Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Var tror du jag håller på med, och har gjort ett tag nu?

Det är bra att du är engegerad, men väldigt få av dina inlägg innehåller någonting relevant.
Citat:
Först, fenomen som "Dean" händer hela tiden numera. När året är slut, skall vi för skojs skull räkna på alla katastrofer som inträffat det här året och jämföra dem med en tidigare 50 års period till exempel? Vi kan ta fram ett genomsnitt på antal registererade större katastrofer per år och jämföra.
Hur många orkaner inträffade 2006? Hur många orkaner förutspådde man skulle inträffa 2006?
Citat:
McIntyre?
...
Why do so many U.S business leaders and members of Congress doubt the scientific consensus on global warming? Consider the attack of Stephen McIntyre, a semiretired businessman, on the "hockey stick" a study which is cited to make the case for global warming. It plucked McIntyre from obscurity and got him featured on the front page of the February 14, 2005, Wall Street Journal.
Han förnedrade Mann och IPPC plockade bort hockeyklubban som "bevismaterial" när den inte höll för McIntyres granskning.
Hansen på NASA har erkänt att McIntyre hade rätt vad gäller milleniebuggen. Efter man korrigerade datat så visade det sig att 1934 var det varmaste året i modern tid i USA. Inte 1998.
Och du klagar på att han blivit känd pga detta? Att han bara söker sina minuter i rampljuset? Få har förtjänat berömmelse mer än McIntyre. Snacka om David mot Goliat...
Citat:
Jag är övertygad om att man har ganska bra förutsättningar att mäta temperaturen på jordytan.
I orörda miljöer, ja. I urbana miljöer, nej. Här finns enorma problem att få fram tillförlitliga data.
Citat:
Hur stor del av mätningarna som är verkliga kan vi också se på all is som smälter eller hur hela ekosystemet ändrar sig, även genom att studera vädret.
Nu glider du ifrån ämnet. Vi diskuterade kvaliteten på mätningar av temperaturen. Håll dig till ämnet!
Citat:
Det roliga är att nästan alla resultat man får fram får korrigeras uppåt därför att man underksattat den styrkan och tiden i den här klimatförändringen. Är det så att en del hindras från att lämna korrekta värden av mätresultat, i så fall så kan det vara ännu värre än vi hittills trott till och med.
Jaså? Vad gäller temperaturen så tyder mycket på att ökningen överskattats.
Jag skulle gärna se en kommentar från Quant angående McIntyres arbete.