Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love/Hate
Vad menar du med det som är fetmarkerat i den översta citeringen då?
Man kan inte stå för sanning om man censurerar och kritiserar allt. Typiskt sekt-beteende
Citat:
Om det du påstår är sant eller ej vet jag inte men det är ju precis samma beteende som "alla" andra nyhetssidor också håller på med?
När har andra sidor gjort detta?
Citera
2011-10-25, 17:06
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Vad menar du med det som är fetmarkerat i den översta citeringen då?
Det där är ju mer en fråga av filosofisk art. Vad är sanning? Hur benämner man sanning?

Sanningen kan ha olika sidor. Om en tidning skriver "Ett mord har begåtts" när det har varit ett mord, är det sanning då?

Om en annan skriver "Ett mord har begåtts av en invandrare", om ett mord har begåtts av en invandrare, är det en sanning då?

Ja, båda är ett sätt att beskriva sanning. Smårassar som hänger på FB tycker att exempel 2 är mer sanning än exempel 1. Dom är dessutom beredda att ge sitt liv för att påstå att exempel 1 är en lögn. Men att påstå att exempel 1 är en lögn är en förbannad lögn.
Citera
2011-10-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colonel.Gaddafi
Man kan inte stå för sanning om man censurerar och kritiserar allt. Typiskt sekt-beteende

När har andra sidor gjort detta?
Med andra ord så existerar det ingen sanning i nyhetsrapporteringen i Sverige?

Jadu, när har de gjort det...
Citera
2011-10-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det där är ju mer en fråga av filosofisk art. Vad är sanning? Hur benämner man sanning?

Sanningen kan ha olika sidor. Om en tidning skriver "Ett mord har begåtts" när det har varit ett mord, är det sanning då?

Om en annan skriver "Ett mord har begåtts av en invandrare", om ett mord har begåtts av en invandrare, är det en sanning då?

Ja, båda är ett sätt att beskriva sanning. Smårassar som hänger på FB tycker att exempel 2 är mer sanning än exempel 1. Dom är dessutom beredda att ge sitt liv för att påstå att exempel 1 är en lögn. Men att påstå att exempel 1 är en lögn är en förbannad lögn.
Det är precis som du skriver två olika sätt att beskriva sanning, den ena är dock mer detaljerad än den andra. Rätt eller fel, ja är sanningen det vitala så är ju givetvis exempel nummer två den mest sanningsenliga versionen, det innebär dock inte att exempel 1 är en lögn för det.
Citera
2011-10-25, 17:13
Medlem
Citat:
Med andra ord så existerar det ingen sanning i nyhetsrapporteringen i Sverige?

Jadu, när har de gjort det...
Troligtvis inte. Media vill sälja, inte säga sanningen trots att dem borde göra det.
Citera
2011-10-25, 17:17
Bannlyst
Är det bara jag som tycker att dom borde byta namn till något mer....politikt och snygga till hemsidan?

Bra att "nya" PI är uppe
Citera
2011-10-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colonel.Gaddafi
Jag sa aldrig att artiklarna var lögn. Däremot har ju dessa människor god tro på allt som kritiserar islam, så jag tror knappast att de har varit mer sanningseniga än andra nyhetssiter. Dessutom är ju den extremt partisk, mer partisk än Aftonbladet eller likande. En nyhetssida som kritiserar alla som inte håller med står inte för sanningen.

Aftonbladet kan kritisera allt inklusive islam. När har PI kritiserat Israel eller judendomen på samma sätt om de kritiserar islam?

Det var precis vad du sa. "Hur kan ni läsa dessa nyheter och påstå att de står för sanningen?"
Antingen är det sanning de skriver eller så¨är det en lögn. Och om du är så säker på att de är det förutsatte jag att du hade något exempel.
Att de koncentrerar sig på islam beror helt enkelt på att det är den klart största invandringsgrupp som har svårast att anpassa sig till vårat samhälle.
Att de inte kritiserar Judendomen beror helt enkelt på att de inte förekommer några problem i Sverige med dom.
Får man inte kritisera Islam? Är Islam problemfritt enligt dig i vårat samhälle?
I stort sett ALLA övriga relioner förekommer det att folk driver och kritiserar. Men man här ingen gå i taket för det. Några synpunkter?
Citera
2011-10-25, 17:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Det är av högsta grad intressant och av allmänintresse att läsaren/mediakonsumenten får den informationen. Särskilt då Sverige har en väldigt extrem invandringspolitik och att dess konsekvenser ständigt förtigs eller skönmålas av gammelmedia för allmänheten.

Både medierna och invandringspolitiken i Sverige är extrema. Det räcker med att jämföra med våra närmaste grannländer så inser man det lätt.
Citera
2011-10-25, 17:26
Bannlyst
Ursäkta mig, jag som inte är insatt, men varför lägger krypto-judarna ner PI och startar den nya sidan med det debila namnet?

Jag hörde på radio att ashkenazi-judarna fortsätter att vara betalningsmottagare för den nya sidan som de var på PI.
Senast redigerad av Kolovraty 2011-10-25 kl. 17:36.
Citera
2011-10-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amadeus4
Det var precis vad du sa. "Hur kan ni läsa dessa nyheter och påstå att de står för sanningen?"
Antingen är det sanning de skriver eller så¨är det en lögn. Och om du är så säker på att de är det förutsatte jag att du hade något exempel.
Att de koncentrerar sig på islam beror helt enkelt på att det är den klart största invandringsgrupp som har svårast att anpassa sig till vårat samhälle.
Att de inte kritiserar Judendomen beror helt enkelt på att de inte förekommer några problem i Sverige med dom.
Får man inte kritisera Islam? Är Islam problemfritt enligt dig i vårat samhälle?
I stort sett ALLA övriga relioner förekommer det att folk driver och kritiserar. Men man här ingen gå i taket för det. Några synpunkter?
Men de kritiserar inte bara islam i Sverige. Andra länders relationer med islam tas ju också upp. Jag är muslim och du har ingen aning om hur det känns för mig varje gång jag läser en artikel. Samtliga anhängare av islam bli dumförklarade eller helt enkelt förolämpade. En gång visades det en somalisk kvinna som skulle handla halalkött. Då hade man lagt till en pratbubbla där det stod: "Djurplågat precis som Allah vill ha det". Vad har denna kvinna någonsin gjort förutom att handla kött? Det är inte ens ett brott.

SD gnäller ständigt att de blir förföljda osv i media. Men är SD och PI/Avpixlat bättre själva?

Edit: Vill du läsa vilka lögner PI har spridit kan du läsa en sida eller två bak.
Senast redigerad av Colonel.Gaddafi 2011-10-25 kl. 17:33.
Citera
2011-10-25, 17:32
Medlem
Citat:

Om en invandrare begår ett mord och jag skriver att en invandrare begått ett mord. Är jag rasist då?
Eller om en blond kortklippt blåögd kille begår ett mord och jag skriver att en blond kortklippt blåögd kille begått ett mord. Är jag rasist då?
Citera
2011-10-25, 17:41
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolovraty
Ursäkta mig, jag som inte är insatt, men varför lägger krypto-judarna ner PI och startar den nya sidan med det debila namnet?

Jag hörde på radio att ashkenazi-judarna fortsätter att vara betalningsmottagare för den nya sidan som de var på PI.

Judar, judar, judar...Foliehatt.

Jag kan hålla med dit att du är oinsatt, som du själv skriver. Det visar du tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in