Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
För mig är ny kunskapsbildning att man försöker falsifiera alternativa hypoteser. Det är först när man misslyckas med det som man möjligtvis kan skönja ny kunskap. Det är knappast vad IPCC gör som är ett politiskt organ som har tagit på sig en uppgift att samla in material som stödjer klimathotet samt delar ut äckligt mycket pengar till de som driver alla dessa klimatmodeller.
Vad menar du när du skriver
"stödjer klimathotet"?
Du uttrycker en motvilja mot den information som sprids utan att beröra om den är sann eller att beröra om informationen är viktig att ha som underlag för att fatta beslut.
Om det finns ett klimathot som innebär att delar av liv i hav och på land är hotat, vad innebär det då att "stödja hotet"?
Att elda mer kol?
Att frångå internationella överenskommelser som försöker minska utsläpp och uppvärmning?
Finansiering av verksamhet tycker jag alltid ska granskas och ifrågasättas.
Jag skulle gärna förbjuda all "kapitalstyrd åsiktsbildning" som jag skulle vilja benämna all lobbyverksamhet som direkt riktar sig mot att påverka politiska beslut. I EU och även i USA finns ju skräckexempel på detta.
WMO, UNEP och IPCC får gärna granskas IMO. Transparens är alltid bra, men jag tror att budget för dessa organisationer är offentliga? Du kan kanske konkretisera dina invändningar mot hur dom finansieras och hur dom spenderar?
–