Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
De som vistas olagligt i ett land kan givetvis inte kräva att få sitt uppehälle betalt. Det trodde jag att vi var överens om.
Det vore ju som att idiotförklara alla som går till jobbet varje morgon för att ARBETA till sitt uppehälle.
Jag vidhåller fortfarande att ingen i Sverige behöver begå brott för att överleva.
Innerst inne håller du nog med mig.
Det här med personer som vistas illegalt i landet var inget bra exempel.
En förutsättning för att få en utbetalningsavi varje månad är att man åtminstone har en laglig rätt att befinna sig i Sverige.
NEJ! Innerst inne håller jag inte med dig. Innerst inne känner jag ett starkt hat mot dig och ditt indoktrinerade tankesätt.
Varför tror du att PI och AP på något sätt skiljer sig från traditionell media?
Deras nyheter är precis som etablerade nyhetskanalers starkt politiskt vinklade, egentligen ingen skillnad alls mot s.k PK - nyhetssidor.
Vakna!
Jag påstår fortfarande att det finns personer i Sverige som behöver begå brott för att överleva.
Det finns exempelvis yrkeskriminella, som lyder order, som behöver utföra sina order för att inte bli bortplockade -
alltså för att överleva. Ännu ett exempel på människor som behöver begå brott för att överleva. Alltså, två påståenden som ratificerar ditt ynka.