikter rubbas inte en tum p.g.a. såna här händelser vill jag bara poängtera!

Din analys av Fredrik Rs uppväxt stämmer inget vidare. Sedermera skilda föräldrar, tidvis ganska små omständigheter ekonomiskt, halvt misslyckad far, helnipprig morsa, boende i sunkiga förorter ligger närmare sanningen. Självfallet har slyngeln Erik växt upp i en överklassmiljö, men knappast hans far i samma utsträckning. Medelklass var snarare det som gällde för Fredrik.

Mamman Filippa däremot kommer från en genuin och ordnad Brommafamilj. Här är det mer befogat att prata om överklass, eller övre medelklass.
Citera
2011-11-07, 12:15
Medlem
skickahit10s avatar
någon som orkar sig på en sammanfattning (om en sådan nu låter sig göras) av vad som har hänt?
Citera
2011-11-07, 12:16
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kan det röra sig om fotbollstjafs som spårat ur? Erik Reinfeldt håller väl på Djurgården? Nu vet jag inte vilket lag majoriteten i Östermalmstrakterna håller på men jag gissar att det är AIK.

Varför skulle fint folk från östermalm hålla på ett tattarlag från förorten?

Nej du, majoriteten av östermalmsbor håller på djurgården, som geografiskt ligger ett stenkast där ifrån
Citera
2011-11-07, 12:33
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alvenbeen
Vad skulle ni gjort om ni var stadsminister och eran son fick stryk på sture-p?
Det heter statsminister. Det spelar därtill ingen roll om pappa är statsminister eller gatsopare - vad gör hans omyndige unge ute i Stockholmsnatten om helgerna?
Till detta kan vi ju föra ynglingens (och hans vänners) inte direkt pk uttalanden om Mona Sahlin på den där fotbollsmatchen (nån har länkat fb-diskussionen tidigare). Jag tycker skandalen ligger där. Vårt lands politiske ledare behöver ta sin son i örat och lära honom lite vett. Beklämmande att inte vara mer eftertänksam - både vad gäller föräldraskap och Erik himself.

Vilken sörja.
Citera
2011-11-07, 12:35
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Erik Reinfeldt är en klassisk brat med framgångsrik pappa (och mamma) och har enorm ångest för kraven som han har hängandes över sig. Hur ska han överträffa sin far liksom?
Du överanalyserar å det grövsta. Han är en vanlig utåtagerande skitstövel och bråkstake med eventuell bokstavsdiagnos. Sådana har alltid funnits och kommer alltid finnas. De är inte begränsade till klass, även om överklassens variant är den överlägset mest motbjudande. Jag räknar dock inte ER eller hans familj som överklass.
Citera
2011-11-07, 12:39
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasoni136
Nu verkar bilden vara borta, men grabben till vänster om sebbe var där på stureplan och tror han slog nån

Skulle vara intressant att veta vad klockan var under incidenten på Stureplan. Någon som vet?
Själv kommer jag ihåg att jag av mina föräldrar fick vara ute till ett på natten
(helgkvällar) när jag gick i ettan i gymnasiet.

Var bor Erik egentligen? Är det i Täby eller i Sagerska palatset?
Citera
2011-11-07, 12:47
Medlem
Familjen Reinfeldt bor tillfälligt på Östermalm då Sagerska Palatset renoveras. I Täby bor de inte längre av säkerhetsskäl.
Citera
2011-11-07, 13:11
Medlem
WT-Horas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McPower
"När det gick upp för polisen vem offret på Stureplan var satte de in stora resurser för att gripa gärningsmannen".
för alla människor är tydligen inte lika värda.hade det varit nån random snubbe så hade inte samma resurser satts in då eller?

OOOOORD!
Hoppas gärningsmannen frias om han åker fast.
Citera
2011-11-07, 13:15
Medlem
Brukar inte gäng som börjar kalla sig för något så super mega tuffellitufft som "stockholmsbröder" ta sig vatten över huvudet och försvinna relativt fort.
Jag menar Sebastian som ska vara "ledare" ser knappt könsmogen ut. är han rund 20 idag eller?...

Att se Telia Sebastian som gangster går knappt.
Det är som att försöka se Måns Möller som Action hjälte.
Citera
2011-11-07, 13:40
Medlem
urkinhas avatar
Hoppas att polisen och åklagarentar sig i kragen och behandlar BO som om han vore vilken sextonåring som helst, ev som skyldig till provokationer, delaktig i våldsamt bråk eller vad det nu kan vara.
Hoppas även att handlingsförlamade Reinfeldt paret fattar att för Eriks skull är det bra så. Grabben skriker efter auktorität.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in