Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-02, 14:41
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Detta syftar nog åtminstone delvis på Avpixlat:
https://www.flashback.org/sp34850673

Hur detta skulle fungera i praktiken är oklart om man inte vill följa Kinas exempel beträffande internetcensur...

Ja, fast å andra sidan är det lätt att ta sig förbi en sådan censur som den i Kina.

Det finns t o m gratistjänster som fungerar utmärkt, men bättre är att betala ett antal tior i månaden så får man en riktig VPN-koppling.

Finns en bra beskrivning om hur det går till nedan (läs även kommentarerna).

http://kristeribeijing.blogspot.com/2010/10/saknar-du-facebook-i-kina-skaffa-vpn.html
Citera
2012-01-02, 21:48
Medlem
Laserturkens avatar
Jag lade märke till att bland de skillnader som finns mellan gamla Politiskt Inkorrekt och nya Avpixlat är att upphovsmännen bakom den senare verkar mycket mer säkerhetsmedvetna.

Bland annat kan man numera kommunicera med dem via det otroligt säkra (för att inte säga det totalt säkra) PGP-krypteringen.

Följande finns att läsa på deras kontaktsida:
Citat:
Även krypterad mail kan skickas till denna adress via vår PGP-nyckel om man så önskar. Om du inte själv har PGP kan du skaffa mailkonto hos Hushmail / Countermail istället.)

Detta ger ett mer professionellt intryck än hur PI var, både Countermail och Hushmail är väldigt säkra mailtjänster. Countermail är dessutom totalt anonym även om polisen skulle börja rota i avsändare och alltså totalt säker att använda för anonyma tips. Hushmail är dessutom gratis.

Det är bra att AP är säkerhetsmedvetet, det finns en uppsjö med resursstarka intressenter som vill avslöja, skrämma och knäcka AP. Dessa är allt från etablerade massmedia och dess ägare, till Expo och extremvänstern till höga politiker och myndighetspersoner inom bland annat polis- och åklagarväsendet. Att då skydda sig själva och sina tipsare är något väldigt självklart och nödvändigt.
Citera
2012-01-03, 00:09
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Lyckas man ta sig in på topp 50 tro?

Det skulle innebära att man lirar i samma division som Pricerunner, Paypal, Hemnet och Göteborgsposten, med flera.

Mycket starkt.

Är väl ganska lätt att fixa en website-snurra.
Citera
2012-01-03, 08:16
Medlem
Torontors avatar
Nytt rekord i Sverge. Plats 67.

Nytt rekord i Reach.

En (1) plats från att uppnå PIs bästa position som var innan valet då det allmänna politiska intresset är störst.
Senast redigerad av Torontor 2012-01-03 kl. 08:32.
Citera
2012-01-03, 13:23
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Ja, det är härligt att se att fler och fler får upp ögonen!

Just nu 812 besökare klockan 22.54 på Nyårsdagen!

Bara fyra placeringar kvar innan Politiskt Inkorrekts "All Time High" på plats 66 är nått!
Nu är AP på plats 67- Men PI var ju och nosade runt 50 vid valet förra året.
Citera
2012-01-03, 15:15
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Avpixlat skriver att 66 var bästa plats.
http://avpixlat.info/2011/12/31/gott-nytt-ar/
Citera
2012-01-03, 16:52
Medlem
Hela eftermiddagen idag har det legat mellan 1100 och 1300 samtidiga besökare så det lär bli en rejäl förbättring på Alexa när detta redovisas i statistiken.
Citera
2012-01-03, 19:35
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Tycker mig ha märkt att AP har ökat ganska rejält de senaste veckorna. De ligger numera ofta över 1000 online, vilket är ungefär en dubblering jämfört med startveckorna. Det är riktigt bra jobbat.

Man har ju också ett högt publiceringstempo och också en bra spännvidd när det gäller ämnen. Det ser alltså positivt ut och jag tror att AP gör stor nytta för debatten kring massinvandringsfenomenet och för demokratin i stort i Sverige.
Citera
2012-01-03, 19:52
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Avpixlat skriver att 66 var bästa plats.
http://avpixlat.info/2011/12/31/gott-nytt-ar/
Ja men jag tror faktiskt det är fel. De PI hade extremt bra rankijng innan och efter valet.
Citera
2012-01-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ja men jag tror faktiskt det är fel. De PI hade extremt bra rankijng innan och efter valet.

Jag har också ett svagt minne av att jag såg att Politiskt Inkorrekt någon gång låg i överkant mellan 50 och 60, men inte att det var i samband med valet utan efter självmordssprängningen i Stockholm i december 2010 då de hade helt enorma besökssiffror under nästan en vecka som påverkade rankingen, men att de sedan sjönk tillbaka snabbt.
Citera
2012-01-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
En ganska stor sak som avpixlat missat är att Fredrik Reinfeldt får extremt mycket kritik i kommentarsfälten på SvD Brännpunkt sedan igår. Intressant att kommentarerna är öppna trots det.

Borde inte det vara något att ta upp? Att statsministern får hård kritik för en debattartikel och att lyfta fram de bästa läsarkommentarerna.

Nähä, det var det ingen som nappade på. Synd tycker jag, för det var en hel del vass kritik som Reinfeldt fick utstå.

Detta hade varit intressant att gotta sig åt i sig, förstås. Att citera några bra formuleringar hade eldat upp avpixlats läsare. "Ha, där fick han!", liksom.

MEN- ändå viktigare: om avpixlat hade uppmärksammat denna och liknande kommentarsdebatter på nätet så skapas "synergieffekter". Om avpixlat vallar sina många och engagerade läsare till andra mediaaktörer så kommer dessa att märka att det finns sidvisningar att vinna. Det blir fler kommentarer, mer aktivitet på mottagarsajten.

Om SvD t ex märker att trafiken ökar på invandrarrelaterade artiklar, debattinlägg osv, så får de ett marknadsmässigt argument att släppa fram mer och hålla kommentarsfunktionen öppen. Ofelbart kommer också avpixlat nämnas i kommentarerna och så kan ett återflöde skapas till avpixlat.

Nu när avpixlat verkar vara såpass stora så står det faktiskt i deras makt att "belöna" andra aktörer med trafik.

Jag tycker man borde anstränga sig att hitta bra, relevanta kommentarsdebatter hos andra tidningar. SvD ligger väl bäst till vad gäller yttrandefriheten i nuläget, men om man hittar andra som vill vara öppna, desto bättre.
Citera
2012-01-04, 10:53
Medlem
Håller ni med?

Var tvungen att klista från avpixlat för det är rätt kul:

"Tommy Robison är en myt, han finns inte.
Allt det här på videon är bara påhittat av en lokal skådespelare.
EDL finns inte heller..

Corren är givetvis fiktiv också.
Om gammelmedia skulle få som dem ville skulle dom säkerligen måla ut dessa herrar som påhittade och betalda av de lokala branscherna av Nazister/fascister/högerextrema rörelser.

Ulltotten, tjoho.. Kolla en myt. show more show less
Anmäl 10 people gillar det här"

Det är faktiskt sant Tommy Robinson är ett alias hans riktiga namn är Stephen Lennon. Videon med Coren är verklig, Coren är betald för att bedriva kampanjjournalistik mot islam (har jag inget emot tvärtom).

Det jag stör mig på är att "sd-folk" har så svårt med att kritiskt granska och alltid köpa allt rätt av (man är inte bättre än den pk-media man hatar). Minns "Gustaf Jansson", PI och de rabiata p1-fansen erkände aldrig att det var en pseudonym inte ens efter Ronny Hagströms död.

https://www.flashback.org/t1753482p2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in