[quote=Navelfluff]
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
De påstår sig arbeta efter ETISKA REGLER, regler som säger att det är en form av kränkning att utpeka någon som brottslig, även om den är skyldig. Därför är det viktigt att dölja brottslingars identitet, med pixling t ex.
QUOTE]
Du kan väl länka till ett citat där jag påstår detta.
Annars får vi lägga det till raden av lögner/missförstånd/okunskap/idioti från din sida.
Svagt. Både du och jag vet att det är precis så krimreporter skrivit, att det kan vara straffbart att utmåla någon som "klandervärd", även om han faktiskt är det.
Vad specifikt DU har gjort är att skrika RASIST när jag tyckte att Aftonbladet m fl skulle publicera bilder polisen tillhandahållit på efterlysta våldtäktsmän, även då dessa "råkade" vara afrikaner.
En journalist som inte tycker att FOTOGRAFIER på efterlysta våldtäktsmän förtjänar att publiceras, vad ska man säga om det?
Som sagt, det enda den här diskussionen visar är vilken dumdryg pajas du är, vilket är nog så informativt för en utomstående betraktare och kanske även yngre, formbara journalister som läser detta. De måste ju inse att en sådan insnöad fossil som du inte har framtiden för sig.