Citat:
Ursprungligen postat av
MrKul
Alltså jag förstår hur du tänker. Men jag resonerar så att en person högt upp i Ericsson säkert känner samma press som Billström. Aftonbladet kommer inte ringa till någon "okänd" med medelsvensson arbete.
Så länge man kan svara på frågpr (vilket inte borde vara något större problem) om varför så ser jag inga jätteproblem. Ericsson kommer inte bryta anställningen med en framgångsrik medarbetare för något sånt här. Det vore en sak om det var donationer till SMR's kampkassa, då är det något känsligare. Avpixlat är ju inte mer SD än vad svenskan är M.
Att man stödjer ett brett medielandskap kan mycket väl räcka som förklaring. Att donera några tior i månaden är inte samma sak som att stå längst fram i ledet under en SD-demonstration, liksom att köpa Aftonbladet inte betyder att man nödvändigtvis måste vara en fackansluten industriare som hatar kapitalister och tjänstemän.
Avpixlat är superrumsrena, det är inget att skämmas för. Jag rör mig primärt i opolitiska/mainstreampolitiska kretsar och jag har vänner på facebook som länkar till friatider, är med i "stoppa moskebyggen"-grupper osv helt utan något stigma till det, liksom jag är gammal barndomsvän med folk som nu är någon form av V-ledare.
Det är bara bland journalister och rödvinstwittrare som avpixlat är en dödssynd, för resten av världen är det väldigt 'meh'.