Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Läs gärna din egen länk, så framgår det att hennes förra ansvariga utgivare stod på hennes sida och inte alls verkade överrens med ägaren som sparkade henne, vilket är tämligen ovanligt.
http://www.resume.se/nyheter/tidskrifter/2009/12/08/bloggande-chefredaktor-fic/

Ja, fast jag vet inte vad vem som sparkade henne har med saken att göra riktigt. Det kan vara sant som hon skriver, allt jag säger är att det känns aningen dodgy att två gånger inom loppet av två år gå ut med att man fått sparken för "sina åsikter", och såvitt jag förstår är det åsikter inom helt olika ämnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Om du tror att journalisten har blivit sparkad för att hon inte var "skön", och inte för sina islamkritiska blogginlägg, så tror jag inte att du riktigt har hängt med i hur svensk media fungerar idag.

Har hon överhuvudtaget skrivit några islamkritiska blogginlägg? Länk?
Citera
2011-11-13, 14:12
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Ja, fast jag vet inte vad vem som sparkade henne har med saken att göra riktigt. Det kan vara sant som hon skriver, allt jag säger är att det känns aningen dodgy att två gånger inom loppet av två år gå ut med att man fått sparken för "sina åsikter", och såvitt jag förstår är det åsikter inom helt olika ämnen.

Det finns tråd om Ingrid Carlqvist.

https://www.flashback.org/t1712004
Citera
2011-11-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse

Enligt hennes kommentar till uppsägningen:

Citat:
Jag har själv, ännu en gång, fått erfara hur totalt förbjudet det är att kritisera islamiseringen som följer i spåren av multikulturalismen. Efter en enda krönika i Barometern (som de för övrigt tyckte var jättebra) fick jag sparken. Vad var problemet? Jo, att jag på andra ställen skriver och varnar för de problem som vårt samhälle står inför.

Citat:
Här ska vi fortfarande låtsas som om det är vanliga Malmöbor som kör förbi synagogan och skriker ”Judejävel” åt rabbinen. Vi som bor här vet att hatet mot judarna kommer ifrån den muslimska befolkningen, men för övriga Sverige måste vi Malmöbor framstå som nazister med stövlarna putsade i garderoben.
http://inteutanminasoner.wordpress.com/2011/11/11/vikten-av-att-lyssna-till-sin-motstandare/

Blogginlägget är gjort efter uppsägningen, men kommer inte in på bloggen för att se äldre inlägg. Men hon hänvisar även till "andra ställen" där hon varit kritisk, jag tror att hon exempelvis hållit föreläsningar etc.
Citera
2011-11-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Ingrid Karlqvist har väl kvar sin yttrandefrihet. Det här handlar väl mer om anställningsskydd. Det är inte bra för journalistiken när journalister sägs upp. Varken från Barometern eller från Aftonbladet.
Aftonbladet hade en bloggare som skrev något olämpligt mot sd. Bloggen stoppades. Det är ansvarig utgivares privilegium och ansvar själv ta ställning till vad som ska stå i tidningen.

Det finns fler exempel på bloggare/krönikörer som inte fått sina åsikter i tryck. Det finns massor av exempel på enskilda journalister som inte fått in artiklar eller fått dem förändrade innan de trycks.

På många redaktioner är det inte OK att skriva åsikter på en privat blogg och samtidigt ha en anställning som handlar om att vara reporter. De två rollerna kan hamna i konflikt med varandra. Vad ska läsarna tro.

Att välja krönikörer handlar väl mest om vilka krönikor som går hem hos läsarna, eftersom det ofta är olika läsare så behövs det olika krönikörer.

Men att en krönikör byts ut mot någon annan lär knappast leda till upprop om yttrandefrihet. Det sker ständigt. Tom jag har fått artiklar ställda och fått krönikor stoppade. Det händer oss alla

Exemplet du drar upp visar ju på skevheten i Sverige: en uttrycker försiktig kritik mot en pågående process av att islam flyttar fram sina positioner i Sverige. Får sparken.

Den andra skriker ut "Dö, Jimmie Åkesson!". Får inte sparken.

Tänk dig det motsatta samhället, ett där en invandringsvän får sparken för en positiv kommentar om islam medan en annan får behålla jobbet efter att ha utbrutit att han önskade livet ur Annie Lööf, t ex.

Att ni murvlar inte KAN se utanför er lilla interna septiktank är bedrövligt.
Citera
2011-11-13, 14:57
Medlem
Surfade för övrigt in på AP idag och måste säga att det ser mycket bättre ut än i början. Mycket bra insändare om vår förfelade "solidaritet" som ni på PK-sidan borde läsa, med en illustrativ grafik dessutom. Mer av sådan eftertänksam opinionsbildning!

Bara för att ta en rövare och lura sig själv att vi har att göra med tänkande, resonliga individer här: vad säger naveln, krim, king om att spendera svenska skattebetalares pengar såhär: hellre ta emot ett "barn" (enligt norska undersökningar ljuger de allra flesta om sin ålder) i Sverige istället för tusentals barn på plats? Hur motiverar ni de prioriteringarna? Förstår ni inte att det är äventyrarna, lycksökarna, de kapabla unga männen som tar sig hit, inte de som verkligen är utfattiga, hjälplösa?
Citera
2011-11-13, 16:29
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag lockar gärna folk till Avpixlat. Jag tycker nämligen det är viktigt att visa att en pajasblogg med tvivelaktig agenda har kopplingar rakt in i riksdagen. Jag tycker det är skrämmande och uppmanar självklart folk till debatt om det.

Att ha många besökarer betyder inte att det är många anhängare. Men det hoppas jag att du förstår.

Du kan jämföra det med din inställning till Trollhättan. Du tvekar inte att skriva inlägg efter inlägg om stan.

Jag tror du drar fel slutsatser. Besökare till AP är (förutom dom som hamnar där slumpvis):
a) redan övertygade, insiktsfulla kritiker av censurklimatet hos slaskmedia
b) redan avståndstagare (som du, krim, och naveln)
c) besökare som blivit uppmärksammade på ett medialt alternativ....
...
c_1) och blir positivt belåtna att sajten talar klarspråk, och blir reguljära återbesökare och kommentatorer;
eller...
c_2) blir skitnödigt irriterade, pga icke-önskvärd kritik av Pk-bilden av Sverige (dina fränder). Som ändå återvänder ideligen till sajten, och bidrar till dennas besökssuccé. Paradoxalt att gammelmedias supportrar gynnar sin motståndare, som dom helst vill se nedsläckt (nb. krim's illegalitetskampanj)

Ang Trollhättan, du står för OT-invitationen. Jag står för min åsikt, även om den för många framstår som extrem. Jag hävdade mina åsikter, inledningsvis närmast ensam här på Fb, men å sistone har stöd poppat upp. Det krävs att någon tar bladet från munnen, för att locka fram det osagda och 'de tystas' åsikter, i locket-på-landet, som bekant. Och jag förklarar mina bevekelsegrunder, som du vet. Jag bemöter motsatta uppfattningar, i den mån dom förekommer (numera alltmer sällan, folk verkar ha insett vilken sk*thåla staden de facto är). Ställ dig på torget i Uddevalla, t ex, och skrik "jag älskar Trollhättan", då får du ha bra cover-up för att undvika en rejäl snyting. I lindrigaste fall.
Citera
2011-11-13, 16:45
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Som jag har skrivit förut. Jag välkommnar en seriös sida som tar upp nyheter på ett annorlunda sätt. Avpixlat är alldeles för oseriösa för att vara den sidan.
Jag vill ha ett seriöst alternativ till den etablerade median.

Avpixlat är en jävla pajasblogg.

I en värld full av pajasmedia som också kallas gammelmedia. Det är de som bär huvudansvaret för att det ser ut som det gör. Inga andra.
Citera
2011-11-13, 19:41
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
I en värld full av pajasmedia som också kallas gammelmedia. Det är de som bär huvudansvaret för att det ser ut som det gör. Inga andra.
Aha... Så det är gammelmedia som har tvingat Avpixlat att hålla en låg nivå. Ok, då vet vi...

Avpixlat är fortfarande en pajasblogg. Även om gammelmedia håller en låg nivå.
Citera
2011-11-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Jag tror du drar fel slutsatser. Besökare till AP är (förutom dom som hamnar där slumpvis):
a) redan övertygade, insiktsfulla kritiker av censurklimatet hos slaskmedia
b) redan avståndstagare (som du, krim, och naveln)
c) besökare som blivit uppmärksammade på ett medialt alternativ....
...
c_1) och blir positivt belåtna att sajten talar klarspråk, och blir reguljära återbesökare och kommentatorer;
eller...
c_2) blir skitnödigt irriterade, pga icke-önskvärd kritik av Pk-bilden av Sverige (dina fränder). Som ändå återvänder ideligen till sajten, och bidrar till dennas besökssuccé. Paradoxalt att gammelmedias supportrar gynnar sin motståndare, som dom helst vill se nedsläckt (nb. krim's illegalitetskampanj)

Ang Trollhättan, du står för OT-invitationen. Jag står för min åsikt, även om den för många framstår som extrem. Jag hävdade mina åsikter, inledningsvis närmast ensam här på Fb, men å sistone har stöd poppat upp. Det krävs att någon tar bladet från munnen, för att locka fram det osagda och 'de tystas' åsikter, i locket-på-landet, som bekant. Och jag förklarar mina bevekelsegrunder, som du vet. Jag bemöter motsatta uppfattningar, i den mån dom förekommer (numera alltmer sällan, folk verkar ha insett vilken sk*thåla staden de facto är). Ställ dig på torget i Uddevalla, t ex, och skrik "jag älskar Trollhättan", då får du ha bra cover-up för att undvika en rejäl snyting. I lindrigaste fall.

Jag tycker i och för sig att bloggen avpxlat kan finnas kvar. Men jag tycker att bloggen ska försöka följa svensk lag, särskilt om den nu tycker att det är fel med brottslighet.
ungefär som jag tycker om sd-riksdagsmannen ekeroth.
vill han bekämpa brottslighet borde han inte ställa upp bakom avpxlat
Citera
2011-11-13, 21:15
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Som jag har skrivit förut. Jag välkommnar en seriös sida som tar upp nyheter på ett annorlunda sätt. Avpixlat är alldeles för oseriösa för att vara den sidan.
Jag vill ha ett seriöst alternativ till den etablerade median.

Avpixlat är en jävla pajasblogg.

Håller helt med.

Man vill ha ett seriöst alternativ inte en lika hjärntvättad site som alla andra.
Var finns objektiviteten?
Citera
2011-11-13, 21:33
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Aha... Så det är gammelmedia som har tvingat Avpixlat att hålla en låg nivå. Ok, då vet vi...

Avpixlat är fortfarande en pajasblogg. Även om gammelmedia håller en låg nivå.

Indirekt är det ju så. Som man sår får man skörda, som man bäddar får man ligga. Håller man på och ljuger, mörkar dagarna i ända, så visst får man räkna med att få igen med samma mynt. Har inte livet lärt dig det?
Citera
2011-11-13, 21:44
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Indirekt är det ju så. Som man sår får man skörda, som man bäddar får man ligga. Håller man på och ljuger, mörkar dagarna i ända, så visst får man räkna med att få igen med samma mynt. Har inte livet lärt dig det?
Det där kan vara det absolut dummaste inlägget i den här tråden. Och då är det en hel del kandidater.

Har bortförklaringarna tagit slut?

Kvällens största garv tackar vi för!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in