2013-10-23, 09:08
Medlem
Extremt oroväckande hur Aftonbladet kan hålla på. Det är ren skrämseltaktik för att stoppa donationer till "hatsajten".

Demokrati, yttrandefrihet?
Citera
2013-10-23, 09:14
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Sjukt om de hänger ut Avpixlats bidragsgivare med namn. Någon som har plus och kan kolla?
Än värre när den listan med just namn och kontaktuppgifter sprids vidare till EXPO eller liknande som har våldsverkare som "demokratisk process" när det kommer till att behandla oliktänkande.
Citera
2013-10-23, 09:32
Medlem
Gamaliels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKul
Extremt oroväckande hur Aftonbladet kan hålla på. Det är ren skrämseltaktik för att stoppa donationer till "hatsajten".

Jo men sen kan man ju stå på sig också. Man får väl hoppas att "chefer" och "styrelsemedlemmar" inte är ett gäng syltryggar utan kan om Expo ringer upp säga att ja, jag betalar 50kr i månaden, jag gör det för XXXXXX.

Behöver inte vara svårare än så
Citera
2013-10-23, 09:33
Medlem
duqus avatar
Allt pekar på att Ashberg har fått kopia på Skatteverkets utredning om Kent Ekeroth:s bankkonto när han blev upptaxerad med runt 200.000 pga "anonyma bidrag. Om vi antar att SKM bara skrivit ut bankgiro/postgiro i sin utredning är det ändå ganska lätt att spåra bidragsgivaren. I 8 av 10 fall kan jag se på min internetbank vem som är mottagare när jag betalar in på konton utan att ange namn, det poppar upp i namnfälten när jag ska göra inbetalningar.

Denna grej handlar enbart om att skrämmas i bästa Expostil, AB vet om att skulle dom namnge någon av bidragsgivarna har dom röjt banksekretess = åklagare och stämningar från banker, och Skattemyndigheten lär få ett helvete då med. Naturligtvis kommer Ashberg junior att off the record höra av sig till någon av bidragsgivarna och ev "påskina" att någon snurrig anarkist kan komma att att kasta sten på huset, bränna upp bilen etc.

Att dom sen har mailutdrag på bl.a en Ericssonchef som skrivit till PI där nu ledningen för Ericsson blivit indragna är också skrämseltaktik. Hur många på Ericsson skriver till andra politiska partier från firmamailen. Själv hoppas jag att Aschberg läcker lite för mycket och retar upp någon med resurser......
Citera
2013-10-23, 09:33
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:

Vore ju lite kul om Avpixlat skulle svara genom att gå ut till kiosken och ta bilder på människor som köper Aftonbladet och göra en chockrubrik...
Citera
2013-10-23, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamaliel
Jo men sen kan man ju stå på sig också. Man får väl hoppas att "chefer" och "styrelsemedlemmar" inte är ett gäng syltryggar utan kan om Expo ringer upp säga att ja, jag betalar 50kr i månaden, jag gör det för XXXXXX.

Behöver inte vara svårare än så

Finns inte en chans att någon med en hög position vågar stå på sig. Titta på Billström efter Aftonbladet hängde ut honom med rasistiska uttalanden. När han uttalar sig nu mår man illa, senaste debatten mot Ekeroth så är Billström som en osynlig människa. Alla frågor och påstående går rakt igenom honom och ut i intet.
Citera
2013-10-23, 09:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Vore ju lite kul om Avpixlat skulle svara genom att gå ut till kiosken och ta bilder på människor som köper Aftonbladet och göra en chockrubrik...
Ha, ha ja snacka om uthängning och idiotförklaring av köparna!

Hur som helst så ser ju väldigt många igenom detta trams om "hatsite" etc. Det här är ju i själva verket ännu mer reklam för Avpixlat och därmed indirekt för SD. Ser att besökarna på Avpixlat har fördubblats jämfört med igår vid samma tidpunkt.
Citera
2013-10-23, 09:43
Medlem
Gamaliels avatar
Citat:
Finns inte en chans att någon med en hög position vågar stå på sig. Titta på Billström efter Aftonbladet hängde ut honom med rasistiska uttalanden. När han uttalar sig nu mår man illa, senaste debatten mot Ekeroth så är Billström som en osynlig människa. Alla frågor och påstående går rakt igenom honom och ut i intet.

Men Billström agerar ju inte som privatperson i det läget.

Att man som privatperson inte kan stå för sitt eget handlande, nä det är tamejfan något man måste kunna göra, speciellt om det handlar om något så fjuttigt som att donera en bärs i månaden till Avpixlat.
Citera
2013-10-23, 09:45
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scuttle
Den säger inget extra, bara saker som
Som vanligt från den vänsterextrema hatsajten så är det en totalt substanslös artikel. Usel journalistik.
Citera
2013-10-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamaliel
Men Billström agerar ju inte som privatperson i det läget.

Att man som privatperson inte kan stå för sitt eget handlande, nä det är tamejfan något man måste kunna göra, speciellt om det handlar om något så fjuttigt som att donera en bärs i månaden till Avpixlat.

Alltså jag förstår hur du tänker. Men jag resonerar så att en person högt upp i Ericsson säkert känner samma press som Billström. Aftonbladet kommer inte ringa till någon "okänd" med medelsvensson arbete.
Citera
2013-10-23, 09:59
Medlem
Gamaliels avatar
Citat:
Alltså jag förstår hur du tänker. Men jag resonerar så att en person högt upp i Ericsson säkert känner samma press som Billström. Aftonbladet kommer inte ringa till någon "okänd" med medelsvensson arbete.

Så länge man kan svara på frågpr (vilket inte borde vara något större problem) om varför så ser jag inga jätteproblem. Ericsson kommer inte bryta anställningen med en framgångsrik medarbetare för något sånt här. Det vore en sak om det var donationer till SMR's kampkassa, då är det något känsligare. Avpixlat är ju inte mer SD än vad svenskan är M.

Att man stödjer ett brett medielandskap kan mycket väl räcka som förklaring. Att donera några tior i månaden är inte samma sak som att stå längst fram i ledet under en SD-demonstration, liksom att köpa Aftonbladet inte betyder att man nödvändigtvis måste vara en fackansluten industriare som hatar kapitalister och tjänstemän.

Avpixlat är superrumsrena, det är inget att skämmas för. Jag rör mig primärt i opolitiska/mainstreampolitiska kretsar och jag har vänner på facebook som länkar till friatider, är med i "stoppa moskebyggen"-grupper osv helt utan något stigma till det, liksom jag är gammal barndomsvän med folk som nu är någon form av V-ledare.

Det är bara bland journalister och rödvinstwittrare som avpixlat är en dödssynd, för resten av världen är det väldigt 'meh'.
Citera
2013-10-23, 10:01
Medlem
Jens4s avatar
Dags att lämna diktaturen bakom sig men det tar tid att hitta rätt jobb. Letar för fullt efter en väg bort då det bara blir värre och värre här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in