Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag lockar gärna folk till Avpixlat. Jag tycker nämligen det är viktigt att visa att en pajasblogg med tvivelaktig agenda har kopplingar rakt in i riksdagen. Jag tycker det är skrämmande och uppmanar självklart folk till debatt om det.
Att ha många besökarer betyder inte att det är många anhängare. Men det hoppas jag att du förstår.
Du kan jämföra det med din inställning till Trollhättan. Du tvekar inte att skriva inlägg efter inlägg om stan.
Jag tror du drar fel slutsatser. Besökare till AP är (förutom dom som hamnar där slumpvis):
a) redan övertygade, insiktsfulla kritiker av censurklimatet hos slaskmedia
b) redan avståndstagare (som du, krim, och naveln)
c) besökare som blivit uppmärksammade på ett medialt alternativ....
...
c_1) och blir positivt belåtna att sajten talar klarspråk, och blir reguljära återbesökare och kommentatorer;
eller...
c_2) blir skitnödigt irriterade, pga icke-önskvärd kritik av Pk-bilden av Sverige (dina fränder). Som ändå återvänder ideligen till sajten, och bidrar till dennas besökssuccé. Paradoxalt att gammelmedias supportrar gynnar sin motståndare, som dom helst vill se nedsläckt (nb. krim's illegalitetskampanj)
Ang Trollhättan, du står för OT-invitationen. Jag står för min åsikt, även om den för många framstår som extrem. Jag hävdade mina åsikter, inledningsvis närmast ensam här på Fb, men å sistone har stöd poppat upp. Det krävs att någon tar bladet från munnen, för att locka fram det osagda och 'de tystas' åsikter, i locket-på-landet, som bekant. Och jag förklarar mina bevekelsegrunder, som du vet. Jag bemöter motsatta uppfattningar, i den mån dom förekommer (numera alltmer sällan, folk verkar ha insett vilken sk*thåla staden de facto är). Ställ dig på torget i Uddevalla, t ex, och skrik "jag älskar Trollhättan", då får du ha bra cover-up för att undvika en rejäl snyting. I lindrigaste fall.