Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Kan ta gift på att alla inblandade i den här soppan är 100% moderater så teorierna om att ER skulle blivit påhoppad p.g.a. att han är moderat kan vi liksom droppa direkt.
Erik Reinfeldt är en klassisk brat med framgångsrik pappa (och mamma) och har enorm ångest för kraven som han har hängandes över sig. Hur ska han överträffa sin far liksom?
Detta fenomen är givetvis extremt vanligt bland tonårskillar i överklassen. Har personligen bevittnat det tillräckligt många gånger för att veta vad jag pratar om. Såväl i Sverige som utomlands. Antar att många andra här har gjort detsamma. Det är väl bara de mest indoktrinerade blattehatarna här på FB som fortfarande tror att det bara är blattar som slåss på helgerna...
Det som är bra med denna incident är att vanliga kälkborgare får lite insyn i hur "perfekt" överklassvärlden är egentligen. Fest, fylla, droger och frånvarande föräldrar varje helg bäddar för detta.
OBS! Mina blå politiska åsikter rubbas inte en tum p.g.a. såna här händelser vill jag bara poängtera!
Din analys av Fredrik Rs uppväxt stämmer inget vidare. Sedermera skilda föräldrar, tidvis ganska små omständigheter ekonomiskt, halvt misslyckad far, helnipprig morsa, boende i sunkiga förorter ligger närmare sanningen. Självfallet har slyngeln Erik växt upp i en överklassmiljö, men knappast hans far i samma utsträckning. Medelklass var snarare det som gällde för Fredrik.
Mamman Filippa däremot kommer från en genuin och ordnad Brommafamilj. Här är det mer befogat att prata om överklass, eller övre medelklass.