2011-11-18, 18:08
Medlem
Tidsgests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Att man skulle vara bättre än Avpixlat är väl vad Nationell önskar att man gjorde så förfalskningen stannar där. Redan detta är som sagt löjligt med tanke på rankingen i Alexa. Man kunde förstås skriva att man har 10 miljoner besökare men det kanske skulle verka något tveksamt även utan Alexa...

De rättar sig alltså enbart efter avpixlat? Finns det någon faktor bakom detta som vi andra har missat? Är det kanske du som står för förfalskningen? Hur ofta sker denna justering? Hur som helst, ännu en poäng till nassarna - infiltratörspoäng.

Avpixlat har helt enkelt ingen chans. Nationell.nu ligger hela tiden ett steg före verkar det som - matchen fortsätter.
Citera
2011-11-18, 18:44
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Ojojoj... Här är en som tror att Avpixlat är den sajt som styr all media och i slutänden hela jävla landet. Ja, blyghet och analysförmåga är inte din starka sida direkt...

Jag för ingen kamp alls. En skitblogg är knappast livsavgörande. Du och dina onanistkompisar kan väl dunka rygg på avpixlat om det känns bra för er. Men journalister gör det inte, det kan jag garantera dej. Bara en fullblodsdåre tror att journalister blir nervösa över en blogg.

Som jag har skrivit förut: Det spelar ingen roll hur många läsare man har utan vilka läsare man har. En hög siffra kan lika gärna bero på att man misslyckats, som i det här fallet då dom flesta är journalister.
Är det möjligen en granskning på gång som sträcker sej ända in i riksdagen? Lagom till landsdagarna.

Tack för dagens första garv!

Det bjuder jag på. Det är bra för hälsan, även om det inte var min avsikt.
I ditt fall kan man dock befara att flabbet bara förlänger k*ften.

"Journalister" ger jag inte ett vitten för. Allt sedan land(s)förrädaren Olof Palme var utbildningsminister, så har denna s k "yrkesgrupp" fallit ihop till en rödgrön sörja av lydiga Pk-vasaller på vänsterflanken. Kolla upp hur "journalister" uppfattas. I klass med den gråsuggenivå som advokater och politiker ligger på. Att kalla sig för "Kingen_king" som nick, visar din präktiga översittarattityd. Vi som är Pk-kritiska går inte på dina och allierades dravel längre. Återigen - det fria ordet har fått en plattform i Sverige igen. Tack vare bloggar, som t ex AP. Sen kan du sitta och raljera hur mycket du vill, du tillhör dom losers som håller på att tappa mark i stegrande och icke-hejdbar fart.

Att du förnekar AP:s besökssuccé visar dessutom att du är rent korkad. Utan självinsikt, uppenbarligen. Du befinner dig här på Flashback Forum, Sveriges största forum för "yttrande- och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande." Du kanske borde använda huvudet till annat ändamål än att bara bära kepsen på.
Citera
2011-11-18, 20:20
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsgest
De rättar sig alltså enbart efter avpixlat? Finns det någon faktor bakom detta som vi andra har missat? Är det kanske du som står för förfalskningen? Hur ofta sker denna justering? Hur som helst, ännu en poäng till nassarna - infiltratörspoäng.

Avpixlat har helt enkelt ingen chans. Nationell.nu ligger hela tiden ett steg före verkar det som - matchen fortsätter.
Det är ju en hel del här som tycker att det är mycket viktig att Nationell ska vara större än Avpixlat...

Kom in i matchen när Nationell är någonstans i närheten av Avpixlat med med någon oberoende mätmetod. Som Alexa.
Citera
2011-11-19, 02:20
Bannlyst
Upplägget känns bättre nu, lite mer communitykänsla på sidan men fyfan vad fult allting är.

Nu har jag visserligen aldrig ägt en hemsida men är det verkligen omöjligt/för svårt att ge användaren ett alternativ till den design som finns nu och en annan, med olika färger och annorlunda logga?

För loggan ser ut och vara gjord av en 14åring, barnslig och oseriös. Förstår att bilden på RIP PI ska vara allvarlig och realistisk och se ut som en riktig gravsten men kunde de inte snygga till den lite? Den är tråkig liksom

kanske bara är jag som förväntar mig mycket.

Har inte orkat läsa alla 90 sidor, men har det förklarats varför PI las ner på grund av "för mycket arbete, för lite folk" och sen har Avpixlat kommit med samma personer inblandade?
Citera
2011-11-19, 02:33
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Det bjuder jag på. Det är bra för hälsan, även om det inte var min avsikt.
I ditt fall kan man dock befara att flabbet bara förlänger k*ften.

"Journalister" ger jag inte ett vitten för. Allt sedan land(s)förrädaren Olof Palme var utbildningsminister, så har denna s k "yrkesgrupp" fallit ihop till en rödgrön sörja av lydiga Pk-vasaller på vänsterflanken. Kolla upp hur "journalister" uppfattas. I klass med den gråsuggenivå som advokater och politiker ligger på. Att kalla sig för "Kingen_king" som nick, visar din präktiga översittarattityd. Vi som är Pk-kritiska går inte på dina och allierades dravel längre. Återigen - det fria ordet har fått en plattform i Sverige igen. Tack vare bloggar, som t ex AP. Sen kan du sitta och raljera hur mycket du vill, du tillhör dom losers som håller på att tappa mark i stegrande och icke-hejdbar fart.

Att du förnekar AP:s besökssuccé visar dessutom att du är rent korkad. Utan självinsikt, uppenbarligen. Du befinner dig här på Flashback Forum, Sveriges största forum för "yttrande- och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande." Du kanske borde använda huvudet till annat ändamål än att bara bära kepsen på.
Det är du som kommer med att dom flesta besökarna är journalister och att dom besöker AP för att dom svettas av rädsla att bli avslöjade.
Jag tycker att du är en pubertal tramspellejöns som tror att dom besöker A>P för att dom ser en konkurrent. Jag hävdar att dom samlar stoft till firmafestn så slipper dom anlita en komiker.

Jag har intye förnekat en enda besökare. Jag är en utav dom. Och flera vänner till mej. Men ingen besöker för att onanera till inläggen som du gör. Dom och jag besöker för att AP har en direktkoppling in i riksdagen. Det är skrämmande vilken propaganda Sd-ledamöter behöver för att föra sin politik.
Citera
2011-11-19, 06:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Nej, det är jag liksom alla som inte tror att kultureliten måste definiera det åt dem i stånd att avgöra själva.
Kulturelit eller inte, tomtarna på Avpixlat sysslar inte med journalistik
Att du inte fattar det är bara att beklaga.
Citera
2011-11-19, 06:14
Bannlyst
Citat:
Krystat svammel.
När ska du ge exempel på när etablerad media använder uppslag från avpixlat då?
Citera
2011-11-19, 07:35
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Nu är iofs AP en ganska nystartad sak men avsomnade PI hade avslöjanden som dagspressen tog upp med stora trumpeten månader efter att det kunde läsas där och på Flashback.
Storheten med PI och numera AP är att dom har hängivna och intresserade debattörer/läsare som lämnar in nyhetstips som dom tycker passar in i deras utbud. Det kan gälla internationella nyheter som uppsnappats i någon lokalpress från Redneck City, Idaho eller ett löp från Washington Post.
Den bredden och dedikeringen har inte mainstream-media. Personligen skulle jag inte ringa tipsa Aftonbladet eller MMS:a in en bild till dom även om jag stod utanför redaktionslokalerna och dom var i full brand. Med tanke på att dom gillar olika så gäller väl det även temperatur....
Citera
2011-11-19, 07:59
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelbluff

Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Nu är iofs AP en ganska nystartad sak men avsomnade PI hade avslöjanden som dagspressen tog upp med stora trumpeten månader efter att det kunde läsas där och på Flashback.
Storheten med PI och numera AP är att dom har hängivna och intresserade debattörer/läsare som lämnar in nyhetstips som dom tycker passar in i deras utbud. Det kan gälla internationella nyheter som uppsnappats i någon lokalpress från Redneck City, Idaho eller ett löp från Washington Post.
Den bredden och dedikeringen har inte mainstream-media. Personligen skulle jag inte ringa tipsa Aftonbladet eller MMS:a in en bild till dom även om jag stod utanför redaktionslokalerna och dom var i full brand. Med tanke på att dom gillar olika så gäller väl det även temperatur....

Se inlägget ovan. Det duger bra.
Citera
2011-11-19, 08:09
Bannlyst
Citat:
....
Vad bra.
Då kanske du har ett exempel att visa upp?
Citera
2011-11-19, 08:10
Bannlyst
Citat:
Se inlägget ovan. Det duger bra.
Nej, att du skulle komma med ett eget svar när du gjort bort dig var inte väntat.
Citera
2011-11-19, 08:14
Bannlyst
Citat:
Det kan gälla internationella nyheter som uppsnappats i någon lokalpress från Redneck City, Idaho eller ett löp från Washington Post.
Den bredden och dedikeringen har inte mainstream-media....
Måste bara kommentera det där med: Du har järnkoll. Fantastiskt påläst och kunnig i ämnet. Etablerad media har ingen aning om internationella nyheter.
Det finns till exempel inga nyhetsbyråer och inga korrespondenter som kollar nyheter i andra länder.
Redaktionerna tar inte del av någon utländsk nyhetsmedia!

Jävla nolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in