2011-11-11, 15:04
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Avpixlat är en anonym blogg som inte har nåt med media att göra. Bara för att dom kommenterar nyheter ur ett invandrarperspektiv så blir det inte nåt som kan kallas media.

Håller inte med dig alls, jag tycker Avpixlat ska betraktas som "nya medier" som skriver ocensurerat och det jag har läst på Avpixlat och Politiskt Inkorrekt har inget "invandrarperspektiv". De skriver om brottslingar oavsett och visar bild oavsett om de är invandrare eller svenskar, vilket inte gammelmedierna gör.
Citera
2011-11-11, 15:47
Medlem
Den här diskussionen är egentligen bara meningsfull på ETT sätt: den illustrerar tydligt hur indoktrinerade/förljugna/korkade "proffsen" är. För det lilla fåtal besökare i den här tråden som ännu tvekar om den svenska journalistkåren är hederlig och fullgör sitt jobb så är det bara bra att krimreporter och navelfluff är så envist övertydliga.

De påstår sig arbeta efter ETISKA REGLER, regler som säger att det är en form av kränkning att utpeka någon som brottslig, även om den är skyldig. Därför är det viktigt att dölja brottslingars identitet, med pixling t ex.

Om det inte är en etnisk svensk, förstås. Då går det bra att hänga ut med bild och allt. Vare sig det rör sig om en kändis eller privatperson. Eller om brottet är av riksintresse eller ett i mängden.

Det hyckleriet går inte att bortförklara och bara det faktum att dessa murvlar envisas med att försöka måste ju övertyga den neutrale åskådaren om hur korrupta de svenska redaktionerna är. Journalister som inte tycker hudfärg är relevant i SIGNALEMENT, journalister som pixlar utländska kriminella av "etiska" skäl för att sedan hänga ut Nisse och Kalle, vad är deras åsikter värda?
Citera
2011-11-11, 15:57
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
De finns för att vi ska slippa en del lagstiftning som begränsar vårt arbete.
Lagstiftning som opportunistiska politiker kan ändra varefter den politiska opinionen blåser för tillfället.
Det är poängen med frivilligheten. Det visste du va?
Är Aftonhoran din arbetsgivare och du börjar inse att folket mer och mer vill veta hela sanningen i nyhetsflödet?

Bildad hit och bildad dit,är du utbildad i blunda hårt och förvrängverlighetsskolan?

Den pressetik du förespråkar är väl Sverige ensamma om,bortsett ifrån någon diktatur då?
Ge mig och mina medborgare nyheter "den nakna sanningen" ,och sluta skriv en massa kändisskvallertrams.
Men pkmedia värderar nyheter banalt,alla rån,bilbränder,våldtäkter mm är inte så viktigt att gräva till grunden i?
Citera
2011-11-11, 16:35
Bannlyst
[quote=oyto]

De påstår sig arbeta efter ETISKA REGLER, regler som säger att det är en form av kränkning att utpeka någon som brottslig, även om den är skyldig. Därför är det viktigt att dölja brottslingars identitet, med pixling t ex.

QUOTE]

Du kan väl länka till ett citat där jag påstår detta.
Annars får vi lägga det till raden av lögner/missförstånd/okunskap/idioti från din sida.
Senast redigerad av Navelfluff 2011-11-11 kl. 17:04.
Citera
2011-11-11, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Är Aftonhoran din arbetsgivare och du börjar inse att folket mer och mer vill veta hela sanningen i nyhetsflödet?

Bildad hit och bildad dit,är du utbildad i blunda hårt och förvrängverlighetsskolan?

Den pressetik du förespråkar är väl Sverige ensamma om,bortsett ifrån någon diktatur då?
Ge mig och mina medborgare nyheter "den nakna sanningen" ,och sluta skriv en massa kändisskvallertrams.
Men pkmedia värderar nyheter banalt,alla rån,bilbränder,våldtäkter mm är inte så viktigt att gräva till grunden i?

Hade du något du ville diskutera eller hade ditt inlägg mest någon terapeutisk funktion?
Citera
2011-11-11, 17:06
Medlem
Torontors avatar
Frågan är varför Sverige måste avvika från resten av världens demokratiska länder och censurera exempelvis polissignalement eller nyheter från utlandet som nämner invandring som orsak till samhällsproblem? Hänger det exempelvis ihop med att lilla Sverige tar emot 25% av alla somalier som kommer till OECD länder? Eller att Sverige som enda i-land gör immigrationspolitiken lösare medan övriga världen stramar åt?

Som sagt, historiens och svenska folkets dom kommer inom en nära framtid att bli mycket hård om journalistkårens agerande.

Avpixlat behövs verkligen i denna surrealistiska censur.
Senast redigerad av Torontor 2011-11-11 kl. 17:08.
Citera
2011-11-11, 17:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Det är också en myt att murvlarna inte ska granska invandring och flyktingpolitik.
Det är bara att använda googles nyhetssök så ser du att du odlar ännu en myt.

Nej, det är inte en myt. Du kan ju försöka ge mig ett enda exempel på kritisk granskning i ledande media där utgångspunkten inte är "synd om flyktingarna" eller "att mångkultur och stor invandring är bra och lönsamt".

Men journalister har ju å andra sidan aldrig varit starka på vare sig analys, statistik eller logik. Det kanske är där skon klämmer?
Citera
2011-11-11, 17:23
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Frågan är varför Sverige måste avvika från resten av världens demokratiska länder och censurera exempelvis polissignalement eller nyheter från utlandet som nämner invandring som orsak till samhällsproblem? Hänger det exempelvis ihop med att lilla Sverige tar emot 25% av alla somalier som kommer till OECD länder? Eller att Sverige som enda i-land gör immigrationspolitiken lösare medan övriga världen stramar åt?

Som sagt, historiens och svenska folkets dom kommer inom en nära framtid att bli mycket hård om journalistkårens agerande.

Avpixlat behövs verkligen i denna surrealistiska censur.
Avpixlat har blivit mycket bättre sedan starten. Jag har återvänt.
Citera
2011-11-11, 17:35
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Avpixlat är en anonym blogg som inte har nåt med media att göra. Bara för att dom kommenterar nyheter ur ett invandrarperspektiv så blir det inte nåt som kan kallas media.

Definitionen för media, eller rättare sagt massmedia, är att någon via en teknik som t.ex. tidningar, tv eller för den delen internet, sänder information etc till en större grupp mottagare. Något krav på ansvarig utgivare etc finns inte i definitionen.
Citera
2011-11-11, 17:44
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Hade du något du ville diskutera eller hade ditt inlägg mest någon terapeutisk funktion?
Du är en arrogant och uppblåst skitstövel. Om du är en representant för kvällstidningarna så förstår jag varför upplagorna rasar. Hej då!
Citera
2011-11-11, 17:53
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:

Så låter det från en slaskmediatyp, när argumenten tryter. Håller med Bengrot, du är en sällsynt repellerande buffel, och din raljanta översittarstil är sannolikt en inövad försvarsraljans, när du känner dig trängd. Vilket du är väldigt ofta numera.
Citera
2011-11-11, 17:59
Medlem
[quote=Navelfluff]
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

QUOTE]

Du kan väl länka till ett citat där jag påstår detta.
Annars får vi lägga det till raden av lögner/missförstånd/okunskap/idioti från din sida.

Svagt. Både du och jag vet att det är precis så krimreporter skrivit, att det kan vara straffbart att utmåla någon som "klandervärd", även om han faktiskt är det.

Vad specifikt DU har gjort är att skrika RASIST när jag tyckte att Aftonbladet m fl skulle publicera bilder polisen tillhandahållit på efterlysta våldtäktsmän, även då dessa "råkade" vara afrikaner.

En journalist som inte tycker att FOTOGRAFIER på efterlysta våldtäktsmän förtjänar att publiceras, vad ska man säga om det?

Som sagt, det enda den här diskussionen visar är vilken dumdryg pajas du är, vilket är nog så informativt för en utomstående betraktare och kanske även yngre, formbara journalister som läser detta. De måste ju inse att en sådan insnöad fossil som du inte har framtiden för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in