Citat:
Ursprungligen postat av
Cancerogen
Nu är det tredje gången du demonstrerar total oförståelse för konceptet kaos. Den stora frågan är om du bara är korkad eller om jag haft oturen att stöta på den superkorkade varianten med extra ost.
Att det finns ett antal icke slumpmässiga inslag är vi överens om. Har aldrig hävdat något annat.
Dock betyder inte det särskilt mycket i ett kaotiskt system.
Den biten har du grava problem med att förstå. Förmodligen för att det strider mot ditt behov att kunna intala dig att vi kan förutsäga klimatet. Hela din religion/övertygelse/politiska åskådning bygger ju på det.
Bara lite dumhet eller ren idioti?
Att använda kaosbegreppet för att hävda att det inte går att göra förutsägelser om kommande klimatförändringar på basis av kunskap om hur utsläpp av växthusgaser ökar växthuseffekten är riktigt obegåvat. Försöker du få pris som trådens mest korkade? Eller är du bara exceptionellt okunnig?
Kaos
Det är uppenbart att du använder begreppet på fel sätt i fel sammanhang. Du har förmodligen inte förstått begreppet över huvud taget. Att du försöker tillämpa det på klimat på det sätt som du gör är bara ännu ett exempel på hur du, baserat på din totala okunnighet, inte har en aning om varför väder och klimat inte är samma sak.
Det är också uppenbart att ditt syfte i tråden inte är att lära dig något utan att trolla. Det har du deklarerat och det visar du tydligt med dina inlägg.
Troll tillför sällan något i en diskussion och det gäller även dig. Att du emellanåt låtsas ha ett visst intresse för ämnet förändrar ju inget eftersom du regelbundet visar prov på att du är närmast totalt okunnig och dessutom obildbar. Tresiffrigt IQ? Tillåt mig tvivla...
Kaos väder och klimat
Du skulle inte argumentera som du gör om du hade basala kunskaper i termodynamik. Så, det har du uppenbarligen inte.
Jag måste ställa frågan...
Vill du fortsätta utan grundläggande kunskaper i termodynamik eller vill du lära dig lite, så att att du kan förstå vad som händer med klimatet?
–