Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Fördubbling mot vilket värde? Sen finns det massor som talar för att det finns positiv feedback, att du väljer att bortse från det är en helt annan sak.
Känner du inte till det? Förvisso är man inte helt överens om vad "naturlig" förindustriell nivå är, men det brukar anges vara 260-280 ppm CO2. Du kunde via slutledning från det givna 550 ppm räkna ut det genom att dividera med siffran 2; = 275 ppm. Men så enkla saker är väl för mycket begärt?
Det finns inget som talar för positiv feedback, vi har redan facit på det, om man inte kör tilläggshypoteser att något annat (helst människovållat ur CAGW-synpunkt eller/också något naturligt) maskerar/kyler jorden och upphäver den icke observerbara positiva återkopplingen.
Du hoppar över min fråga: "
Vilken mekanism skulle hypotetiskt åstadkomma fördröjning/tröghet större än 8 månader för CO2?" Dessutom kan du eller någon annan få äran att svara på hur havet skulle kunna stiga 25 m pga 400 ppm CO2 i troposfären och när skulle det hända?
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Jag har personligen inget behov av att flasha mina meriter, jag vet vad jag kan, och du har uppenbarligen ingen aning om det.
Du har inga formella meriter så vitt jag kan bedöma, för skulle du ha försökt skaffa några meriter hade du blivit underkänd om dina "kunskaper" i geovetenskap är det du skrivit här hitintills. Inga/få andra kunskaper i ämnet som är relevanta heller, för då har du lyckats dölja dem väl här. I annat fall har du hållit dem för dig själv och sitter och blåljuger i ditt skrivande här.
Så det där Försöksdjuret. Länkar till klimatbibelcitat utan att ens idas kort beskriva vad det är för smörja det länkas till. Typisk proselytnivå på sådana skitnödiga inlägg.