Citat:
Ärligt talat så är jag är inte så intresserad av mejl. Jag är mer intresserad av forskning. Om den forskning som motbevisar AGW (som av många i den här tråden sagts utgöra en betydande mängd av all publicerad forskning på området) inte når fram till beslutsfattarna, så kan jag bara tolka det som att den forskningen i sig är motbevisad. Forska vidare, säger jag - try again! Visst vore det väl jättemysigt om AGW till slut kunde misskrediteras - då kan vi ju alla ta jumbojeten ner till Thailand på semestern och ge fan i ecodriving och stänga av apparater i standbyläge och sånt där - utan att känna dåligt samvete. Tills dess så väljer jag utan minsta tvivel bort konspirationsteorierna till förmån för den etablerade vetenskapliga uppfattningen, den som uppenbarligen nått fram till politiker och media.
Ursprungligen postat av MoLoK
Jo de gör de. De finansierar AGW-forskning. Vet du ingenting eller? BP/Exxon etc ÄLSKAR tanken på att sälja hälften så mkt olja för mer än dubbelt så högt pris. Läs Climategate-emailen där klimatforskare i mejl efter mejl skriver om hur de får stöd av oljebolagen. Men du kanske inte har brytt dig om att läsa dem?
Citat:
Att politiska skulle fattas på konsensusbasis tror jag knappast att du själv sitter och inbillar dig. Att vetenskap inte i grund och botten är konsensusbaserat betyder inte att konsensus inte kan förekomma. http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_consensus
Konsensus har förresten inget med vetenskap att göra. Konsensus hör hemma inom politiken. Visste du inte det?
Citat:
En medveten felstavning, alltså. Vad fyndigt.
Och ja, det är klimaterieforskare jag menar.
Sorry for OT... full