Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Är man här illegalt är det för att de fått avslag på asylansökan och således inte behöver asyl och sedan inte infann sig när de skulle avlägsnas. Finns ingen anledning att tycka synd om dessa personer.

Sedan finns det förstås en massa professionella låtsastiggare från andra länder som alltmer skräpar ner gatorna och som lurar godtrogna svenskar med att de behöver hjälp.

Alla som är Sverige legalt har rätt till socialbidrag om man inte klarar sin försörjning så ingen behöver svälta eller begå brott för att överleva.

Den dummaste är den otroliga svenska naiviteten. Denna är dock till stor skapad av svenska massmediers desinformation och censur. Varför alternativa kanaler som Avpixlat behövs.

Spersson påstod att:
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Det finns ingen i Sverige som behöver begå brott för att överleva. Det kan du skriva upp.

Jag påstår att det inte stämmer. Vad är det du inte förstår?
Frågan gällde inte huruvida det är synd om någon eller inte.
Citera
2011-11-05, 23:24
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaKKaDswe
Spersson påstod att:

Jag påstår att det inte stämmer. Vad är det du inte förstår?
Frågan gällde inte huruvida det är synd om någon eller inte.
Även de som är här illegalt ("papperslösa" på Orwellianskt nyspråk så populärt i våra medier) har valt detta frivilligt så även om de stannar för att begå brott så är detta ett val. Inte ett tvång.
Senast redigerad av Torontor 2011-11-05 kl. 23:28.
Citera
2011-11-05, 23:49
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Sådana som vistas här illegalt och/eller inte har rätt till någon ersättning, behöver de inte begå brott för att överleva?
Det var det dummaste jag hört idag att "ingen i Sverige behöver begå brott för att överleva".

De som vistas olagligt i ett land kan givetvis inte kräva att få sitt uppehälle betalt. Det trodde jag att vi var överens om.
Det vore ju som att idiotförklara alla som går till jobbet varje morgon för att ARBETA till sitt uppehälle.

Jag vidhåller fortfarande att ingen i Sverige behöver begå brott för att överleva.
Innerst inne håller du nog med mig.
Det här med personer som vistas illegalt i landet var inget bra exempel.
En förutsättning för att få en utbetalningsavi varje månad är att man åtminstone har en laglig rätt att befinna sig i Sverige.
Citera
2011-11-06, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Application
Vågligt att lägga ner det starka varumärket PI (Politiskt Inkorrekt). Det har dock visat sig att Avpixlat har fortsatt hålla lågan levande på ett utmärkt vis. De kommer att ha en viktig inverkan för oss svenskar som vill veta MER om alla de tragiska händelser som dagligen sker i vårt land.

Språket och ordvalet på Avpixlat är 10 klasser lägre än PI. Tyvärr. Avpixlat sänker sig själv.
Citera
2011-11-06, 01:37
Medlem
AnonymousSmurfs avatar
Herregud, vem kom på tanken att ha en starkt röd onödig flik i högra kanten av sidan? Blicken dras starkt mot denna vilket gör det fruktansvärt svårt att läsa. Om vi levde i en värld med bara designers så skulle någon avrättats för detta .
Citera
2011-11-06, 01:43
Medlem
Applications avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Språket och ordvalet på Avpixlat är 10 klasser lägre än PI. Tyvärr. Avpixlat sänker sig själv.
What do you care about? Kulturmarxist, kryp tillbaka under din sten eller din grav (EXPO).
Citera
2011-11-06, 01:50
Medlem
Applications avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousSmurf
Herregud, vem kom på tanken att ha en starkt röd onödig flik i högra kanten av sidan? Blicken dras starkt mot denna vilket gör det fruktansvärt svårt att läsa. Om vi levde i en värld med bara designers så skulle någon avrättats för detta .
Du måste ha problem med att surfa på nätet överlag. Sök hjälp!
PS, prova att trycka på fliken.
Citera
2011-11-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Även de som är här illegalt ("papperslösa" på Orwellianskt nyspråk så populärt i våra medier) har valt detta frivilligt så även om de stannar för att begå brott så är detta ett val. Inte ett tvång.

Frågan gällde om dessa behöver begå brott i Sverige för att överleva.
Jag påstår att de gör det, vad är det du inte fattar?
Tror du att det enda f.ö gäller papperslösa?
Citera
2011-11-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
De som vistas olagligt i ett land kan givetvis inte kräva att få sitt uppehälle betalt. Det trodde jag att vi var överens om.
Det vore ju som att idiotförklara alla som går till jobbet varje morgon för att ARBETA till sitt uppehälle.

Jag vidhåller fortfarande att ingen i Sverige behöver begå brott för att överleva.
Innerst inne håller du nog med mig.
Det här med personer som vistas illegalt i landet var inget bra exempel.
En förutsättning för att få en utbetalningsavi varje månad är att man åtminstone har en laglig rätt att befinna sig i Sverige.

NEJ! Innerst inne håller jag inte med dig. Innerst inne känner jag ett starkt hat mot dig och ditt indoktrinerade tankesätt.

Varför tror du att PI och AP på något sätt skiljer sig från traditionell media?
Deras nyheter är precis som etablerade nyhetskanalers starkt politiskt vinklade, egentligen ingen skillnad alls mot s.k PK - nyhetssidor.
Vakna!

Jag påstår fortfarande att det finns personer i Sverige som behöver begå brott för att överleva.
Det finns exempelvis yrkeskriminella, som lyder order, som behöver utföra sina order för att inte bli bortplockade - alltså för att överleva. Ännu ett exempel på människor som behöver begå brott för att överleva. Alltså, två påståenden som ratificerar ditt ynka.
Citera
2011-11-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousSmurf

Om du klickar på den så får du statistik och IP - adresser till de som besöker din sida.
Citera
2011-11-06, 13:08
Medlem
Citat:

Varför tror du att PI och AP på något sätt skiljer sig från traditionell media?
Deras nyheter är precis som etablerade nyhetskanalers starkt politiskt vinklade, egentligen ingen skillnad alls mot s.k PK - nyhetssidor.
Vakna!

Nja, AP påstår inte på något sätt att de är partipolitiskt obundna" som ex EXPO blåljuger om. Ej heller påstår AP att de har en liberal, sosse eller moderat ledarsida för att istället systematiskt köra en kulturmarxistisk PK-innerstadsagenda. - AP är ärligast.
Citera
2011-11-06, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Nja, AP påstår inte på något sätt att de är partipolitiskt obundna" som ex EXPO blåljuger om. Ej heller påstår AP att de har en liberal, sosse eller moderat ledarsida för att istället systematiskt köra en kulturmarxistisk PK-innerstadsagenda. - AP är ärligast.

Det är alltså en partipolitiskt bunden journalistik som förs. Nu när de dessutom kan anses vara etablerade så är de därmed en del av medie - drevet i Sverige. Att agendan är annorlunda än traditionell, etablerad media förändrar ingenting. AB har väl aldrig påstått att de är politiskt obundna? Står ju på förstasidan att det är en socialdemokratisk tidning från starten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in