Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Du blandar bort korten ordentligt, märker jag, och fortsätter vara en dryg jävel:
Tack detsamma.
*Sniffar* (luktar voffare från skeptikerkyrkan...)
Citat:
1. Du fortsätter medvetet att missförstå mig.
Jag läser
det du skriver! Om du skriver annat, än det du menar - skyll dig själv.
Jag ser inget underligt i det du faktiskt skrivit, eftersom här i tråden har förekommit alla sorters föreställningar o. vanföreställningar. Det går inte att ta för givet att skribenten har
mer/andra kunskaper, än dennes text ger vid handen.
Citat:
2. Du citerar mig fel
VAR har jag citerat dig fel?
Citat:
3. Du börjar prata om jultomten. Något som de flesta slutar tro på när de är 4 år. Mycket stor skillnad mot det exempel jag gav.
Du, och många andra, lägger stor vikt vid ANTAL med samma åsikt/tro. Inom naturvetenskap har sådant NOLL betydelse. Det är fullständigt irrelevant!
Det är
det faktumet jag försökte klargöra, eftersom du använde ANTAL som argument ... som om det skulle ha nån betydelse...
Citat:
4. Diskussionen om bibeln är också helt irrelevant: En 400 år i efterhand ihopsatt antologi över gamla muntliga ökenberättelser jämfört med artiklar som publiceras och granskas av andra forskare. Det är inte riktigt jämförbart, eller hur?
Att hänvisa till bibeln, och vifta med en massa bibelcitat - som "bevis" för att Gud existerar, att Jesus lever etc., tog jag upp som en jämförelse med det alarmisterna gör. Alarmisterna hänvisar till massproducerade larmrapporter - UTAN att någonsin visa på evidens för hypotesen som alla "rapporter" stödjer sig på!!!
Alarmisterna gör alltså detsamma som bibelviftarna - viftar med sin (inprogrammerade)
TRO.
Citat:
5. Vad som står i sista stycket är helt obegripligt.
När det handlar om naturvetenskap (inte religion), godkänns inte
uppenbarelser som evidens.
Citat:
Jag inser varför du inte är intresserad av en diskussion på idé-basis: Du klarar helt enkelt inte av det.
Om jag ville diskutera idéer, skulle jag gå till filosofi-/religionsforumet.
Att Du däremot, skulle föredra diskutera idéer... är fullt förståeligt...