Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag tror att verkligheten är mindre festlig, den kan du också följa, du kan knappast missa den i alla fall. Vad jag talar om är att otroligt mycket hinner att förändras på bara några år. Du skall se hur allt kommer att ha ändrats dramatiskt om bara 2 år, klimatförändringen går snabbt nu, och snabbare kommer den att gå.
Ni klimatkatastrof förnekare får hela tiden byta argument har jag märkt. Först var det Grönland på 20-30 talet, nu får ni glömma den biten eftersom det som händer nu är något helt annat. En varm global varm medeltid finns heller inga som helst belägg för, den får ni också glömma, etc etc. Jag säger att vi snabbt är på väg mot en klimatkatastrof. Och hur du än argumenterar mot det så kommer du att få byta argument hela tiden allteftersom situationen förvärras. Tro mig.
Genom isborrprover har man sett att denna uppvärmningen sker betydligt snabbare än de föregående uppvärmningarna av jordytan. Tar jorden själv över uppvärmningen mer och mer så kommer detta gå snabbare än vad man någonsin hade trott.
Nej, jag blir inte det minsta glad för varje försämring som talar för mig i debatten, däremot skulle jag bli glad om folk ville förstå vart vi är på väg. Och jag upprepar, man behöver inte vara någon Einstein direkt för att se vart det är påväg.
Du har fortfarande inte en klimatförändring på två år. Är du seriöst efterbliven eller vad är det egentligen som hindrar dig från att förstå skillnaden på väder och klimat? Klimat är ett medelvärde av vädret över en tidsperiod. Extremiteter tenderar till att jämna ut sig när man har längre tidsintervall. Att du fortsätter tjafsa om vädret visar ju bara att du inte har alla indianerna i kanoten och helt missar de mycket grundläggande detaljerna inom ämnet.
Fast det är ju å andra sidan ytterst representativt för alarmister.
Jag står fortfarande fast vid den snabba uppvärmningen av Grönland på 1920-30 talet. Du kan få referensen och artikeln igen om du behöver.
Likaså har vi postat en lång lista med artiklar som visat på existensen av den varma medeltiden. Bara för att du inte vill bemöta dem så betyder det ju inte att de inte finns. Ett hundratal studier som pekar på MWP har vi redan tagit upp medan du har lagt fram några få studier som pekat på motsatsen.
Att du inte kan lägga fram vetenskapliga belägg för dina påståenden utan måste hålla dig till diverse notiser i Aftonbladet och bloggar är ju bara ytterst underhållande. Om nu inte MWP fanns så kan du ju lägga fram artiklar som tyder på det.
Manns artikel som du försökte med tidigare har vi ju redan avklarat. Då var ju inte direkt sugen på att gå in i detaljerna kring den.