Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
Din lista och ditt inlägg är under isen. Du gillar McIntyre. Du ogillar publicerad forskning som inte passar dig. De punkter du dragit upp är i bästa fall insinuationer och det är ofint och ohederligt. Rätt och slätt finns väldigt lite substans i dina påståenden.
Detta är inte ett seriöst bemötande av mitt inlägg.
Anledningen är att inte innehåller något annat än dina helt ostyrkta påståenden. För att bemöta mitt inlägg måste du visa vad som mina punkter till insinuationer. De flesta skulle nog säga att det är motsatsen till insinuationer eftersom det är hård och direkt kritik mot specifika metoder eller tillämpningen av dessa i Marcott et al.
Citat:
PS. Jag har nu läst på om Marcott et al både på Climate Audit och från mer balanserade källor, och mycket riktigt är det precis som jag trodde.
Ja det var ju inte förvånande eftersom du, efter vad som framgår av dina övriga skriverier, lider av allvarlig confirmation bias. Det skulle vara intressant att veta vika källor du använt och vilka du har förkastat för att finna stöd för din tro.
Citat:
Väldigt mycket huffande och puffande från förnekar- och skeptikerhåll. Och på den seriösa sidan tycks forskarna inte riktigt förstå varför.
Vem är det som inte förstår det problematiska i att omdatera proxies efter eget skön, att inte följa sina angivna metoder eller att splitsa ihop högupplöst och högupplöst klimatdata? Kan man verkligen kalla sådana personer seriösa?
Citat:
Visst finns där detaljer som man kan peta i, men dessa förändrar inte artikelns vetenskapliga värde. Med andra ord ägnar sig McIntyre och bihang med antivetenskap enligt välbeprövad ordning.
Antivetenskap är alltså att ägna sig åt att få detaljerna rätt, en märklig definition, men låt gå för det. Det McIntyre med flera ägnat sig åt måste då beskrivas med något ännu värre eftersom de har påvisat att hela artikeln har sådana brister att den borde dras tillbaka. Om du menar på något annat måste du faktiskt påvisa att de påpekade felen är så små att de inte spelar någon roll, på samma vis som vi icke AGW-troende påvisat att den värmande effekten av CO2 är för liten för att orsaka katastrofer.