Citat:
Ursprungligen postat av sparassis
Du missade visst andra delen av den markerade meningen. 90% av alla klimatforskare (var det förresten ordet klimakterie du var ute efter?) anser att det antropogena bidraget till den pågående uppvärmningen är betydande. Att du tycker att ett sådant resultat är värdelöst får stå för dig.
Du har inget stöd för argumentet att anslagen bara går till AGW-proponenter. Stora multinationella oljeföretag skulle kunna lägga ner enorma summor på att finansiera forskning till gagn för deras intressen. Varför gör de inte det?
Jag tänker bara citera ett tidigare inlägg jag gjort:
"Av 3146 så svarade 30.7% på enkäten (normalt för en webenkät enligt pdfen och det låter inte helt orimligt) alltså 965,82200st forskare. Alltså inte ens hälften svarade så det är ganska dåliga bevis för någon konsensus men visst av de som svara så var det 82% (791.3st) som svarade att de trodde människan stod för en betydande del av uppvärmningen.
Och det är ju fler namn än de 140 som listades på den random sidan jag hittade som är kritiska och har kunskap inom ämnet så är det åtminstone värt att undersöka saken närmare och kolla in den data som de använder... mycket fuffens är de anklagade för."