2011-11-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaKKaDswe
Frågan gällde om dessa behöver begå brott i Sverige för att överleva.
Jag påstår att de gör det, vad är det du inte fattar?
Tror du att det enda f.ö gäller papperslösa?
Illegala invandrare och andra sociala missfall kan försörja sig genom tiggeri och behöver således inte begå brott.
Det här borde egentligen vara en ickefråga eftersom illegala invandrare borde bli utvisade och svenska socialfall borde få den hjälp de behöver från de skattepengar vi andra betalar in, men nu importerar vi alldeles för många analfabetiska socialfall och brottslingar från utlandet för att vi ska ha råd att ta hand om de svenskar som faller ner på skyddsnätet och sedan studsar ur det...

Angående dina yrkeskriminella soldater som måste begå brott för att inte bli mördade av sina herrar så är min åsikt att de antingen borde fria sig från bojorna eller lägga sig ner och svälta ihjäl. De får ingen sympati från mig om de begår brott mot oskyldiga.
Citera
2011-11-06, 16:18
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Språket och ordvalet på Avpixlat är 10 klasser lägre än PI. Tyvärr. Avpixlat sänker sig själv.
Jag håller med dig att det var så den första veckan, men nu blir Avpixlat "bättre och bättre dag för dag".
Citera
2011-11-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Illegala invandrare och andra sociala missfall kan försörja sig genom tiggeri och behöver således inte begå brott.
Det här borde egentligen vara en ickefråga eftersom illegala invandrare borde bli utvisade och svenska socialfall borde få den hjälp de behöver från de skattepengar vi andra betalar in, men nu importerar vi alldeles för många analfabetiska socialfall och brottslingar från utlandet för att vi ska ha råd att ta hand om de svenskar som faller ner på skyddsnätet och sedan studsar ur det...

Angående dina yrkeskriminella soldater som måste begå brott för att inte bli mördade av sina herrar så är min åsikt att de antingen borde fria sig från bojorna eller lägga sig ner och svälta ihjäl. De får ingen sympati från mig om de begår brott mot oskyldiga.

Jag tror du underskattar den mänskliga förmågan till att tillgodose sina behov, för det första. Det andra är att du inte ser varför behoven bildas. Om behoven hos människor bildas av exempelvis oärliga motiv osv, så gör det behoven icke - försvarbara ur ett empatiskt perspektiv, precis som exempelvis skillnaden mellan mord och dråp, där värdering i straffet skiljer sig åt beroende på uppsåt. Så om en person tvingas begå brott på grund av olika anledningar, så är det alltså mer försvarbart än om någon gör det genom rent rofferi.
Vilken av dessa två kriminella typer ser du Sverige gynna idag? Den organiserade brottslingen eller den icke - organiserade?
Krafttag som ni helst använder på att skylla på invandringen skulle göra mer nytta om de läggs på att få ordning på den organiserade brottsligheten, oavsett etnisk tillhörighet. Detta skulle dessutom vara lättare att genomföra om inte så många människor känner sig utanför samhället. Om de i själva verket är "utanför samhället" eller inte är egentligen oväsentligt, då det är känslan av tillhörighet medför ökad vilja till att bidra.
AP:s bidrag till samhället tycker jag verkar bidra till att opinionen vänder sig mot invandringen, speciellt i många frågor där den stora boven i sammanhanget är den organiserade brottsligheten, dock så är det självklart, att utanförskap leder till ökad ungdomsbrottslighet osv, som i sin tur ökar den organiserade brottslighetens möjligheter till rekrytering. Självklart förstår jag även att det kan vara avskräckande för utgivarna att ta upp den organiserade brottsligheten.
Citera
2011-11-06, 16:38
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Jag håller med dig att det var så den första veckan, men nu blir Avpixlat "bättre och bättre dag för dag".

Oakttat så, bloggen behövs givetvis som motvikt till censur-slaskmedia. Liksom t ex Fria Tider och Västra Götalands Nättidning. Som också ger oss den kompletterande information, som gammelmedia, likt statsorganet Stasi i gamla DDR, försöker undanhålla svenska mediakonsumenter.

Patetiskt gnällgäng, som Expo-orienterade Fb-medlemmar utgör. Surmagat attackeras layout och design, när det hela handlar om nyhetsförmedling. Ynkliga figurer, i sold från krafter som vill ha en icke-öppen nyhetsförmedling. Den sista sovjetstatens malätna malajer.
Citera
2011-11-06, 16:58
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Jag tror du underskattar den mänskliga förmågan till att tillgodose sina behov, för det första. Det andra är att du inte ser varför behoven bildas. Om behoven hos människor bildas av exempelvis oärliga motiv osv, så gör det behoven icke - försvarbara ur ett empatiskt perspektiv, precis som exempelvis skillnaden mellan mord och dråp, där värdering i straffet skiljer sig åt beroende på uppsåt. Så om en person tvingas begå brott på grund av olika anledningar, så är det alltså mer försvarbart än om någon gör det genom rent rofferi.
Vilken av dessa två kriminella typer ser du Sverige gynna idag? Den organiserade brottslingen eller den icke - organiserade?
Krafttag som ni helst använder på att skylla på invandringen skulle göra mer nytta om de läggs på att få ordning på den organiserade brottsligheten, oavsett etnisk tillhörighet. Detta skulle dessutom vara lättare att genomföra om inte så många människor känner sig utanför samhället. Om de i själva verket är "utanför samhället" eller inte är egentligen oväsentligt, då det är känslan av tillhörighet medför ökad vilja till att bidra.
AP:s bidrag till samhället tycker jag verkar bidra till att opinionen vänder sig mot invandringen, speciellt i många frågor där den stora boven i sammanhanget är den organiserade brottsligheten, dock så är det självklart, att utanförskap leder till ökad ungdomsbrottslighet osv, som i sin tur ökar den organiserade brottslighetens möjligheter till rekrytering. Självklart förstår jag även att det kan vara avskräckande för utgivarna att ta upp den organiserade brottsligheten.
De flesta brotten, inklusive våldsbrott, beror inte på organiserad brottslighet. Sedan är det förstås en mängd invandrare i den organiserade brottsligheten med gängbildning ofta baserat på etniskt ursprung. Organiserad brottslighet var en sällsynthet innan massinvandringen. Samma med nya trevligheter som hedersvåld och katmissbruk.

Olika invandrargrupper skiljer sig mycket åt i överrepresentationen för brottslighet. De från MENA och Övriga Afrika har högst överrepresentation (BRÅ 2005:17) och är samtidigt de största grupperna som får asyl nu (dvs de som har råd att anlita en flyktingsmugglare + deras anhöriga när ett ankare fått asyl). Enklaste lösningen för att förhindra fortsatt ökning av invandringsbrottsligheten är stoppa nyinvandringen eller begränsa denna grupper med låg brottslighet dvs vissa europeiska och östasiatiska grupper.

Avpixlat och PI har inte undvikit att nämna den organiserade brottsligheten. Snarare är det gammelmedia som inte vågar nämna att städer som Malmö och Södertälje med allt större andel invandrare har alltmer problem med brottslighet. Organiserad och oorganiserad.

Att inte nämna etnicitet och namn på brottslingar är en extrem svensk egenhet. I andra länder har man inga problem med detta. Svenska massmedia är extremistiska liksom svensk invandringspolitik är. Större delen av västvärlden stramar nu åt invandringen pga problem som brottslighet. Avpixlat behövs för att denna insikt även ska nå det extremistiska Sverige.
Citera
2011-11-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
De flesta brotten, inklusive våldsbrott, beror inte på organiserad brottslighet. Sedan är det förstås en mängd invandrare i den organiserade brottsligheten med gängbildning ofta baserat på etniskt ursprung. Organiserad brottslighet var en sällsynthet innan massinvandringen. Samma med nya trevligheter som hedersvåld och katmissbruk.

Definitionen av organiserad brottslighet kan behöva tänkas på ja. Här är nationalencyklopedins definition. Egentligen skulle termen kunna användas när en grupp personer samverkar för att begå brott.
Dessutom kommer det inte till känna vilka av brotten som begås är "organiserad" eller inte. Helt oorganiserad brottslighet, vad är det? Brott utförda av enskilda personer styrda av känsloimpulser och inte av ekonomiska behov?

Kom även ihåg att kulturen inom den organiserade brottsligheten inte tillåter "golare" etc och mörkertalet bör vara enormt, förutsatt att folk inte "golar ner" varandra.

Rörande "katmissbruk" så kan väl jag tycka att det skulle kunna vara en lämplig ersättare till de typiskt svenska drogerna amfetamin och liknande "medicin". Kat skulle exempelvis kunna användas inom det medicinska området istället för ex metylfenidat då det är en centralstimulant med egenskaper som påminner om amfetamin.

Hedersvåld anser jag dock du har helt rätt i att det måste bekämpas. Myndigheter bör behandla denna typ av våld och kliva in som "moralisk väktare" för att få befolkningen lugn då detta behövs. Detta medför naturligtvis att myndigheter har en god relation till folket så att myndighetsutövningen sker med ett brett stöd.

Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Olika invandrargrupper skiljer sig mycket åt i överrepresentationen för brottslighet. De från MENA och Övriga Afrika har högst överrepresentation (BRÅ 2005:17) och är samtidigt de största grupperna som får asyl nu (dvs de som har råd att anlita en flyktingsmugglare + deras anhöriga när ett ankare fått asyl). Enklaste lösningen för att förhindra fortsatt ökning av invandringsbrottsligheten är stoppa nyinvandringen eller begränsa denna grupper med låg brottslighet dvs vissa europeiska och östasiatiska grupper.

Avpixlat och PI har inte undvikit att nämna den organiserade brottsligheten. Snarare är det gammelmedia som inte vågar nämna att städer som Malmö och Södertälje med allt större andel invandrare har alltmer problem med brottslighet. Organiserad och oorganiserad.

Att inte nämna etnicitet och namn på brottslingar är en extrem svensk egenhet. I andra länder har man inga problem med detta. Svenska massmedia är extremistiska liksom svensk invandringspolitik är. Större delen av västvärlden stramar nu åt invandringen pga problem som brottslighet. Avpixlat behövs för att denna insikt även ska nå det extremistiska Sverige.

Det är möjligt att kriminaliteten som följer invandrare i första fasen kan vara ett problem, och en restriktivare invandringspolitik kan vara en tillfällig lösning på detta. Dock så anser jag att andra lösningar bör eftersträvas. Om vi tar och tänker ett steg längre så om det är andra - generationens invandrare som står för kriminalitet så är det samhället som misslyckats, inte individen och om vi då påstår att det är etniciteten som gör dem till kriminella så är det ju inte sanningen. Skolväsendet bland annat ska väl kunna klara av att uppfostra "goda medborgare", oberoende av deras föräldrar? Om segregering upprätthålls och uppmuntras av ex AP så är de ju klart medskyldiga till samhällets misslyckande med assimilationen av andra och - tredje generationens invandrare. Född i Sverige = svensk, oavsett etnicitet, religion etc bör väl ändå vara det som bör eftersträvas. Hur ska vi annars få dessa människor att vilja bidra om de inte känner sig accepterade av samhället?
Citera
2011-11-06, 18:20
Medlem
Torontors avatar
Citat:
text
Du verkar tro att all brottslighet är som den presenteras i amerikanska filmer om organiserad brottslighet dvs planerad i förhand. Den största delen av våldsbrottsligheten sker ganska oplanerat och spontant, som när någon känner sig förolämpad/kränkt och misshandlar som svar. Eller när man ser ett lätt våldtäktsoffer eller rånoffer.

Eftersom du och ingen annan har någon lösning som visats fungera på invandringsbrottsligheten och de andra invandringsproblemen finns ingen anledning att förvärra problemen genom fortsatt nyinvandring.

Svenska mediers lösning är låtsas att problemen inte finns och censurera/förfalska informationen som når medborgarna. Som sagt, Avpixlat är ett exempel på alternativa medier som behövs om Sverige ska överge sin alltmer extremistiska invandringspolitik och närma sig övriga Europa som nu stramar åt efter att invandringens problem alltmer uppmärksammas.
Senast redigerad av Torontor 2011-11-06 kl. 18:31.
Citera
2011-11-07, 00:48
Medlem
AnonymousSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Application
Du måste ha problem med att surfa på nätet överlag. Sök hjälp!
PS, prova att trycka på fliken.

Det är inte jag som behöver hjälp, det är vissa webbutvecklare. Saker som borde förbjudas enligt lag;
* Reklam (Adblock Plus )
* Rörliga bilder (Adblock Plus med add-on )
* Saker som följer skärmen när man scrollar, i värsta fall stora headers.
* Illröda saker på sidor med genomgående blå-ish design...
Citera
2011-11-07, 08:29
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Krafttag som ni helst använder på att skylla på invandringen skulle göra mer nytta om de läggs på att få ordning på den organiserade brottsligheten, oavsett etnisk tillhörighet.

De som begår flest brott enligt all tillgänglig statistik är de nya pensionsräddarna, om du vill kalla dem "invandring" eller organiserad brottslighet är valfritt.
Själv tex så kallar jag dem inte för "organiserad brottslighet".
Citera
2011-11-07, 13:01
Medlem
http://www.aftonbladet.se/debatt/article13896118.ab

Avpixlat brukar ju alltid skriva om när SD får in debattartiklar, men helt tyst om den här?
Citera
2011-11-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
http://www.aftonbladet.se/debatt/article13896118.ab

Avpixlat brukar ju alltid skriva om när SD får in debattartiklar, men helt tyst om den här?

Nu var det uppe http://avpixlat.info/2011/11/07/sdu-...lestinsk-stat/
Citera
2011-11-07, 16:55
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Jag tror du underskattar den mänskliga förmågan till att tillgodose sina behov, . Så om en person tvingas begå brott på grund av olika anledningar, så är det alltså mer försvarbart än om någon gör det genom rent rofferi.
.

Ok, hur många miljoner kronor ska man som socialt utsatt kriminell få genom värdetransportrån innan du anser att dessa människor tillgodosett sina behov ??

Hur många kvinnor skall en sexhungrande hemlös holländare få våldta innan du anser att människan tillgodosett sina behov ??

Snälla, du måste släppa dina fantasier att människor i det svenska samhället måste begå brott för att överleva.
Det var möjligen så på 1800-talet, men inte idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in