2011-11-06, 06:39
Medlem
FractalDimensions avatar
Nån' lirare har nitat statsministerns yngsta son. (Eric?)
Någon som vet vem GM är?

http://www.expressen.se/nyheter/1.2613831/reinfeldts-son-slogs-ner-med-flaska
Citera
2011-11-06, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Nån' lirare har nitat statsministerns yngsta son. (Eric?)
Någon som vet vem GM är?

http://www.expressen.se/nyheter/1.2613831/reinfeldts-son-slogs-ner-med-flaska
"När det gick upp för polisen vem offret på Stureplan var satte de in stora resurser för att gripa gärningsmannen".
för alla människor är tydligen inte lika värda.hade det varit nån random snubbe så hade inte samma resurser satts in då eller?
Citera
2011-11-06, 07:17
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McPower
"När det gick upp för polisen vem offret på Stureplan var satte de in stora resurser för att gripa gärningsmannen".
för alla människor är tydligen inte lika värda.hade det varit nån random snubbe så hade inte samma resurser satts in då eller?

Så jävla rätt sagt. Ok om det vore statsministern SJÄLV osv. som ska sitta på massa luriga försvar o ekonomistrategiska hemligheter, då ska det väl fan redas ut. Men hans pojk? Sen får man en sur snutbrud efter 10 minuter i luren som säger "aja men din kompis kan väl ta sig till sjukhuset, kanske är en bra idé?" när en bekant till mig blev kulturberikad. Inte ett SNACK om att leta GM´s där inte.
Citera
2011-11-06, 07:18
Medlem
rosannah1s avatar
Han hade väl skrikit blatte åt någon igen.
Citera
2011-11-06, 07:41
Medlem
nasdaqs avatar
Han har en ovana att hamna som målsägande i misshandelsfall.
Men som sagt, har säkert blivit kulturberikad.
Citera
2011-11-06, 07:45
Medlem
MrSkargards avatar
Utan att ha kollat upp hur många barn Reinfeldt har så frågar jag: Rör detta sig om Erik Reinfeldt?

Om detta handlar om typisk kulturberikning så vore det ju minst sagt ironiskt....
Citera
2011-11-06, 07:47
Medlem
Kommunistsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Utan att ha kollat upp hur många barn Reinfeldt har så frågar jag: Rör detta sig om Erik Reinfeldt?

Svar ja
Citera
2011-11-06, 07:48
Medlem
Citat:
"- Han anhölls i sin frånvaro under natten, säger en källa till Expressen.
På lördagsmorgonen greps en 16-årig pojke - som tidigare har dömts för olaga hot och hets mot folkgrupp - hemma hos sina föräldrar på Östermalm."

Känns föga troligt att det handlar om en "kulturberikare".

Reinfeldt junior verkar ha ett öga för att hamna i trubbel.
Citera
2011-11-06, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Om detta handlar om typisk kulturberikning så vore det ju minst sagt ironiskt....

Skulle ju kunna göra det, står faktiskt i första inlägget
Citera
2011-11-06, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McPower

säger advokaten Patric Lindblom. Huruvida det är sant eller inte, vet vi inte.
Citera
2011-11-06, 07:55
Bannlyst
Saxxat ur länkade artikeln

- Han anhölls i sin frånvaro under natten, säger en källa till Expressen.
På lördagsmorgonen greps en 16-årig pojke - som tidigare har dömts för olaga hot och hets mot folkgrupp - hemma hos sina föräldrar på Östermalm.
- Själva gripandet var ju i vart fall utifrån en polissynpunkt odramatiskt, säger advokat Patric Lindblom.
16-åringen fördes till Kronobergshäktet där han i går förhördes av Norrmalmspolisens utredare. 16-åringen nekar till brott men anhölls misstänkt för misshandel, alternativt grov misshandel.
Enligt uppgift ska 16-åringen ha varit medveten om att den man som han misstänks ha misshandlat var son till statsministern, eftersom de besökte samma fest tidigare på kvällen.
- Om han vet vem den här killen är ska jag nog för när*varande inte uttala mig om, säger Patric Lindblom.

Alltså får det grävas på en 16-åring som har Patric Lindblom som ombud och som tidigare har torskat för hets mot folkgrupp. Att han har Patric Lindholm som som även företrädde SÄPO-livvakten (Victorias privata bodyguard) gör storyn än mer intressant.
Citera
2011-11-06, 07:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zonar
Skulle ju kunna göra det, står faktiskt i första inlägget

Noterade faktiskt inte det. Men iallafall: En 16-årig stockholmare dömd för olaga hot och HMF borde det faktiskt vara lätt att fixa fram identiteten på har jag en känsla av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in