2011-11-20, 17:52
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Det behöver du inte,detta klarar PK-media galant.
Men hur skall du få reda på invandringsrelaterade problem i samhället då?
Gör dig inte trögare än du är.........
Jag personligen är inte särskilt intresserad av vem som begår brott om det inte är politiska eller religiösa brott. Jag har inget behov av att se hur dom ser ut.

Det finns problem. Oftast är det integrationsproblem. Avpixlats agenda är att så många gånger som möjligt skriva att dom tycker att muslimer är dumma. Propagandan är solklar. Antingen köper du propagandan och dom har lyckats, eller så ser du vinklingen.

Men hur var det nu då, läser du EXPO och Proletären också?
Citera
2011-11-20, 18:04
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag personligen är inte särskilt intresserad av vem som begår brott om det inte är politiska eller religiösa brott. Jag har inget behov av att se hur dom ser ut.

Det finns problem. Oftast är det integrationsproblem. Avpixlats agenda är att så många gånger som möjligt skriva att dom tycker att muslimer är dumma. Propagandan är solklar. Antingen köper du propagandan och dom har lyckats, eller så ser du vinklingen.

Du vill inte veta hela sanningen om vissa saker,bra då vet jag att du väljer att blunda för vissa saker.

De vänsterblaskor du nämner läser jag inte,men de får sprida sin kommunistpropaganda för mig utan att jag blir gnällig och konspiratorisk.
De flesta vet redan vad de vill och de har inte några samhällsviktiga nyheter och komma med,vi vet redan att pengarna är felaktigt fördelade i samhället.
Jag är inte i några kommunistled och svammlar om att de är vinklade heller,men känner jag att de skulle tillföra något vitalt gentemot PK-media så läser jag dessa garanterat.
Citera
2011-11-20, 18:13
Medlem
Citat:

Islam är en ond religion, tack vare sidor som avpixlat.info så kan vanliga personer lätt få fakta om sanningen.

Annars kommer bara en PKist och säger, islam är en bra och fredlig religion och då ska alla tro på det, annars är man rasist..
Senast redigerad av ppppnordquist 2011-11-20 kl. 18:23.
Citera
2011-11-20, 18:26
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:

Kul för dig, men tyvärr måste jag berätta att jag är det.. jag har ett intresse av att se personerna bakom vissa löpsedlar som gammelmedia förnekar mig.
Att jag vill detta kommer av "fri vilja", du har säkert hört det begreppet om du tänker efter.
Jag förstår att det inte passar i dina tankebanor men sålänge vi lever i en demokrati så är det bara för dig att gilla läget, även om jag förstår att du ogillar det fria ordet.

I dagsläget så är det bara AP som levererar ocensurerat, det är inte svårare än så.
Citera
2011-11-20, 18:35
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Kul för dig, men tyvärr måste jag berätta att jag är det.. jag har ett intresse av att se personerna bakom vissa löpsedlar som gammelmedia förnekar mig.
Att jag vill detta kommer av "fri vilja", du har säkert hört det begreppet om du tänker efter.
Jag förstår att det inte passar i dina tankebanor men sålänge vi lever i en demokrati så är det bara för dig att gilla läget, även om jag förstår att du ogillar det fria ordet.

I dagsläget så är det bara AP som levererar ocensurerat, det är inte svårare än så.
Jag är väldigt mycket för det fria ordet. Och jag har aldrig sagt att Avpixlat ska tystas eller förbjudas. Men man ska ta sidan för vad den är. En kraftigt politiskt färgar propagandablogg.

Det är också tack vare det fria ordet som jag kan sitta här och påpeka för er som inte klarar av att se verkligheten att ni sväljer propagandan med hull och hår utan den minsta antydan till kritiskt tänkande.
Citera
2011-11-20, 19:05
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Jag är väldigt mycket för det fria ordet. Och jag har aldrig sagt att Avpixlat ska tystas eller förbjudas. Men man ska ta sidan för vad den är. En kraftigt politiskt färgar propagandablogg.

Det är också tack vare det fria ordet som jag kan sitta här och påpeka för er som inte klarar av att se verkligheten att ni sväljer propagandan med hull och hår utan den minsta antydan till kritiskt tänkande.
Du är bara patetisk med dina argument,"sväljer med hull och hår" är det ingen som gör mer än mängden av boskapet som bara läser AB och dylikt.
Det fria ordet och din verklighet stämmer inte med andras fria ord och verklighet,acceptera....
Brukar du skita i grundproblematik ofta?
Fortsätt blunda du,du kan väl blunda för AP likväl.Det kan väl inte vara så svårt för en sådan som dig?
Sluta gnäll om "propagandablogg" här,försök dessutom förstå att många anser att det saknas vitala detaljer i PK-media.
Citera
2011-11-20, 19:11
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Du är bara patetisk med dina argument,"sväljer med hull och hår" är det ingen som gör mer än mängden av boskapet som bara läser AB och dylikt.
Det fria ordet och din verklighet stämmer inte med andras fria ord och verklighet,acceptera....
Brukar du skita i grundproblematik ofta?
Fortsätt blunda du,du kan väl blunda för AP likväl.Det kan väl inte vara så svårt för en sådan som dig?
Sluta gnäll om "propagandablogg" här,försök dessutom förstå att många anser att det saknas vitala detaljer i PK-media.
Ja, du har uppenbarligen svalt propagandan med hull och hår. Jag märker att det gör ont när verkligheten gör sej påmind, men du måste öppna ögonen för att förstå.

Jag skulle inte nämna ordet propaganda om det inte fanns behov av att tala om det för er som har hjärntvättats av propagandan.

Du borde verkligen försöka att vara lite kritisk. Det räcker med ack så lite för att förstå. Men du vill inte. Du vill så gärna att Avpixlat ska vara neutralt och visa sanningen. Men bara du slappnar av en minut eller två så kommer du att förstå att så inte är fallet.

Men, jag tror att jag inte kan avprogramera dej och dom andra 10 st som sitter med hård pojksnopp så fort Avpixlat kommer på tal.
Citera
2011-11-20, 19:33
Medlem
Golge.Jacobssons avatar
Ganska talande att en simpel blogg som AP redan blivit sveriges 115:e mest välbesökta sajt. Större än tex nyheter24 som storsatsar på marknadsföring med miljardärer i ryggen. Jag kan inte förstå varför inte marknadskrafterna fångar upp detta skriande behov av ovinklade nyheter. Jag säger inte att AP är ovinklat, men AP är utan tvekan en motvikt till övrig vänstervinklad media. Om verkligheten speglades objektivt i övrig media så hade AP inte funnits. http://www.alexa.com/topsites/countries;4/SE
Citera
2011-11-20, 19:41
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ja, du har uppenbarligen svalt propagandan med hull och hår. Jag märker att det gör ont när verkligheten gör sej påmind, men du måste öppna ögonen för att förstå.

Jag skulle inte nämna ordet propaganda om det inte fanns behov av att tala om det för er som har hjärntvättats av propagandan.

Du borde verkligen försöka att vara lite kritisk. Det räcker med ack så lite för att förstå. Men du vill inte. Du vill så gärna att Avpixlat ska vara neutralt och visa sanningen. Men bara du slappnar av en minut eller två så kommer du att förstå att så inte är fallet.

Men, jag tror att jag inte kan avprogramera dej och dom andra 10 st som sitter med hård pojksnopp så fort Avpixlat kommer på tal.
Ha ha,jag vet att AP inte är neutrala saftskalle.
Jag granskar all info kritiskt,har alltid gjort.
"visa sanningen"?Vad är osanning på AP?
Jag är 40+,ganska ungdomlig iofs.
Du är för banal.
Citera
2011-11-20, 19:50
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:

Du misstar dig grovt, det kommer du bli varse senast 2014.

OnT:
Avpixlat har verkligen höjt kvalité och framför allt hastighet, nya artiklar publiceras i ett allt snabbare tempo, hoppas att de kan hålla den farten även om det påverkar min arbetsdag negativt
Citera
2011-11-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golge.Jacobsson
Ganska talande att en simpel blogg som AP redan blivit sveriges 115:e mest välbesökta sajt. Större än tex nyheter24 som storsatsar på marknadsföring med miljardärer i ryggen. Jag kan inte förstå varför inte marknadskrafterna fångar upp detta skriande behov av ovinklade nyheter. Jag säger inte att AP är ovinklat, men AP är utan tvekan en motvikt till övrig vänstervinklad media. Om verkligheten speglades objektivt i övrig media så hade AP inte funnits. http://www.alexa.com/topsites/countries;4/SE

Marknaden SKRIKER efter en nyhetsförmedlare som har en agenda på tvärs med den etablerade i Sverige. Det är ett unikt tillfälle som någon kommer att gripa, förr eller senare. Kommer avpixlat bli den aktören, eller finns det någon finansiär som vill bli en ny pressmagnat, nästan gratis?

Drudgereport, som jag tjatat om i den här tråden utan att någon bevärdigat mig med en respons är ett parallellfall från USA. Det var en otroligt liten blogg/länksamling som med uselt gränssnitt och inga resurser har etablerat sig som en större nyhetsförmedlare än alla utom de allra största aktörerna som NYT. Någon har blivit väldigt rik på drudge (Matt Drudge själv antagligen) och väldigt mäktig. En sajt som drudge sätter agendan, de gamla drakarna vill inget hellre än få trafik till sina artiklar därfrån.

Hur gick det till då? Jo, på precis samma sätt som det i Sverige finns en folklig misstro mot Stockholmspressen så fanns det i USA en illvilja mot "liberal elite media", alltså vänsteragendan, PK-agendan, det urbana, globala. Foxnews cashade in på TV sidan och skapade ett högervridet alternativ och drudgereport blev ett fenomen på nätet. Allt de gör, i stort sett, är att välja och vraka vilka artiklar de ska länka till. De är alltså ingen "riktig" nyhetsproducent utan låter de etablerade göra jobbet. Däremot är deras besöksantal och inflytande i allra högsta grad verkliga.

Samma typ av mål är nu vidöppet i Sverige. Någon kommer att stänka in den bollen, men det är fortfarande oklart vem det blir.
Senast redigerad av oyto 2011-11-20 kl. 20:13.
Citera
2011-11-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golge.Jacobsson

Nu får du ju vara lite seriös, avpixlats nyheter är definitivt inte ovinklade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in