2011-11-07, 19:59
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snehezt
Soc hjälper inte. Dem gör problemen sämre, tro mig.
Det måste väl hjälpa vissa ungdomar? Reinfeldt lär ju uppenbarligen inte ta hand om honoms problem, eller är statsministern över lagen?

Varför säger dig att soc inte hjälper? Bara undrar.
Citera
2011-11-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Är det sant? Visste jag inte. Låter ju inte så kul, mina sympatier till honom då.

Btw verkar Erik ha tagit bort inlägget om Flashback på sin facebook. Kan inte se det när jag går in på hans profil. Undrar varför?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=187338570539&set=a.469824490539.262 977.590205539&type=1&theater
Säpo kanske har tagit ett snack,m eller så läser erik kontinuerligt denna tråd och fattade att det var ett osmart drag.. Tänk rubriken: Statsministerparet har ej tid med sonen- Flashback övertar fostran av sonen..
Citera
2011-11-07, 20:02
Medlem
saltpastills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseblg
Alla vill vara kompisar med en kändis.
Likadant när jag var 12-13 och fick reda på att Brasse var kusin med min far. Köpte väldigt många vänner på det. Klart att ingen sätter sig emot höjdarsonen, eller lowlifesonen

Inte så smart att outa dig själv sådär
Tycker det är dåligt att resurser ska gå till nån liten snorunge som springer på fester och är hög i hatten. Klart han drar uppmärksamhet och avundsjuka till sig. Stryk ska han ha.
Citera
2011-11-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Om en del av det du skriver har någon förankring i verkligheten så blir jag mörkrädd!
Förmodligen trollar du mycket!
Om Erik Reinfeldt får råd, samt som jag uppfattar det, vägledning av Säpo så är det ju ett totalt misslyckande att han har kunnat bete sig som han gjort...Endast 16 år gammal!

Om det stämmer så är säpo ett skämt och du en hjälte!

Jag tror dock på motsatsen och att du trollar!! Det kan bara inte vara sant!
Det var Tommy Lindström som tyckte att Säpo skulle ge grabben råd.. Tydligen brukar de jobba med sånt... Det finns en länk någonstans i tråden
Citera
2011-11-07, 20:03
Medlem
kackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Jodå, det är de faktiskt. Hur främmande det än må låta.

Kan hålla med om att ungdomar i den åldern festar osv. Men att de skulle vara ute på gatorna runt 01-02 och "härja" har jag svårt att tro.
Men det kanske beror på var i landet man befinner sig i. Om du nu menar det du skriver så skulle det inte förvåna mig om du sitter och häckar i någon risig förort där det säkert anses som coolt att hänga på gatorna.
Citera
2011-11-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Är det sant? Visste jag inte. Låter ju inte så kul, mina sympatier till honom då.

Btw verkar Erik ha tagit bort inlägget om Flashback på sin facebook. Kan inte se det när jag går in på hans profil. Undrar varför?
Han får inte skriva mer enligt såpo. Fader kung har sagt till att han ej skall förstöra alla väljare.
Tror faktiskt att fadern bryr sig mer om väljare än sin egen son. Sorry om jag har fel, men brukar oftast ha rätt. Tror Reinfeldt sitter skitnödig nu. Vad han än gör med slagskämpen så kommer det ut.
Han kan inte skicka iväg honom, han kan ej ha honom kvar. Det här skall bli roligt att följa.
Undrar om det någonsin, har funnits familjeskandaler i Sverige som går att reparera
Citera
2011-11-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AALF
Ny info från Max Kotro där han nekar all inblandning i "Stockholms Bröder".

http://imageshack.us/photo/my-images/40/maxsb1.png/
Jag kan iof tänka mig att allt prat om Stockholms bröder och Kotro är ett trolleri från Erik och hans vänner för att förleda uppmärksamheten bort från dem.
Citera
2011-11-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Jag kan iof tänka mig att allt prat om Stockholms bröder och Kotro är ett trolleri från Erik och hans vänner för att förleda uppmärksamheten bort från dem.
Så du tror inte att SÅPO hämtar folk han pratar om. Stämmer det du säger så har vi en ny regering om 1 månad + att han inte kan gå ut mer. Hans facebook måste ju för 17 varit kollad sedan den dagen han fick den. Så allt han har sagt har sluppit genom SÅPOS ögon.
Han kan göra vad han vill. Nu fanns det vittnen som Såpo inte kunde hota pg av ålder. Så nu är det kört, för det går inte att köpa alla tidningar
Senast redigerad av nisseblg 2011-11-07 kl. 20:20.
Citera
2011-11-07, 20:14
Medlem
Det intressanta med denne avart är hans inställning till denna tråd. Människan Erik Reinfeldt tror på något vis att hans tid på denna planeten är av ett värde, likaså tror han att hans far gör något av värde. Om man tittar på denna millisekund vi alla existerar så tror denna avart att han är en människa upphöjd över oss andra, det är så fruktansvärt patetiskt. Människan har redan förstört sin framtid genom dessa incidenter, han kommer aldrig bli det han tror - men likväl så tror han att det han tror han blir - blir någonting.

Stackars oupplysta människa.
Citera
2011-11-07, 20:17
Medlem
Shambolics avatar
Alkoholpåverkad vi 16 års ålder och nere på stan är inget ovanligt. Jag gjorde samma sak och många med mig. Det är naivt att tro att alla som är nere på Stureplan vid 16 års ålder är dåligt uppfostrade.

Ungen har dock växt upp med en farsa och morsa som aldrig varit hemma och det är inte konstigt att han blir bråkig. Med största sannolikhet kommer det ordna sig för honom eftersom hans sociala skyddsnät är stort.
Citera
2011-11-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisseblg
Men, hur tänker du nu. Skall pojkjäveln växa upp som en social person eller som en helt Schizophrenia som ser faror överallt. JA alla skall uppfostras av SÅPO enligt dig. Men ha den äran gosse lilla.
Och JA SÅPO,
Nej, men om man får chansen att få hjälp av något annat än soc så ska man självklart ta det. Soc är helt vädelösa.
Citera
2011-11-07, 20:21
Medlem
Enkelspårigs avatar
Allvarligt talat. Nu har jag inte läst hela tråden, men många tycker att det är "rätt åt honom", och att det är absurt att extra polisinsatser tillkallas. Ja, vad fan tror ni? Det är väl klart att det blir på detta sätt när statsministerns son hamnar i slagsmål, oavsett vem som startade det. Han har helt klart en större hotbild än gemene svensson, vad är det ni inte förstår med det?

Även om man inte gillar Reinfeldts politik så ska väl inte hans son bli utsatt för våld?
Och som sagt, jag har inte läst tråden. Kanske Erik var grabben var den som startade bråket, men det drar självklart på större polisinsatser än om någon annan blir misshandlad. Han har helt enkelt en mycket större hotbild mot sig än vad gemene svensk man har, är det någonting ni har svårt att förstå?

Citat:
Ursprungligen postat av saltpastill
Tycker det är dåligt att resurser ska gå till nån liten snorunge som springer på fester och är hög i hatten. Klart han drar uppmärksamhet och avundsjuka till sig. Stryk ska han ha.
Jaha? Berätta gärna varför? Gick valet fel, eller?
Jag kan säga att jag inte röstade på Moderaterna, men det är ändå fel.
Senast redigerad av Enkelspårig 2011-11-07 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in