2011-11-19, 16:31
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Snarare drar de ner indirekt ner byxorna på de nättroll som tror på vad de skriver.
Det hela är mycket underhållande.

Tråkigt då att gammelmedia inte ens klarar av att vara underhållande längre. De är bara rakt igenom dåliga och förljugna. Vägen utför är brant nu.
Citera
2011-11-19, 16:36
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Avpixlat klättrar oneklingen snabbt i Alexas ranking över Sveriges mest välbesökta sajter och ligger redan på plats 122!

http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info

När jag kollade för ett par dagar sedan var det 143!

Ska vi gissa Topp 100 i mitten av nästa vecka?
Kommer inte ihåg att var PI var innan de la ner. Tittar man på de 7-dagarsiffrorna verkar Avpixlat ha ungefär lika många besökare som PI hade. Sverige-rankingen är baserat på ett 3-månaders medelvärde. Dvs Avpixlat kommer när 3 månader har gått från starten att hamna på ungefär samma Sverige-ranking som PI hade. Antalet besökare vara vara ganska oförändrat sedan starten.
Citera
2011-11-19, 16:52
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det är du som kommer med att dom flesta besökarna är journalister och att dom besöker AP för att dom svettas av rädsla att bli avslöjade.
Jag tycker att du är en pubertal tramspellejöns som tror att dom besöker A>P för att dom ser en konkurrent. Jag hävdar att dom samlar stoft till firmafestn så slipper dom anlita en komiker.

Jag har intye förnekat en enda besökare. Jag är en utav dom. Och flera vänner till mej. Men ingen besöker för att onanera till inläggen som du gör. Dom och jag besöker för att AP har en direktkoppling in i riksdagen. Det är skrämmande vilken propaganda Sd-ledamöter behöver för att föra sin politik.

Något som är i sanning är än mer skrämmande är all propaganda vänster-fascisterna får föra fram via all annan media, såsom TV, Radio, Tidningar osv
Bryter man ner detta lite så blir det snart uppenbart att du och dina rödvinspimplande vänner defacto är rädda för AP, som trots er ilska och propaganda fortfarande företräder det fria ordet.

AP behövs, som en motvikt till den stora förljugna massan av övrig media.
Citera
2011-11-19, 16:59
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Kommer inte ihåg att var PI var innan de la ner. Tittar man på de 7-dagarsiffrorna verkar Avpixlat ha ungefär lika många besökare som PI hade. Sverige-rankingen är baserat på ett 3-månaders medelvärde. Dvs Avpixlat kommer när 3 månader har gått från starten att hamna på ungefär samma Sverige-ranking som PI hade. Antalet besökare vara vara ganska oförändrat sedan starten.

Ja, det stämmer nog rätt bra! Politiskt Inkorrekt låg väl som bäst upp mot plats 50 och passerade väl Sydsvenskan vid något tillfälle, men på slutet när det var lite sämre kvalitet på artiklarna låg de ungefär där Avpixlat ligger idag kring 120.

Jag tycker Avpixlat skärpt sig rejält efter några bottennapp första dagarna och det är väl kanske fortfarande till och från lite för raljerande ton i vissa artiklar, men jämför man med gammelmedierna och deras totalt meningslösa artilkar om t ex Idol, Let´s Dance, Bingolotto så håller Avpixlats "journalister" en betydligt högre nivå!
Citera
2011-11-19, 17:11
Medlem
Torontors avatar
En ganska stor del av befolkningen vill ha korta artiklar som är lätta att läsa. Kvällspressen är större än morgonpressen. Jag skulle gärna se att Avpixlat har både korta, enkla artiklar, som när man rapporterar om vilka som begår brott, och mer komplicerade analyser. Detta för att vända sig till en så stor grupp som möjligt och inte bara de mer intellektuella.
Senast redigerad av Torontor 2011-11-19 kl. 17:14.
Citera
2011-11-19, 17:28
Medlem
Citat:
En ganska stor del av befolkningen vill ha korta artiklar som är lätta att läsa. Kvällspressen är större än morgonpressen. Jag skulle gärna se att Avpixlat har både korta, enkla artiklar, som när man rapporterar om vilka som begår brott, och mer komplicerade analyser. Detta för att vända sig till en så stor grupp som möjligt och inte bara de mer intellektuella.

Absolut har du rätt där! Både Politiskt Inkorrekt och Avpixlat hade ibland helt obegripligt långa artiklar och insändare, som i och för sig i många fall både journalistiskt och stilistiskt var helt lysande, men precis som du skriver vill de flesta har kortare artiklar och samma gäller kommentarerna på sajterna. Det finns några absolut lysande "kommentatorer" som tyvärr skriver alldeles för långa kommentarer, vilket inte attraherar nyvaknade läsare! Sen finns givetvis motsatsen också, men det är en helt annan "femma".
Citera
2011-11-19, 18:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Tycker det känns som att Avpixlat har något lägre antal besökare än PI hade. Om jag inte minns fel så låg PI ofta på 600-700 online på kvällar (prime time), medan Avpixlat i snitt ligger ett par hundra under den nivån i genomsnitt. Rätta mig gärna om jag har fel.

Däremot tycker jag nog att PI var väl så raljanta i sin ton som Avpixlat är in nuläget. Visst hade de en lite vinglig start, men det har bättrat sig!
Citera
2011-11-19, 20:15
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Avpixlat slår inte uppåt.
Avpixlat slår nedåt, mot de svagaste i samhället.
I första hand mot invandrare, men också mot den outbildade arbetarklass som låter sig luras av Avpixlat och liknande sajters demagogi.
H. L. Mencken, en amerikansk kritiker, definierar en demagog som "en som predikar doktriner han vet är osanna, till folk han vet är idioter."
Du är uppenbarligen rädd/orolig över vad som skrivs på AP.
Vad ljuger/mörkar AP om?
De kompletterar det som "vanlig" media medvetet undanhåller.Men du anser att "folket" inte skall få veta det som AP vidareutvecklar?
En riktig diktatur vore en våt dröm för dig va?
Citera
2011-11-19, 23:58
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Avpixlat slår inte uppåt.
Avpixlat slår nedåt, mot de svagaste i samhället.

Du menar alltså att exempelvis brott utförda av "de svaga" ej skall förmedlas på en nyhetssida ?

En mycket konstig syn på det hela.
Citera
2011-11-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Du menar alltså att exempelvis brott utförda av "de svaga" ej skall förmedlas på en nyhetssida? En mycket konstig syn på det hela.

Håller helt med dig!

Det är just därför sajter som Avpixlat behövs, eftersom Avpixlat redovisar alla uppmärksammade brott, oavsett om det är begånget av en svensk eller utlänning.

Se bara dagens exempel med den socialdemokratiska kvinnan som snattade böcker, där Aftonbladet pixlar bilden, men Avipixlat publicerar samma bild opixlad (förmodligen hittade de den via Flashbacks "detektiver").
Citera
2011-11-20, 02:03
Medlem
Avpixlat skriver på en svenska som kvalitetsmässigt ligger över den normala dagstidningssvenskan. Politiskt inkorrekt hade ofta ett erbarmligt språk som gav associationer till wt.

Samma gäller för Fria Tider som hela tiden hållit en ganska god kvalitet. Men den stora överraskningen är helt klart Avpixlats uppryckning jämfört med föregångaren. För mig är det helt uppenbart att en hel del nya personer kommit med på tåget.

Ett exempel, bara för att visa vad jag menar.
Citat:
Men trycket blev för hårt från föräldrar och media, för en gångs skulle vann svensk tradition över multikultietablissemangets oikofober. Så här säger Christer Kratz, chef för barn och utbildningsförvaltningen nu under galgen:

– Vi tappade lite av det sunda förnuftet och drog det hela lite för snävt.

Vi hoppas Kratz erinrar sig det uttalandet nästa gång kommunen står i begrepp att fatta ett svenskfientligt klåfingrighetsbeslut med syfte att fostra kommuninnevånarna in i traditions- och historielöshetens grå gegga.
Ok, det ska vara punkt efter media och ny mening, men det fetstilta är en rätt så svår text som man inte skriver om man inte har självförtroende och god språkkänsla.
Citera
2011-11-20, 03:28
Avstängd
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Avpixlat skriver på en svenska som kvalitetsmässigt ligger över den normala dagstidningssvenskan. Politiskt inkorrekt hade ofta ett erbarmligt språk som gav associationer till wt.

Samma gäller för Fria Tider som hela tiden hållit en ganska god kvalitet. Men den stora överraskningen är helt klart Avpixlats uppryckning jämfört med föregångaren. För mig är det helt uppenbart att en hel del nya personer kommit med på tåget.

Ett exempel, bara för att visa vad jag menar.

Ok, det ska vara punkt efter media och ny mening, men det fetstilta är en rätt så svår text som man inte skriver om man inte har självförtroende och god språkkänsla.
Det fetade ser ju bara styltigt och tillgjort ut. Ungefär som nåt Ezzelino här på FB skulle skriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in