Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
WattsUpWithThat är en bra informationskälla på det sättet att den ger en mer eller mindre enkel sammanfattning samt länkar till originalrapporter. Dessutom håller kommentarerna många gånger hög klass, eftersom en hel del framstående vetenskapsmän skriver där. Om du anser att det är något fel på den info jag länkar till får du ta upp det, inte svepande beskyllningar för partiskhet.
Du har kanske en poäng. Jag uppfattar inte Climatedepot som neutral, tvärtom är urvalet av nyheter väldigt pro-science-inriktat. Istället för att bara rapa upp alarmistartiklar (vetenskapliga eller ej) länkar man till siter där dessa analyseras och källtexten finns tillgänglig.
På vilket sätt skulle detta vara fel? Menar du att den som utgår från Climatedepot skulle missa några klimatnyheter? Ge då exempel på detta
Du anklagade mig för att basera mina argument runt det jag tagit från SkS och RC och att det skulle vara en indikation på låg kvalitet (Skeptical science och något annat antar jag?), jag menar att du gör samma sak, fast från andra källor såklart. Sen försöker jag alltid när så är möjligt hänvisa till den ursprungliga källan för informationen.
Att WOWT är partisk är väl helt självklart, på samma sätt som Climate depot är det. Det går knappt att hitta en enda rubrik till en artikel på dessa sidor där det inte redan tagits ställning utifrån det egna perspektivet. Behandlas en artikel som tagits fram av "motståndarna" eller som har en icke skeptisk hållning så presenteras den normalt utifrån en andra parts kritik mot densamma (när det gäller Depot iaf), och gärna kombinerat med en lätt hånfull rubrik så att läsaren omedelbart vet om den rapport/publikation som behandlas eller presenteras skall anses vara vettig eller skräp.
Det har man givetvis all rätt att göra, men det var bland annat ditt första påstående om att
"Climatedepot länkar till klimatnyheter rätt upp och ned utan kommentarer och vinklingar" som jag opponerade mig mot.
Alla på det här forumet förlitar sig mer eller mindre på hur andra tolkat forskningsresultat och rådata. Det är självklart inte fel att försöka gå till grunden och göra egna tolkningar av fakta, men för att kunna göra detta ordentligt och heltäckande, med tanke på alla faktorer som finns att ta hänsyn till, behövs det förutom en mycket gedigen utbildning i princip att man ägnar sig på heltid åt detta, samt att man har ett aktivt utbyte med andra experter inom flera discipliner för att kontrollera och verifiera sina hypoteser.
Om du kan visa på en post där du eller andra kan anses
"hantera information på ett vetenskapligt sätt" som du hävdade tidigare får du gärna peka på dessa, samt förklara hur det kan anses vara ett just vetenskapligt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
Halmgubbar och förnekelse
Vad i att jag vill se bevis på ett direkt påstående är halmgubbar eller förnekelse? Men oavsett hur man formulerar sig, det jag vill se är bevis som stödjer följande påstående gällande döda bottnar:
"Mycket tyder på att dessa problem inte är primärt orsakade av övergödning, utan av att topp-predatorerna av olika anledningar har försvunnit." Jag kan inte se att du menar att detta skulle vara fallet för något enstaka exempel utan generellt när det gäller detta problem.