Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Visst hindrades NOOA att lämna in
korrekta siffror pga att regeringen ville tona ned klimathotet. Så deras rapport "censurerades".
Har läst det nu. De kan få skicka sin riktiga data till mig. Jag undrar bara varför inte någon annan har nämnt detta, eller varför NASA systematiska gjort uppjusteringar och nästan aldrig nedjusteringar av sina stationer? Något som visats av officiella uppgifter.
Spännande sajt där allt är vbevis för växthuseffekten och konspirationerna är så omfattande att vi alla grundluras att gå rätt in i bleka döden.
Citat:
Du borde ta en titt på
den här sidan
Den spännande sidan har jag ju redan läst, då det är samma länk som ovan.
Citat:
Jag återkommer med lite svar på dina frågor sen.

Åh vad spännande! Jag får väl lyssna på dig, så det inte föreligger någon konspiration (tråkigt nog samtidigt som du uppmanar tlil förföljelse och uteslutning av "denials" från positioner i samhället där de får uttala sig).
Sanningen beträffande extremt väder historiskt och varmare klimat från ev. växthuseffekt är att mindre extremt väder uppstår. Det menar i stprt sett alla ocenaografer och klimatologer. Det beror på att skillnaderna i temperatur, både i yt- och höjdled, minskar vid varmare klimat. I synnerhet vid en växthusdriven uppvärming. Det har skrivits massvis av rapporter i ämnet, men se t ex denna debattartikel:
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=114&a=319660
I artikeln du länkade, där några grabbar grät floder över att ha stoppats från att uppträda i medierna genom någon ondskefull Vita Huset-konspiration ka jag citera ""Global warming is almost a no-brainer at this point," said Mahlman, who lives now on a mountain in Colorado. "You really can't find intelligent, quantitative arguments to make it go away."", och replikera med detta trevliga lättlästa dokument med intressant >0.5-korrelation på 99%-nivån:
http://www.lavoisier.com.au/papers/Conf2007/Archibald2007.pdf