2013-10-23, 11:06
Medlem
Gamaliels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag finner det hela jävligt sjukt då jag är vän med en hel del invandrare som arbetar på Sandvik, dessutom så har vi alltid en massa möten (antinazistyle) därför jag vill åt personen i fråga vill kunna pressa saft ur honom hehe.

Jag tror det blir svårt. Att donera en öl i månaden till avpixlat är inte direkt världens största skam. Om det sen visar sig att mannen är ekonomiansvarig för din avdelning (jag antar att du är en bit ner på "stegen") så skulle nog problemen bara slå tillbaka på dig. Att börja hota och utpressa är trots allt lagbrott och skulle utan problem kunna leda till att man avslutar din anställning.

Det är inte speciellt hemskt att donera pengar till avpixlat. Då är det mycket värre att begå faktiska lagbrott
Citera
2013-10-23, 11:14
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamaliel
Jag tror det blir svårt. Att donera en öl i månaden till avpixlat är inte direkt världens största skam. Om det sen visar sig att mannen är ekonomiansvarig för din avdelning (jag antar att du är en bit ner på "stegen") så skulle nog problemen bara slå tillbaka på dig. Att börja hota och utpressa är trots allt lagbrott och skulle utan problem kunna leda till att man avslutar din anställning.

Det är inte speciellt hemskt att donera pengar till avpixlat. Då är det mycket värre att begå faktiska lagbrott

Så sant så var lite av ett skämt jag drog, låt gubbjäveln rösta/bidra ekonomiskt på det han själv vill.
Citera
2013-10-23, 12:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Sandvik-koncernen en ekonom som har hjälpt till med den ekonomiska biten, ngn som sitter på info då jag arbetar där just nu.

Bland givarna finns en chef på telejätten Ericsson och en *ekonom på börsnoterade Sandvik-koncernen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17705693.ab
Ojj, en ekonom! Jag baxnar. Hur kan det vara möjligt? På Sandvik dessutom. Detta trevliga gamla företag.
Citera
2013-10-23, 12:32
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ojj, en ekonom! Jag baxnar. Hur kan det vara möjligt? På Sandvik dessutom. Detta trevliga gamla företag.

Våra chefer är bland dem bättre då dem kan manipulera skiten ur arbetarna.

Dem flesta behöver bara trycka på en knapp och har en IQ på 80 max dessutom så älskar dem beröm, för då lägger dem in växeln och slavar loss ordentligt.

Inte vill man ha nazi stämpeln när man har så många duktiga arbetare vettu!
Citera
2013-10-23, 13:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Våra chefer är bland dem bättre då dem kan manipulera skiten ur arbetarna.

Dem flesta behöver bara trycka på en knapp och har en IQ på 80 max dessutom så älskar dem beröm, för då lägger dem in växeln och slavar loss ordentligt.

Inte vill man ha nazi stämpeln när man har så många duktiga arbetare vettu!
Hur vet du att det är en chef? En "ekonom" kan ju lika gärna vara "Gullan" på reskontran...
Citera
2013-10-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Vad hände med retoriken om att det bara är så kallade bönder och lågintelligenta individer som är främlingsfientliga? Om man nu drar parallellen mellan främlingsfientlighet och samröre med Avpixlat visar ju denna ytterst sensationella lista att det är samhällets högdjur som är det.

Tror inte att någon har sagt att det bara är lågintelligenta bönder utan majoriteten är lågutbildade arbetslösa killar i 18 - 30 årsåldern vill jag minnas.
Citera
2013-10-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens4
Dags att lämna diktaturen bakom sig men det tar tid att hitta rätt jobb. Letar för fullt efter en väg bort då det bara blir värre och värre här.

Du menar flytta till ett land som inte tar emot invandrare haha..
Citera
2013-10-23, 14:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Tror inte att någon har sagt att det bara är lågintelligenta bönder utan majoriteten är lågutbildade arbetslösa killar i 18 - 30 årsåldern vill jag minnas.

Vilken undersökning tänker du på då?

De enda undersökningar som jag läst gäller SD:s väljare, och där är majoriteten inte "lågutbildade arbetslösa killar i 18 - 30". De flesta SD:are i arbetsför ålder arbetar. Däremot är de sällan höginkomstagare (även om sådana finns) och det finns en ganska stark överrepresentation av killar. Men det finns många tjejer också.

Citat:

Det där är ett ganska dåligt och uttjatat PK-skämt. Uttrycket "inte ta emot invandrare" syftar givetvis på svartmuskiga utomeuropéer. Inte ens SvP har ju något emot invandring från närliggande länder.

Fast även antirasister och PK:iter gör liknande tavlor hela tiden. Samma person kan ju säga "alla i Sverige är svenskar" och "ni iranier här i Sverige firar nyår på ett helt annat sätt än oss svenskar" utan att ens tänka på inkonsekvensen.
Citera
2013-10-23, 15:13
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Skulle tro att hen menar ett land som bedriver en mer realistisk invandringspolitik än den Sverige driver. Världen är lite mer komplex än bara för eller emot, ja eller nej, som ni sk. "antirasister" i er oändliga enfald tycks tro.
Citera
2013-12-01, 17:43
Medlem
meganegerdases avatar
Avpixlats julkalender

Avpixlat för vidare förra årets nystartade tradition med en julkalender. Iår handlar den om ett fiktivt scenario hue tongångarna går på Aftonbladet - och vad som händer när deras medarbetare blir utsatta för mångkukturen och får en negativ insikt.

Klunk och Klank samt Reinfeldt och Helin verkar vara huvudpersonerna i något jag efter första avsnittet verkligen ser fram emot att följa.

Vad tycker ni som läst första avsnittet? Ni som inte gjort det bör ta er in på www.avpixlat.info och läsa snarast!
Citera
2013-12-01, 17:59
Medlem
Napis avatar
Det var tydligen för svårt att länka rätt för TS så jag la ner mödosamma sekunder och hittade länken.
Citera
2013-12-01, 18:30
Medlem
Kabeldragares avatar
Pinsamt värre... Avpixlat asså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in